Inlägg från: Rosa Bubbelgum |Visa alla inlägg
  • Rosa Bubbelgum

Bugaboo-tråd nr 21

Har inte börjat att använda min sittdel till camen ännu men jag har funderat om man kan fälla ihop den med sittdelen som man kan med been.

• Rosa Bubbelgum

Hejsan nu behöver jag er hjälp jag håller på och montera sittdelen på Cameleonen men öglorna som ska i krokarna på ramen saknas det 1 cm på så jag kan inte fästa den. Har ni något tips kanske har gjort fel. Jag får även inte ryggtyget slätt. Tacksam för snabbt svar.

• Rosa Bubbelgum

Tack för hjälpen nu är det fixat. Jag hade ju bumbern på också det gick lite lättare när jag tog bort den.

• Rosa Bubbelgum

Jaha nu var det ett annat problem nu får jag inte själva sittdynan att gå ner i sitsen utan den åker upp en liten bit och det var svårt att få dit bumpern. Jag har tyvärr ingen återförsäljare där jag bor så jag kan inte åka dit och få hjälp affären ligger 1 timmas bilväg hemmifrån

• Rosa Bubbelgum

Har ni köpt sommarsuffletten till era vagnar? Isåfall är den bra och blir det lite svalare inne i liggdelen?

Sedan en annan fråga. Jag tycker att de vanliga sufletterna blir det så skarpt ljus i om solen skiner finns det någon färg som är bättre och blir lite mörkare?

• Rosa Bubbelgum

Idag när min 8 månaders satt upp i sin cam så välte den framåt så han fick vagnen över sig och huvudet rätt ner i gräset som tur är blev han bara rädd. Har detta hänt någon annan?
    Kan tillägga att jag hade ingen skötväska hängande på styret och bumpern var inte ditsatt. 

• Rosa Bubbelgum

Han lutade sig framåt för att titta på sina storasystrar och sedan så sa det bara poff så välte den framåt. Jag stod i köket när det hände och hörde ljudet min man och systrarna var ute med honom.

• Rosa Bubbelgum

Jo han hade selen på sig men vi tror att den var inte tillräckligt åtspänd. Men som tur var så hände det inget med honom.

• Rosa Bubbelgum

Jag är så ledsen över min cameleon för handtaget har blivit snett och bromsen på vänstersidan tar i ibland. När sittdelen är på så är det 5 cm på ena sidan mellan sittdelen och handtaget och på andra sidan så går den lilla piggen emot handtaget. Vet någon om detta går på garantin? Jag köpte vagnen i november 2009. 

• Rosa Bubbelgum

Nej det är inget fel på teleskopshandtaget utan hela handtaget är snett. Jag ska ringa till affären jag köpte vagnen imorgon då hon som äger butiken är där. Nackdelen är att jag hittar inte kvittot på vagnen, bara handpenningskvittot.

• Rosa Bubbelgum

Jag har en offwhite sufflet och jag tyckte den blev väldigt ljus på sommaren så jag fick ha en filt över när bebisen skulle sova. Den är rätt så smutstålig tycker jag och det är ju lätt att tvätta den. Jag kör med min offwhite nu i vinter och den har inte blivit så smutsig och ändå så tar jag ut vagnen ur bilen 2-3 ggr om dagen.

• Rosa Bubbelgum

Jag puffar detta inlägget lite.

Jag är så ledsen över min cameleon för handtaget har blivit snett och bromsen på vänstersidan tar i ibland. När sittdelen är på så är det 5 cm på ena sidan mellan sittdelen och handtaget och på andra sidan så går den lilla piggen emot handtaget. Vet någon om detta går på garantin? Jag köpte vagnen i november 2009. 

Jag pratade med affären jag köpte den men hon hann inte riktigt prata just då så hon skulle ringa upp mig. Hon hade aldrig hört att hela handtaget har blivit snett. Där den är sned är där plasten och aluminiumet möts på handtaget längst ner.

• Rosa Bubbelgum

Jo jag såg era svar igår men det har inget med teleskopshandtaget att göra då det är nere vid plasten där hela vagnen håller ihop.

• Rosa Bubbelgum

Fröken Småland: tack för svaret jag ska ta en ny koll utifall det är något fel med teleskopet och sedan ska jag ta och ringa till affären igen då hon inte har ringt tillbaka.

• Rosa Bubbelgum

Fröken Småland: Jag gjorde som du sa och drog teleskopshandtaget ändan upp och gissa den satt fast i det lägsta läget så när jag drog upp den så rättade hela vagnen till sig. TACK så jättemycket en sten har lättat från mitt hjärta :-. Det visade sig att själva handtaget (tyget) hade glidit ner på ena sidan och tog emot. Gud vad bra ni är här på denna sidan. 

En liten annan fråga är om man har råkat ha swirvelhjulen liggande så att de har blivit lite rostiga (själva skruvhuvudena) finns det något man kan rengöra dem med? Jag funderar på att köpa nya ändå.  

• Rosa Bubbelgum

Hejsan, min båge på vagnen har gått sönder (den vita plutten som håller fast bågen har ramlat loss). Var är det bäst att beställa ny?

• Rosa Bubbelgum

Straww 2008:  Var kan jag få tag på dem via nätet? Jag bor i Halmstad och köpte min vagn i Helsingborg så jag tycker det är bättre att skicka efter.

• Rosa Bubbelgum

Tack för era svar, jag ska ta och ringa till affären där jag köpte den och se om de inte kan skicka ett par till mig. 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21