Inlägg från: Honey1982 |Visa alla inlägg
  • Honey1982

Bugaboo-tråd nr 21

Hej!

Jag funderar på att köpa en Camelon till mitt andra barn som kommer till hösten.

Ni som handlat i butik - har ni fått med några tillbehör på köpet eller har ni behövt köpa till extra?

Finns det nåt speciellt man ska tänka på med just Camelon - modellen?

Tack för era svar!

• Honey1982

Om man köper en 09-vagn, kan man då beställa ny klädsel i butik? Passar den och så?

• Honey1982
    Fröken Småland skrev 2010-03-27 10:06:01 följande:
    Alla Cameleonklädslar passar till alla Cameleonvagnar oavsett ålder. Mycket fiffigt
    Super, tack så mycket! Idag har jag och sambon kikat på Bugaboo på 1klass babyaffär här i Jönköping och nu är han också inne på att det blir en Cameleon till tvåan i september.
  • Honey1982
    Är det nån som beställt sin Bugaboo från nätet och kan rekommendera nån bra webshop? Börjar fundera på om jag inte vill ha en helt ny ändå.  
  • Honey1982

All black är såå snygg!! Om jag köper en ny ska jag köpa den.

Ni som har äldre barn i 4 års-åldern - använder ni ståbräda?

♥ Adam 060123 ♥ Tvåan 100914 ♥
  • Honey1982

Jag står inför vagnköp och hoppas hitta en vagn inom de närmaste veckorna eftersom det närmar sig bf. Jag har dock fortfarande inte bestämt mig för om det blir en ny eller en begagnad vagn.

Hoppas nån kan svara på mina frågor:

*Är Fruugo bra att beställa ifrån? Hur funkar det med eventuella reklamationer, garantier därifrån?
    *Är det något speciellt man bör akta sig för om man köper en begagnad vagn? (om det blir begagnad blir det max från 2009).

Jag har tänkt köpa en vagn i färgen en dark grey/black + ev någon extra klädsel.
    *Är fleece eller canvas klädsel bäst?

• Honey1982

Nu är även jag stolt Bugaboo - ägare till en darkgrey/black Cameleon.
    Får vänta ett litet tag innan den kan användas, eftersom bebisen inte ska komma ut riktigt ännu.

Vad har ni för skötväskor till era vagnar? Hur är Bugaboos egen skötväska?

• Honey1982
    Snoppan skrev 2010-07-24 09:44:26 följande:
    Kollar på en cameleon och undrar om det är dyrt att ge 6000 för en 09a med de flesta delar fabriksnya 2010.. Bl.a. Chassi och hjul och lite annat?
    Det beror sig väl på om det ingår några tillbehör också.
  • Honey1982
    lilyanna skrev 2010-07-29 10:34:18 följande:
    Problemet för mig är ju som sagt att bugaboo inte säljs så mycket i Linköping/östergötland utan det är ju just i Stockholm/Göteborg o Malmö typ som de flesta annonserna finns...då har man ju inte så mycket val än att se om man kan få det skickat.

Eftersom jag behöver ståbräda till buggan så är ju tyvärr budgeten satt till drygt 4000:-, kanske kan sträcka på den ett par hundra, men frakt kostar ju med...varför bor inte jag inte den stora staden för?

Gulligt att du kan tänka dig att titta, är inte så bekant med just stockholm o vad som hör till hela innerstaden så jag vet inte ens om det finns någon vagn till salu i just det området ens?
    Jag bor också i Linköping och åkte upp till Stockholm för att hämta vår Cam förra helgen. Det är ju inte så långt faktiskt! Skulle inte köpa en vagn osedd.
  • Honey1982
    lilyanna skrev 2010-07-29 10:57:44 följande:
    Nej, så långt kanske det inte är, men det blir ju ändå 40 mil tur o retur o som sagt, maken är inte lycklig över att jag säljer den nuvarande vagnen, har inte lust att reta upp honom ännu mer
    Har du satt ut nån annons på önskas köpa eller liknande? Det kanske finns nån här omkring som funderar på att sälja sin vagn men inte kommit till skott ännu.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21