• Zoe

Bugaboo-tråd nr 21

Hej på er!
    Vore jätteglad för er hjälp! Jag har en fråga angående att hänga skötväska på handtaget till Cam:en. När jag fick vagnen demad i affären så undrade jag över detta och försäljaren avrådde bestämt från att hänga skötväska på handtaget, hon menade att vagnen är gjord i för lätt material för att hålla för den vikten och att Bugaboo inte ersätter söndriga chassin där man haft väska hängande. Nu måste man ju inte erkänna att man haft det iofs... Flört 
    Men, jag vill ju  min vagn ska hålla såklart. Hur gör alla ni, hänger ni skötväskan på och hur funkar det? Tack snälla för svar! 

• Zoe
    Senap skrev 2010-07-19 14:34:07 följande:
    Jag har alltid hängt min skötväska på styret och vagnen har hållt.
    Nu lastar ju inte jag för en vecka och den blir baktung om vagnen är tom i övrigt men det är inga problem med att ha en skötväska med det man behöver för en dag på handtaget.
    Jag föredrar Oioi Hobo eller Petunia Pickle Bottom tote. Hjärta
    Ah, tack så mycket! Jag tycker man ser massor buggor på stan med väska på, så tyckte det lät lite konstigt. Men jag kommer också köra på det då, får packa lite smart. Tusen tack för tipsen om väskor, ska kika omedelbart! Glad
  • Zoe
    ElismammaEmelie skrev 2010-07-25 22:47:30 följande:
    Hej!
    Är det någon här inne som köpt från pramworld??

Jag funderar på att köpa det mindre bugaboopaketet (vagn, barnstol, åkpåse),
    är det ngn som köpt detta paket?

Hur var servicen? 
    Hur lång var leveranstiden??
    Fick man alla delar samtidigt om man beställt paketet?

Åhh vad jag vill beställa nu!!!

Mvh E
    Hej!
    Jag vet inte om du redan fått svar om detta, men jag har iaf köpt precis det paketet! Servicen från Pramworld var kanon, de svarade supersnabbt på alla frågor både innan och efter köp. Den färg jag köpte på vagnen var slut för tillfället men jag fick direkt datum för leverans (3v senare) och möjlighet att avboka min order om jag inte ville vänta.  När den kommit in var leverans tiden bara 3-4 dagar, gick kanonsnabbt och jag kunde följa paketet med tracking (längtade ju så, haha). Alla delar kom samtidigt!

Det jag kan tipsa om är att vid ordertillfället be dem skriva ut HELA ditt namn på mottagar-adresslappen. På min hade de skrivit första bokstaven på mitt förnamn och sedan efternamnet, vilket var ett problem då jag skulle hämta ut paketet på posten. De levererar ju hem, men jag kunde inte vara hemma på dagtid så de lämnade paketet på närmsta postkontor. Efter mkt tjat gick det, men det var svårt. Så, hela namnen underlättar. :) Lycka till!! 
  • Zoe
    yrväder skrev 2010-07-28 13:34:19 följande:
    Jag har en fråga om det där, det står ju att när man lagt sin order blir man kontaktad för att välja färg på babyskyddet. Men åkpåsen då? Antar att man får välja färg på den med?
    Ja precis det får man. Jag fick ett mail strax efter jag lagt ordern där de frågade om färgval på både babyskydd och åkpåsen!
  • Zoe
    yrväder skrev 2010-08-15 11:44:40 följande:
    Men du köpte inte det där paketet där dom delarna ingår? Utan du köpte dom lösa var för sig? För det är nog paketet som blir intressant, men knäppt om man köper ett paket isåfall och dom skickar delarna var för sig med den frakten....

