• t e a

Bugaboo-tråd nr 21

Några frågor!!!!!!

Jag har en cam köpt i jan 2008, chassit har gått sönder... första gången det gick sönder var inom de två åren som garantin gäller och jag fick ett nytt, efter ett halvår med nya chassit har det nu gått sönder  - blev det två nya år på garantin när jag fick nytt?

Chassit har nu gått sönder i de vita knapparna som man trycker på när man viker ihop det, en av knapparna "går inte tillbaka" utan ena sidan av chassit är mer eller mindre "vikbart" hela tiden - någon som varit med om det? var det lätt att laga?

Affären
    i Helsingborg där jag köpte vagnen har stängt - vart vänder man för att få vagnen lagad?

Hoppas att nån kan svara på mina frågor!

• t e a

Försöker igen...

Någon som vet hur man kontaktar bugaboo i Sverige - jag har köpt min vagn i en affär som nu är stängd och en av knapparna som man trycker på när man fäller ihop vagnen har gått sönder och jag behöver få vagnen lagad... antar att det är bugaboo direkt jag måste kontakta för att fråga hur man skall göra då butiken inte finns mer?

Ingen som har kontaktuppgifterna till bugaboo Sverige?

• t e a
    mollan nu skrev 2010-08-16 18:35:53 följande:
    maila till serviceadressen, det funkar bra på svenska.
    Bugaboo lagar inga chassin. Vårt gamla chassi gick också sönder i knappen och de hänvisade oss till att köpa ett nytt, vårat var från 2007 så vi hade ingen garanti kvar.
    ciwm skrev 2010-08-16 12:26:46 följande:
    Vi köpte en Bugaboo Cameleon i april 2008 som vi sedan började använda när vår son föddes i augusti samma år. Igår gick bromsvajern av och jag väntar nu på att få besked om det går att köpa en ny vajer eller om vi måste ha ett helt nytt chassi, är det någon som vet? Och angående garantin, den gäller ju i två år från det att man köper vagnen, vilket betyder att den gick ut för länge sedan för oss, men vi har ju bara använt den i nästan exakt två år, är det någon som vet hur hårda de är på Bugaboo när det gäller garantin?
    tror inte garantin gäller tyvärr. Bromsvajern kan en cykelreparatör fixa.
    Hej

tack för hjälpen, jag mejlar serviceadresse, hittade den på hemsidan...

skumt om de inte kan laga chassit, det blir en väldigt dyr vagn om chassit går sönder "en gång om året" och man måste köpa nytt varje gång................. har trott mer om bugaboo än så!
  • t e a
    MiniM3 skrev 2010-08-17 10:33:14 följande:
    har du garanti kvar?
    Nope... min vagn är 2,5 år gammal, men chassit är bara 8 månader då det första chassit jag hade fick bytas ut efter lite mindre än 2 år... och jag tror att garantin gäller i två år från när man köpte hela vagnen och inte att man fick 2 nya år även om man fick ett nytt chassi, tyvärr.
  • t e a
    MiniM3 skrev 2010-08-17 10:41:27 följande:
    Nu såg jag vad som gått sönder.. Du kan ju alltid ringa någon annan butik .. tex kidzshop och fråga om det finns någon reservdel som man bara kan byta
    Jag tänkte också det först, men sedan när jag tittade noga på vagnen så inser jag ju att det finns inte en enda skruv någonstans på vagnen, den svarta plasten där de vita knapparna sitter fast inne i är nog ihoplimmad....

Vagnen är kanske helt enkelt inte byggd för att kunna repareras???
  • t e a
    MiniM3 skrev 2010-08-17 10:53:14 följande:
    Ja men dom svarta går nog att öppna upp .. man kan byta dom vita runda knapparna bla vet jag ..
    Det är ju bara snyggt när man inte ser en massa skruvar..
    Så ring och fråga på kidzshop dom är duktiga..
    Man kan inte mer än att få ett nej 
    ja det gör jag, tack så mycket för tipset!
  • t e a
    bubbelmamman skrev 2010-08-23 07:46:49 följande:
    Hej alla Bugaboo-vänner,

Hoppas på hjälp från er som talar om Bugga ofta.
    Jag har en Cameleon inköpt februari -08. Jag tillhörde dem som fick sitt chassi utbytt pga att handaget gled och inte gick att spänna fast ordentligt.
    På både det gamla chassit och precis nu nyligen det nya chassit har samma problem uppstått. En av två sk "release tabs" har hoppat ur läge och slutat fungera vilket ju gör att handtaget inte hålls uppe.

När jag talat med en av de vänner som har en Cameleon så har samma problem uppstått för henne, men tyvärr för henne på båda sidor, vilket så klart gör vagnen obrukbar. Hos den affär som hon köpt sin vagn påstod de att de aldrig hört talas om detta problem förut och nu ogillar hon Bugaboo rejält eftersom hon inte fick någon hjälp.

Jag har mailat till Babytrader i Holland, varifrån jag  beställt min vagn och de försöker hjälpa mig få chassit utbytt. Tur att jag åtminstone har en bra affär jag handlat från.

Har ni hört om detta problem förut? Har det gått att avhjälpa? Har Bugaboo velat hjälpa er?
    Tacksam för svar från er som kan Buggor.
    :)
    Exakt samma problem med mitt chassi.

Hade ett från jan 2008 som gled precis innan vagnen blev 2 år och jag fick därför ett nytt - det har jag haft i 8 månader och nu har den vänstra "release-tab" "hoppat ur" och affären jag köpte vagnen i har stängt. Jag har mejlat bugaboo men inte fått något svar ännu. Hur har det gått för dig?
  • t e a

Frågor om ståbräda:

Det ser ut som att ståbrädan är precis där man vill sätta fötterna.... Hur funkar det med ståbräda för er som har det, är det ok att köra vagnen eller får man gå så långt bakom vagnen att det är obekvämt? ps. Jag är ganska kort (1.60) och tänker att det då blir kepigt med ståbrädan....

Finns det någon annan ståbräda än bugaboos egen som fungerar lika bra?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21