Inlägg från: julmusten |Visa alla inlägg
  • julmusten

    Bugaboo-tråd nr 21

    Hej, hej igen traden. Nu sa vet jag att det star att ni inte kan ge begagnatpris, men da undrar jag lite over nypris i Sverige? Far ni svara pa det?

    Eller kan ni tipsa om nan bra sida dar jag kan hitta nypriser? Jag behover priser pa tyg och sommarsuflett med, sa inte enbart hela vagnen.

    Ahhh, jag har lite angest. Buggan har ju verkligen varit med oss i alla vader, men jag vill ha joggingvagn sa jag kan ut och springa med lillkillen nar dottern ar i skolan, och vi har inte plats for tva vagnar har hemma.

  • julmusten

    Tack for inputen, skall in och kolla lite da. Jag kollade pa blocket, men blev inte sa mycket klokare av det faktiskt. Det mesta som saldes dar var bara sjalva vagnen och sa. Jag kommer ha akpase, sommarsuflett, och tva tyger, (varav det ena ar Paul Frank), och nat mer, (glommer nu vad det kan tankas vara, men det ligger i min garderob i alla fall ). Raknar folk med att kunna pruta pa blockets priser? Eller far man det man begar? Jag har egentligen inte nagon onskan om att gora en megaaffar pa att salja den, men jag vill inte halla pa att hora fran folk som vill ge 100 spann for vagnen liksom. Det pris jag lagger ut vill jag skall vara ett bra pris, som gor att folk vill kopa den utan att halla pa att pruta och ha sig.

    Vad det galler akpase, sa bor ju inte jag i Norrland, men det kan bli riktigt kallt har med, (NYC), och jag har frogens akpase till Cameleonten och det gar bra. Den sitter val inte som en smack, men ar jattevarm och fin och har hallit bada mina illbattingar varma nar det behovs. Jag har i och for sig inte latit dem sova ute och sant, men gatt lite promenader nar det har varit kallt har jag allt gjort utan att det varit nagra problem.

  • julmusten

    Nu kommer nasta knappa fraga. Kan man tvatta kanvasen? I sana fall, hur tvattar man den i Sverige? Hur varmt och sant?

  • julmusten

    Om fleece funkar pa sommaren beror nog pa var man bor. Fleece ar absolut for varmt pa sommaren har for oss. Men da sa lever vi i 30 gradig varme mest hela sommaren, (eller i alla fall 27-28 juni-september), och det ar fuktig luft.

    Canvasen har jag inte upplevt alls som lika varm och har darfor inte bytt till sommasufletten senaste aret, (den tid jag har haft canvas).

    Det jag tycker ar negativt med fleecen ar att man ser allt damm valdigt latt. Har man husdjur kan jag tanka mig att man spenderar mycket tid med the lint roller.

    A andra sidan sa ser man smutsen pa canvasen pa ett helt annat satt. Jag maste testa och tvatta den nan gang. Vi anvander bara vagnen sa himla mycket. Bada mina barn har vilat och vilar i den under dagarna.

  • julmusten

    Men pratar ni resvaskor till vagnen?? Det kan ju jag faktiskt nagot om!!

    Efter att ha kort nagra vandor over Atlanten med vagnen i plastpasar och insett att det ar typ meningslost att ha dem, sa inskaffade jag en san har:

    http://www.onestepahead.com/catalog/product.jsp?productId=534070&parentCategoryId=85193&categoryId=85250

    Det har funkat helt OK. Det har blivit nat hal pa nat stalle dar den har legat och gnagit nanstans, men over lag har den varit bra.

    Jag kunde inte kopa en buggaresvaska eftersom den tar upp enorm plats i var lilla skolada till lagenhet. Den har viks ihop till en ryggsacksstorlek typ.

    Overlag sa skulle jag dock inte rekommendera att resa med nagonting man ar radd om!! Min far har jobbat 40 ar med Cargo och packning pa flygplatser och att vara forsiktig med saker ar nte direkt nagot de tanker sadar jattemycket pa.

  • julmusten
    Fröken Småland skrev 2010-06-22 08:30:11 följande:
    Fast jag tycker den ser megagigantisk ut, hon på bilden kan ju lätt krypa ned i den och åka med på bagagebandet Buggans egen väska kan man också vika ihop så den blir liten. Jag förvarar min i en byrålåda. Men den du länkar till ser väldigt bra ut på det sättet att den utöver vagn antagligen rymmer både matstol och eventuellt en resesäng.

    För övrigt tror jag att det kan vara dags att uppdatera bloggen med transportväskefakta *tittar uppfodrande på Shoegirl*

    Jag påstår att:

    Cameleontransportväskan (med eller utan hjul) rymmer Cameleon, Gecko, Frog, Bee och Bee+
    Gamla Beeväskan rymmer Bee och Bee+
    Nya Beeväskan rymmer enbart Bee+

    Men uppgifterna behöver bekräftas av oberoende källor då jag inte själv innehar samtliga modeller av vare sig väskor eller vagnar *skäms*

    Hahaha ja den ar megagegantisk. Jag har tagit med vinterklader for hela familjen och en trip trap stol i den tillsammans med vagnen!! Nar jag kopte den fanns det bara den dar harda buggaresevaskan har. Vet inte vad som finns pa marknaden nu och bryr mig inte sa mycket da jag ar fardig med the babymaking.

