Inlägg från: MissEllie |Visa alla inlägg
  • MissEllie

Bugaboo-tråd nr 21

Hej,

Jag hoppar in och lånar tråden lite och hoppas att det är okej. Vi ska beställa en Bugaboo Cameleon till vår kommande bebis och jag är så förälskad i vagnen. Har gått på hela försäljningstricket med terränghjul och annat

MEN vi har ett problem, jag och sambon kan inte enas om färg. Vi vet inte vad det blir för kön på bebisen och jag resonerar som så att man kan köpa nytt topptyg om man tröttnar.

Så, min fråga till Er är: Vilken färg har ni och är ni nöjda?

• MissEllie

Jag vill ha en all black men sambon har fastnat för Paul Frank edition, något jag inte alls håller med om Men som ni säger, man kan ju anpassa topptyget efter könet. Hm, får nog ta och använda min kvinnliga list och beställa all black ändå och försöka få han att inse fördelarna

• MissEllie

Tack för alla förslag tjejer på färg! Uppskattar all input och förslag.

Det blev en all black för vår del med löfte till sambon om eventuell PF-topp senare  Den kvinnliga listen vann... Jag är supernöjd måste jag säga och riktigt längtar efter att få ut och testa.

Angelickas83: Håller med dig, det är pojkaktigt och vi vet inte vad det blir för kön så jag vill gärna ha det mer neutralt. Dock blev det en röd P.F åkpåse av bara farten...

Linanenn: Ska in och kika i ditt galleri, kan mycket väl tänka mig off-white framåt vårkanten.

• MissEllie

Hahahah som sagt, kvinnlig list Jag bytte sufflen mot en Stokke-spjälsäng och ett skötbord så jag är nöjd...

Och känner jag mig själv rätt så blir det andra topptyger framöver, speciellt då man vet vilket kön det blir.

• MissEllie

När vi var och beställde vår Cameleon försökte försäljaren "pracka" på oss den nya skötväskan i skinn för 2500 riksdaler och jag tyckte varken att utrymmet i den eller priset var till dess fördel.

Så även jag undrar som Pyssetroll, vilken väska använder ni?

• MissEllie

En fråga alla ni kunniga där ute Vår bebis kommer i början av september och vi har beställt en Bugaboo som kommer i augusti men jag tänkte vara försikommen och börja handla lite redan nu.

Så min fråga är: hur hade ni bäddat för bebisen i september och framåt? Vad bör jag köpa och något jag bör tänka på?

Vi har beställt den röda Paul Frank åkpåsen men jag antar att den är lite för varm där i augusti/september.

Tack på förhand från förstagångsmorsan

• MissEllie
    MissEllie skrev 2010-06-30 16:31:12 följande:
    En fråga alla ni kunniga där ute Vår bebis kommer i början av september och vi har beställt en Bugaboo som kommer i augusti men jag tänkte vara försikommen och börja handla lite redan nu.

Så min fråga är: hur hade ni bäddat för bebisen i september och framåt? Vad bör jag köpa och något jag bör tänka på?

Vi har beställt den röda Paul Frank åkpåsen men jag antar att den är lite för varm där i augusti/september.

Tack på förhand från förstagångsmorsan
    Någon som har en tanke?
  • MissEllie
    Ellisizza skrev 2010-07-01 21:51:51 följande:
    Vi hade plastad frotté (sådan som andas) på madrassen som man får med vagnen och sedan ett lakan över. En liten kudde med örngott hade vi också. Och sen ett par olika filtar så man kunde variera beroende på hur varmt det var. En så kallad gallerfilt är väldigt bra tycker jag.

Sedan när det blev kallare hade vi åkpåsen i liggdelen.
    Tack för din hjälp, uppskattas. Då ska jag shoppa lite och en gallerfilt lät bra.
  • MissEllie

Hej alla experter

Jag har en dotter som är 6 dagar gammal och vi har en Cameleon, jag undrar bara hur ni hade bäddat i vagnen om ni vore mig?

Känner mig helt novis och vädret är så omväxlande, har någon ett bra tips eller råd att ge? 

• MissEllie

Hej,

Hur bäddar ni i liggdelen i vagnen nu? Har en Cameleon och en två månaders lite tjej. Tycker det är svårt i snålblåsten, slasken och det tråkiga vädret att veta hur man ska göra. Några tips och hur gör ni andra? 

Såg förövrigt en vidrigt ful Cameleon idag på ICA. En tjej som hade sytt ett eget toppsett och gjort en egen varukorg i tyg. Allt i en konstig blå färg...Såg dessutom väldigt ostabilt ut  

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21