Inlägg från: AnnaoSabina |Visa alla inlägg
  • AnnaoSabina

Bugaboo-tråd nr 21

Hejsan.

Jag är HELT NY när det gäller bugaboo CAMELEON då jag alltid ansett att den är för dyr och inte brytt mig så mkt om den vagnen.
    MEN NU.... har jag fått en helt annan syn på den och tänkte faktiskt köpa en som extravagn när min mellantjej är på dagis så vill jag ju inte springa runt med min minsta tjej i syskonvagnen. Det blir alldeles för jobbigt..

Så nu vill jag veta för och nackdelar med bugaboon.

Det jag oxå undrar är vad som menas med att chassit "glider" och från årsvilken modell som det "nya glidande" chassit började användas?

Från vilken årsmodell är det de nya knäppet till teleskophandtaget (alltså då man inte skruvar för att förlänga utan "knäpper upp" för att förlänga.

Vilka årsmodelle är bäst?

Vad bör jag tänka på?

Kramar!

• AnnaoSabina

Hejsan.

Hjälp mig!!!

Jag ska köpa en Bugaboo cameleon och vill få lite klarhet om de oändliga frågandet kring chassi nytt eller gammal?

Jag var och kände på en cameleon från -07 igår och då "svajade" handtaget rejäljt, men enligt henne så "svajar" alla handtag så.

Men medans min kompis som har en -06 har en vagn vars handtag INTE "svajar".. kompisen säger oxå att hennes vagn (från 06) har en annan fästanordning där man använder nån slags skruv och att dom nyare chassina är mer plastiga att man då ska välja ett äldre chassi.
    Hon säger oxå att bugaboo hade problem med sina chassin -07 och -08 att man ska "akta" sig för att köpa dessa.

Vad är sant å vad är bara snack?

Jag vill ha ett stabilt chassi med ett handtag som INTE svajar/glappar/glider.. vad det nu kallas..

Ge mig tips på vad jag ska tänka på när jag väljer vagn..

Vilka chassin är bäst.. Snälla hjälp mig.

/Anna

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21