    I alla fall sa ar det bra att ha en san vaska nu nar man ar valdigt begransad i hur mycket man far ta med sig over Atlanten. Skont att kunna packa storre saker dari som inte gar pa det vanliga bagaget. Nu kan jag ta med 23 kg losgodis tillbaka till staterna i stallet!!
  • julmusten
    Emma Görander skrev 2010-06-22 19:16:56 följande:
    vi har hundar och jag kan hålla med om att det är sådär halv latjo att få bort håret.
    Men den sitter snyggare på än Canvasen, den ser lite för stor ut, iallafall den sommarsufletten jag har.

    Fleece är ju egentligen återvunnen plast, jag har aldrig kännt efter, men det borde ju bara blåsa rätt igenom den, eftersom att tyget isig har större "porer" än canvasen, eller?
    Jag har inte kant efter heller egentligen, men mina barn har svettats jattemycket med fleecen, medans de inte alls svettas med canvasen.
  • julmusten

    Jag har en Petunia vaska. Den ar snygg, men for tung tycker jag.

    Forresten sa har jag ett sant dar dumt chassi som ror sig i bromsarna. Jag fick ett nytt for 2 arsen da det gamla totalpajade nar vagnen lyftes, sa jag har trott att jag inte kan fa ett nytt, och det stor mig inte sadar jattemycket, (jamfort med att ha hela vagndelen att aka i backen sa ar ett rorligt handtag inte saaaa farligt ). Det uppdagades dock inte forran min son faktiskt borjade vaga lite, (och den dar vaskan hjalper val knappast heller).

    Ar de chassin reklamerade, (recalled pa engelska), pa nagot vanster? Da kanske jag kan fa ett nytt igen!?? Far nog ta och ringa idag, och kolla.

  • julmusten

    Nu har jag nastan aldrig anvant tacke och sant kraffs till mina barn, men min mamma kopte ett Tummen paslakan set som funkade jattebra i liggdelen for mig.

  • julmusten

    Blaaa, nu har jag pratat med Bugaboo, fy fan vad trakiga de var da. Sist jag pratade med dem, (for tva arsen), var de mycket tillmotsgaende, men nu sa var hon i telefonen bara dryg och trakig.

    Tydligen ar det mitt fel att bromsarna inte funkar pa vagnen eftersom jag hanger min vaska pa handtaget, och tar den uppfor tre trappsteg varje dg nar jag gar in och ut!!!

    Jag forvantade mig inte att de skulle erbjuda ett nytt chassi, (for det fick jag sist trots att garantin gatt ut, och da sa fick jag det under the agreement att jag inte kunde be om nagot nytt ever again typ), men nan liten skruv eller nat sant kunde de val anda skicka till mig?? Jag ar villig att betala. Men nope. Det enda man kan gora ar att ga till bike shop dar de kanske kan justera bromsarna lite, men det ar allt.

    Jag tycker faktiskt det ar lite B av Bugaboo att vara sa. Jag fragade var det ar tankt att man skall ha blojvaskan och tydligen skall pasen under vara tillrackligt, (my ass att det funkar!!), eller sa far man ha den pa axeln!! For det ar ju bekvamt och praktiskt.

    Om det inte vore for att min lillkille snart har vuxit ur vagnen sa skulle jag kopa ett nytt chassi, (eller ny vagn), men det kanns lite onodigt nu. Dar rok ju mina chanser att salja den vagnen liksom. Hade inte tankt pa det!!

  • julmusten

    Gud, jag vet inte vad jag har for modell pa vaskan. Det ar en som man kan ha som ryggsack med, och sa ar den i vattentatt tyg. Den ar i alla fall bra mycket tyngre an Skip Hop vaskan jag hade innan.

    Alltsa, jag gar verkligen och gramer mig har. Vad for sorts anvandning ar buggan tankt for egentligen?? Jag fragade om nyare chassin inte har samma problematik, men det har de tydligen, det ar inte nagot som de kan gora nagot at!! Ar inte det bara urfjompigt??? Borde man inte som vagntillverkare vilja att vagnen ar sa bra som mojligt?

    Jag tror jag far skicka ivag ett arg e-mail till nan costumer service tomte. Det ar val formodligen samma trotta tjej jag pratade med och kommer inte ha nagon som helst inverkan pa nagonting, men jag far ju ur mig en massa skit i alla fall.