Kanske får mejla dom innan och höra.
    Hej! Såg att du undrade om frakten för paketet från Pramworld. Jag beställde det nu i våras och tror vi betalde runt £40. De tog inte separat frakt för de olika paketen, utan en totalsumma bara. Jag köpte paketet med vagnen, babyskyddet, adaptrar och åkpåse. Två stora lådor kom!   
  • Zoe
    yrväder skrev 2010-08-16 17:20:06 följande:
    Jag mejlade dom, och dom ville ha 72 pund för frakten Ok att du köpte lilla paketet, men det enda som skiljer är ju basen till bilstolen, och så mkt kan ju inte den väga.
    Det var lite dyrt faktiskt! Tycker inte heller att det bör skilja så mycket. Jag mailade innan beställningen och frågade och då sa de summan, plus bad mig notera när jag sen beställde att jag fått löfte om just £40 (eller om det var £49). Så det känns som de kör med lite olika bud då och då kanske?!
  • Zoe

Hej!
    Är det någon som har ett bra tips på var jag kan hitta en Bee+ billigt på nätet just nu? Har kollat runt en hel del, men det är ju lätt att missa sidor som säljer. Beställde min Cam från Pramworld och kan tänka mig göra det med Bee+:en också, men vill först höra om någon hittat den ÄNNU billigare nån annanstans (vill ju fynda, fynda, fynda)?
    Tack på förhand! 

• Zoe

Hej! Jag fick just hem min nya Bee+ och har en fråga om swivelhjulen. Jag upplever dem som lite "trögare" än Cam:ens, känner någon igen det? Tycker de låser sig lite grann i vissa rörelser. Ska det vara så, någon som vet?

• Zoe

Annat82: tack snälla för svaret, här ska ut och köras! De är ju inte direkt tröga, men har man blivit bortskämd med cam:ens superrörliga så vill man ju att de ska vara så. :)

• Zoe
    lissats skrev 2011-05-16 14:50:19 följande:
    Någon som vet hur pramworld fungerar? Jag har tänkt beställa därifrån rätt länge nu men enligt deras lagerstatus har varan varit slut. När jag sen mailade dem så sa dom att en vara fanns kvar. Jag går in igen (var inne precis innan jag mailade) och ser att det nu fanns en vara att beställa.
    Brukar det alltid vara som så att man måste maila och att varorna egentligen finns fanns det står 0 på deras lagerstatus?
    Jag vill nämligen köpa fler saker och även dem har lagerstatus 0. Nån?
    Jag har beställt både min Cam (för ett år sedan) och min Bee+ (som jag fick i fredags) därifrån och det har funkat grymt bra. Har fått dem snabbt och kontakt, frågor och reklamation har funkat jättebra (swivelhjulen rostade i vintras, fick nya). När jag skulle beställa min Bee+ för 2,5 vecka sedan stod det "0" i lagerstatus så jag mailade och frågade och då beräknade de att kunna leverera i mitten av maj, så jag beställde. Fick den sedan hit den 14:e, så det var kanon. Jag tror alltid man kan beställa även om det står 0 st i lagerstatus, är vara helt slut hos leverantör så brukar det stå. Annars är det bara slut i deras lager med de får täta leveranser hela tiden. De brukar maila snabbt och tala om ung. när produkten kommer skickas. Men maila och fråga om du vill vara säker på exakt när det blir! Hoppas det var svar på din fråga :)   
  • Zoe
    mammageno skrev 2011-05-18 11:49:06 följande:
    Om man inte vill länka med sin egna fb, skapa ett nytt i er nick härifrån, det skall jag!
    Sökte på fb, men hur hittar jag sidan? Bara söka på Bugaboo? Förlåt om jag är trög... :P
  • Zoe
    gavagai skrev 2011-05-15 12:39:27 följande:

Och så det klurigaste... Som jag förstår det från instruktionerna så ska man dra någon sorts gummiband från liggdelen över krokar i suflettfästena. Är det gummibanden som sitter i liggdelslocket man ska fästa på något vis? och i så fall hur? Om de ska över krokarna (som jag alltid undrat vad man har till) på suflettfästena, så sitter någonting på min vagn åt fel håll. Så som krokarna är konstruerade så skulle gummibanden glida av (se bild). Men kanske är jag helt fel ute? (Och hoppas att ni inte tycker att jag spammar er med frågor nu. Jag blir alltid så frustrerad när jag inte förstår mig på nya saker jag skaffar Tungan ute.)

