Inlägg från: madebyinferno |Visa alla inlägg
  • madebyinferno

Bugaboo-tråd nr 21

länge sen jag kikade in här

liten fråga bara, är det några stora skillnader på gamla och nya Bee??

A creative mess is better than tidy idleness
  • madebyinferno

Har för många vagnar (påstår maken) och vill att jag säljer av några
    Har en cameleon, P&T med syskonsits, carena syskonvagn på bredden, shoppingvagn och en sulky - så visst har jag vagnar så det räcker och blir över särskilt om man räknar med alla jag håller på att klä om också

barnen som är vagnburna emellanåt är 1 och 3 år men en bebis är på G i januari så jag vet inte vilka vagnar jag ska göra mig av med heller.... kan ni dela med er av några tankar i detta ämne kanske???

Helst vill jag ju inte sälja några vagnar alls såklart

• madebyinferno
    bohusbebis skrev 2010-07-12 12:39:03 följande:
    Hur många verktyg har din make? Eller tv-spel? Eller vad han nu kan ha för "hobby"?
    Känner dock igen mig, det gruffas ibland...
    Skulle jag absolut absolut behöva göra mig av med nån av dina vagnar skulle jag överväga Carenan, shoppingvagnen eller sulkyn... (vad är det för skillnad på de två sistnämnda?)... Fast de kan ju vara bra att ha... typ...
    Han belamrar iofs varenda överskåp och en garderob med datasaker men de tar ju långt ifrån lika mycket plats som "mina" vagnar

Vill inte göra mig av med någon vagn för alla används inom sitt område, en till o från dagis, en för shoppingturer, en för kortare promenader osv Får väl plocka fram hundögonen och se om de gör någon nytta igen

sulky är ju den mest simpla av sittvagnar med ett larvigt viloläge och en minivarukorg, shoppingvagnen har ju liggläge och en större varukorg som iofs inte går att packa i om barnet ligger ner...

Carenan har ju eg. inget andrahandsvärde iom att de kommit ut en nyare modell med lufthjul nyligen oavsett hur välbevarad och fräsch den är, shoppingvagnen är relativt ny men kostade också bara 525:- ny och sulkyn köptes på en loppis för 50:- och såg hur sunkig ut som helst så jag tänkte klä om den men den blev som ny med tvättad klädsel och chassi! Så de vagnar med något värde vill jag ju ändå inte sälja och allra helst inte för att köpa en sämre sen när bebis kommer...

Alla vagnar blir nog kvar, får möblera om lite så alla får plats med tillhörande tillbehör
  • madebyinferno

Vet att det är HELT fel tråd men jag vill minnas att någon av er äger en UJ MT Men frågar här eftersom det är öde i UJ-tråden, går klädseln att ta av och tvätta inkl suffletten och/eller går det att köpa ny klädsel, det är en syskon MT men jag vet inte årsmodell?! Kanske ni också vet om UJ´s liggdelar passar alla sorter och årsmodeller eller om det ska vara någon särskild till en syskon MT??

• madebyinferno

Håller på att mala igenom tråden men hoppas på ett par snabba svar bara

Nya ståbrädan, tinytot pallen passar inte på den väl??

Har brun bas med toppen i den gamla rosa, men tösen är igen rosa tös utan mer åt det röda hållet,
    så frågan blir då, om jag nu ska köpa mig en röd sufflett iaf, ska jag ta en vanlig eller en sommarsuffla (har en sommarsuffla i sand) och hur är de i färgerna?? Julröd, hallonröd eller vad?? 

Passar den röda ihop med brun bas, kanske någon har en passande bild??

Vilka bilstolar passar att sätta på Cammen??

• madebyinferno
    Sjukhus Mamman skrev 2010-07-13 16:08:10 följande:
    Jag svarar ja på frågan om tvättning. det går super bra, men använd inte sköljmedel.
    och ja man kan köp ny klädsel men det beror ju på vilken årsmodell du har. jag skulle ta med vagnen till en butik och höra om dom kan hjälpa dig!
    Har ingen ännu, satt och kikade på blocket men de som ligger ute ser väldigt solblekta/skitiga ut och tyvärr så står det ingen årsmodell så jag kan ju inte försäkra mig om det finns klädsel att uppbringa INNAN ett köp i värsta fall

Skulle det vara totalt omöjligt att sy nya kläder till den själv om man inte är helt borta i syvärlden?! Sufflan blir väl inget problem om den är avtagbar men frågan är väl hur huvudklädseln ser ut och sitter osv... funderar
  • madebyinferno

Förresten, ni som har glidande chassin men ingen garanti kvar borde testa min makes lösning; klipp en bit, ca 3-4 cm av en bredare gummisnodd, öppna de vita snäppfästena som justerar styrets höjd och stoppa in en bit på varje sida, knäpp igen på önskad höjd och vips så blev iaf mitt glidande ett minne blott - värt att testa eftersom det inte gör någon åverkan på vagnen inför senare försäljning, det enda som kan hända är att de ramlar bort vid nästa höjdjustering men då är det bara att stoppa dit dem igen!!

• madebyinferno
    madebyinferno skrev 2010-07-13 18:49:07 följande:
    Förresten, ni som har glidande chassin men ingen garanti kvar borde testa min makes lösning; klipp en bit, ca 3-4 cm av en bredare gummisnodd, öppna de vita snäppfästena som justerar styrets höjd och stoppa in en bit på varje sida, knäpp igen på önskad höjd och vips så blev iaf mitt glidande ett minne blott - värt att testa eftersom det inte gör någon åverkan på vagnen inför senare försäljning, det enda som kan hända är att de ramlar bort vid nästa höjdjustering men då är det bara att stoppa dit dem igen!!
    Puffar mig själv eftersom jag är nyfiken om det fungerar för någon annan med glidande chassi lika bra som för mig!
  • madebyinferno

Var in en sväng hos min lokala barnvagnsbutik som tidigare sålt buggor och tänkte på en bee + demad, men tjejjen påstod att de inte sålde buggor längre och det berodde på att bugaboo reducerat sina ÅF till storstäderna och satsade stort på europa istället, hon påstod också att ÅF bara fanns i Göteborg och Stockholm numera men så vitt jag vet så ligger väl tex kidzshoppen i Ödeshög och det är väl inte värsta storstaden vad jag vet

Är det så att de reducerar ÅF eller var det bara något hon drog till med, kan man bli "uppsagd" som ÅF av någon anledning??

• madebyinferno
    lilla sandra skrev 2010-07-16 12:43:06 följande:
    Är det svårt att sy en egen suffla? Jag vill så gärna försöka, men fattar inte riktigt HUR jag ska göra.
    Om det är till en Cam så tog jag ett billigt lakan från ikea och nålade fast på sufletten när den var uppfälld, ritade ut delarna och skrev noga vilken som var vilken och vart jag skulle lägga på sömsmån mm. klippte ut delarna i lakanet och justerade så bägge sidor var lika, skulle egentligen ha provsytt först men otålig som jag är så sydde jag direkt med lakanet som mall och det blev toppenbra, kantbanden skulle jag kanske kunnat gjort liiiite bättre men ändå!

Lycka till!!

mitt nästa projekt är att sy i pvc och vaxduk, vaxduk bak och genomskinlig pvc fram så det blir typ en regnsuflett och sen en matchande regnfotsack - men än så länge är det bara en tanke
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21