  • julmusten

    Med min forsta bytte jag till sittdelen nar hon var runt 4 manader, och med tvaan sa hade vi bara liggdelen i tva veckor!! Han hade ratt sa jobbig reflux och kunde inte ligga platt, sa sittdelen var battre for honom. Han sitter fortfarande sallan helt uppratt dock!! Han brukar lounga lite och halvsitta liksom.

  • julmusten
    eternalstar skrev 2010-07-07 00:47:00 följande:
    Appropå Petuniaväskorna. Finns det någon webbshop som säljer dom? Den var supersnygg! Tror ni dom sitter lika bra på en Bee?
    Om du kanner nan som ar i USA sa kan de hoppa in pa narmsta Nordstorm's och kopa en.
  • julmusten

    Har sa har alla sittdelen fran forsta borjan, sa jag tycker det ar jattefint med liggdel; det ar ju sa ovanligt att se, (det ar nastan alltid nagon som inte ar amerikan som har en vagn med liggdel). Jag blev lite ledsen nar inte lillen kunde ligga bekvamt i liggdelen med, da det verkar mycket skonare att fa sova dari, men det var det ju uppenbarligen inte!!

  • julmusten

    De allra flesta anvander faktiskt bilstolen i borjan. Och baddar gor man inte har. Sma barn har inte filtar och sant har nar de sover, det ar tydligen inte sakert. Det finns tydligen nan PSD-risk med filtar.

    Jag hade en bugga akpase som jag anvande och sa klader pa lillen, det rackte om det var kallt. Nar det ar varmt sa ar allt onodigt, (idag har vi 39 grader i skuggan), sa da har man inget heller direkt.

  • julmusten
    Bellbox skrev 2010-07-07 20:50:40 följande:
    Med "bädda i vagnen" var jag nog lite oklar; menar att jag sett att vissa här lagt fårsknn t.ex  för en 4-månaders bebis (då de ännu inte kan sitta i sittdelen men man vill börja använda den ändå) då Buggans sittdel varit i liggande läge för att det ska bli mjukare; tycker det känns "hårt" för deras rygg om de som så små ska ligga direkt på liggdelen (ok med åkpåsen men den byggär väl inte många mm  tjocklek?)
    Sitta i bilstolen ska man då inte göra långa stunder enligt rekomendationer i Sverige när de är väldigt små Vad lustigt att det är så olika...
    Fast folk har anvander inte vagnen som man gor i Sverige. Det ar mest halvtimmesresor hit och dit. Mest haller man sig hemma typ. Och ar man ute och ror pa sig har man en joggingvagn. Det ar annorlunda helt enkelt.

    Vad galler att badda sa ar det nog inte sa himla viktigt. Om de ar nojda sa ar de tysta, och ar de missnojda finns det inte sa mycket att gora tror jag. Jag har svart att tro att ett farskinn eller en filt gor det mysigare. Mina barn har mest bara svettats nar jag har lagt saker i vagnen.
  • julmusten
    Joddan skrev 2010-07-08 08:05:28 följande:
    Alla 08-chassin är väl med clips och inte vingmuttrade???
    Enligt tjejen jag pratade med pa Bugaboo, sa ar det clips som galler fran 2008 och framat. De andrar inte pa det tydligen. Men hon verkade ungefar lika palast som en sten sa hon kan ha haft fel.
  • julmusten

    Mina barn har faktiskt sovit sina dagsvilor i vagnen sen de bada foddes, och lillfisen har ju da sovit i sittdelen sen han var pytteliten.

    Nu sa har bada varit valdiga kraksbarn, och tvaan hade reflux sa jag forstar att det var skonare for honom att sova inte helt platt och med huvudet lite upphojt, men ingen av dem har klagat nagonsin. De klagade dock valdigt med liggdelen. Med ettan sa propsade jag pa liggdelen himla lange enbart for att det skulle ju vara sa, men hon tyckte inte alls om den.

    I vilket fall som helst sa tror jag att det blir vad man gor det till. Och jag tror inte att det ena ar battre an det andra, bara annorlunda.

  • julmusten
    madebyinferno skrev 2010-07-14 19:38:15 följande:
    Puffar mig själv eftersom jag är nyfiken om det fungerar för någon annan med glidande chassi lika bra som för mig!
    Men yay, vilken bra losning!! Det maste jag testa!!

    Jag har en liten fraga jag med. Om jag nu saljer min vagn nar jag ar i Sverige, hur latt ar det att skaffa ny vagn dar da? Jag vill ha en joggingstroller, finns de ens dar? Och i sana fall hur mycket kostar de?

    Jag har fatt for mig att man maste bestalla vagnar i fortid och sant meck. Jag ar ju lite for amerikansk for sant. Vill kunna ga in och kopa mina grejer med en gang.
  • julmusten

    Vitt blir jattemustigt Shoe!!


    Jag har ju Paul Frank tyg, och den ar vit i botten, och aven pa insidan, och den ser inte jattefrash ut nu efter ett ar.

    Fast om du har sota, rena barn som inte smutsar ner sa ar ju vitt sakert jattebra. Jag har inte sana barn sjalv.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21