Jag har en fråga om sufflettspännen (såg att någon sa gavagais var fel, och så satt mina också)! Jag får dem inte att sitta på. När jag drar bak sufletten så blir bågarna skeva, typ högra sida flyttar sig bakåt men inte vänster, suffletten ser allmänt knäpp ut. :) I instruktionsboken står sätt spännet med texten "babys right hand side", men på mina spännen finns ingen text. Bara inuti dem, 2-1 R och 2-1 L. Utgår ifrån att R är höger, men ska den då sitta på barnets högra sida? Och, ska bågen som sitter närmst sittdelen vara underst eller överst? Blir tokig! Hjälp, någon?   
  • Zoe

Jag har köpt en jättefin hemmasydd sittdyna till min Cam, men undrar om nån har tips på hur jag kan fästa den i sittdelen? Tycker den halkar ner lite grann. Finns nåt smidigt fix någon kan dela med sig av? 

• Zoe
    Minifeb skrev 2011-06-27 17:30:30 följande:
    Finns iPhone hållaren att få tag på eller var den bara något tillfälligt?!
    Jag gillar faktiskt min iphonehållare jättemycket, så praktiskt på promenader när jag lyssnar på radio, har handlingslistan på den mm. MEN, jag har skal på iphonen och därför sitter den superbra i hållaren, utan skal kan jag tänka mig att den skulle ramla ur. Så det är ju en miss i konstruktionen helt klart...men med skal, kanon! 
  • Zoe

Hello!
    Är det någon som haft en Elodie strollershopper på sin Bugga? Jag är så himla sugen på en men känner mig lite osäker på hur den kommer sitta på handtaget. Använder jujube's krokar annars för att inte väskan ska kasa ner på handtaget, men på strollershoppern finns ju inget att kroka fast i. :) Någon som testat? 

• Zoe
    saandi skrev 2011-10-16 19:07:04 följande:
    Någon som har någon erfarenhet av polarn o. Pyrets skötväska på en cameleon?
    Ja, jag har! Jag tycker den funkade okej med liggdelen, dock något stor kan jag känna. Men väldigt praktiskt, det är den. :) Med sittdelen funkade den inte alls, kasar ner på handtaget och sitter dåligt emot sittdelen. Gäller ju inte just bara den väskan, utan jag tycker skötväskor generellt sitter bäst med väskkrokar på Cameleon och Polarns väska har ju inga d-krokar eller liknande att hänga upp den i med krokarna. Jag sålde faktiskt min när det var dags för sittdel. :)  
  • Zoe

Är det någon som sitter inne på en bra lösning att få en åkpåse från annat märke att sitta bra i Cam:en, just vid rumpan? Bugaboos egna har ju den fenomenala tygbiten man sätter under sittdelen så att åkpåsen sitter formad utefter skålningen i sitsen. Min Elodie jag nyss köpt sitter inte bra just där, inget håller den ju på plats och det känns som om min tös, som är väldigt lätt, inte riktigt kommer ner i sitsen. Någon som har nåt tips? 

• Zoe

Hej på er! Jag har en liten fråga som någon förhoppningsvis kan hjälpa mig med? Jag tvättade nyss allt tyg till min Cam eftersom jag skulle sälja den till min syster. Till liggdelen hör ju två "pinnar", de är platta, svarta och rektangulära. Var tusan ska de sitta? Jag har testat fram och bak i små fickor, men de är ju alldeles för långa för dem! Sticker upp några centimetrar ovanför tyget. Någon som vet?

• Zoe
    RedTopaz skrev 2012-01-03 14:40:01 följande:
    Elsa: de sticker upp lite, när man sedan sätter på kardborrebandet ovanför runt ramen syns det inte. (de sitter alltså i fickorna i fot och huvudänden)
    Okej, tack! Ja, tänkte att det måste vara i de fickorna men minns inte att de stack upp när jag använde liggdelen så jag blev tveksam.... Man kan bli förvirrad för mindre! Tungan ute Tack för er hjälp!
  • Zoe
    J N skrev 2012-01-04 12:53:25 följande:
    Ah vad skönt att veta. Beställa själv en P&T därifrån för ca 4 år sen och har bara positivt att säga. Men just det där om den inte finns på lager :)
    Jag beställde en Bee+  i somras i en färg de inte hade inne, så det går fint, och i bekräftelsemailet fick jag ett ungefärligt datum de skulle få in den. Jag skulle på semester med den så stressade dem lite eftersom jag verkligen behövde den och de har en väldigt bra kundtjänst. :) Det gick snabbare än sagt, jag har alltid varit jättenöjd med dem!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21