Inlägg från: Peter Pop |Visa alla inlägg
  • Peter Pop

Bugaboo-tråd nr 21

Är nyligen ägare till en Bugaboo Cameleon All Black Limited Edition (skall inte ligga i den själv), får jag vara med att leka med er tro? Verkar finnas fullblodsproffs på Buggan här, så jag förlitar mig blint på alla tips och rekommendationer.

Med risk  för att det kanske finns skrivet innan och man är femtioelfte tönten med frågan men har ni möjligen några bra tips på åkspåsar till Bugaboo? Har haft en idé att under en kort period på ca 6-9 månader använda Bee Baby Cocoon. Den skall passa i liggdelen enligt barnvagns affären. Har inte provat eller sett kombinationen i verkligheten ännu. Men den verkar vara rätt så bra och med stöd för huvudet. 

Tacksam för tips och era varma rekommendationer  

• Peter Pop
    Asereht skrev 2010-09-07 19:11:15 följande:
    Vi har haft bugaboos vanliga åkpoåse i liggdelen. Går utmärkt om man viker lite upptill och då får man automatiskt huvudstöd + att åkpåsen funkar senare med.
    Stort tack för tipset. Har kikat på den också, men tyckte den såg så stor ut. Var ute efter en mer behändig. Vi bor i lite varmare breddgrader under vissa delar av året så där används inte åkpåsar i samma utsträckning. Tyckte den nya cocoonen till Bee verkade cool och smidig.
  • Peter Pop
    Stargirl skrev 2010-09-07 20:20:33 följande:
    Jag skulle köpa den vanliga åkpåsen...den är behändigare och smartare köp då du annars ändå behöver köpa en åkpåse senare. Du kan ju göra vagnen lite "ljus" genom att köpa en off white åkpåse exempelvis. Annars blir ju den svarta fin till.
    Det får helt enkelt bli ett besök i morgon på affären och kika på Bugaboo åkpåsen,  jag går helt på era rekommendationer. Verkar logiskt som Shoe skrev också att en vanlig kudde funkar lika bra i så fall. 

En helt annan grej, är det vanligt att själva bågen på vagnen med greppet på Flexar alternativt Glappar när man skall dra vagnen framåt? Kanske rör sig om 2-3 cm endast och är absolut ingen big issue alls..  
  • Peter Pop
    MiaEd skrev 2010-09-07 20:42:15 följande:
    Vilken båge menar du?
    Den man håller i, själva handtaget kanske man skall säga..? Den går ju ner till själva mittpunkten på vagnen på var sida. Den känns lite som om den glappar men det kanske skall vara så. Vi fick vagnen för en vecka sedan endast. Den är helt ny och oanvänd, ännu Min sambo uppmärksammade det idag och hon kände att den "glappar" på några cm.
  • Peter Pop
    MiaEd skrev 2010-09-07 21:11:53 följande:
    Du menar att handtaget typ går att flytta "uppochner" eller vad man ska säga? 

Det ska vara så, iaf på min vagn så sa dom att det är helt i sin ordning.. 
    Nej, det glappar lite i s k låst läge. Dvs i normal läge. Har kollat den och det verkar inte vara något man kan justera i alla fall. Allt annat funkar bra, dvs höja och sänka handtaget etc. Men i normal läge så är det ett glapp på max 2-3 cm som man kan röra handtaget uppåt. 
  • Peter Pop
    mallan brallan skrev 2010-09-17 22:25:27 följande:
    Hörni, jag har ett allvarligt I-landsproblem som jag måste ha hjälp med.
    Har försökt rådfråga familjen, men dom förstår inte allvaret i ämnet.

- Vilken åkpåse ska jag ha i All Blacken??

Dom aktuella är offvit eller svart.
    Svart skulle va kul å ha eftersom vagnen trots allt heter All Black.
    MEN tänk om den liksom är annorlunda svart eftersom det är ett annat material...
    För att bryta av skulle det däremot vara trevligt med en vit.
    Bara för att den är  så fin.

Vad tycker ni?
    Vi har en All Black också, Förstår dig precis! Fick dock goda råd av mina Bugaboo vänner här och vi valde slutligen åkpåsen i Off White. Den blev suuuuper fint i vagnen, men jag suktar fortfarande efter den svarta med.. den är liksom Batman Cool..  Är man galen om man har flera? Glad 
  • Peter Pop
    Kavat skrev 2010-09-18 10:14:05 följande:
    Man är nog mer galen om man klarar att överleva med bara en.
    Hahaha! Gäller alltså att ha en Buffé av åkpåsar?! Är det någon som har erfarenhet av Bugaboos Transportväska? Är den bra? Någon som använt den i praktiken? Är i kraftigt behov av en Transportväska/Skyddsväska när vi skall ta med oss vagnen på flyget. 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21