Inlägg från: Majomajo |Visa alla inlägg
  • Majomajo

Bugaboo-tråd nr 21

Hur lång är garantitiden? Vi köpte vagnen i dec -08 och har problem med glidande chassi.

• Majomajo

Vi har problem med glidande handtag. Gick till butiken där vi köpte vagnen (dec -08) och de tog serienr och kopia på kvitto, sedan skulle de höra av sig inom 2 veckor. Tydligen skulle de byta ut snäppfästena på chassit om de fick klartecken från Bugaboo.

Någon som varit med om detta? Låter som om de flesta får nytt chassi?

• Majomajo
    Majomajo skrev 2010-04-07 08:49:44 följande:
    Vi har problem med glidande handtag. Gick till butiken där vi köpte vagnen (dec -08) och de tog serienr och kopia på kvitto, sedan skulle de höra av sig inom 2 veckor. Tydligen skulle de byta ut snäppfästena på chassit om de fick klartecken från Bugaboo. Någon som varit med om detta? Låter som om de flesta får nytt chassi?
    Vi får nytt chassi idag!
  • Majomajo
    Vår son fyller 2 i vinter och får då ett syskon (inte i present alltså ) Vi har en Cameleon som vi är jättenöjda med. Han sover i den varje dag och ska nu börja dagis där han ska sova ute i vagn. Lillasyskonet ska få Buggan, så vi behöver en ny vagn till 2-åringen. Vi vill ha en smidig vagn, så vi har kollat lite på Mountain Buggy Swift. Funderar också på Bee+. Tror ni den funkar? Ska som sagt användas till att sova i och så mest vid citypromenader tills han inte vill åka vagn längre.
  • Majomajo

När kommer de övriga nyheterna från Bugaboo? För jag fattar som att det skulle komma flera, eller?

• Majomajo

Leiben - ska du ha P&T mjuklift OCH en åkpåse i? Låter väldigt trångt tycker jag. Om du har mjukliften funkar väl den lite som en åkpåse, eller?

• Majomajo
    sok skrev 2010-09-19 23:40:11 följande:
    har den gamla åkpåsen och hade den förra vintern, men då hade min dåvarande bebis på sig overall och "allt". var ut i minus 20 grader och hon var aldrig kall om kroppen.
    Jag trodde absolut att man kunde ha den åkpåsen på vintern tills jag läste nåt här om att den kanske inte var så himla varm trots allt. iofs var min dotter aldrig kall och hon var sällan ute me rän 1 timme i vagnen, så jag bord einte oroa mig. nu är hon snart 1 år gammal MEN nu är det sittdelen...men iofs med overall och dra upp åkpåsen ordentligt så borde det väl räcka ändå?????
    Vi hade gamla åkpåsen i sittdelen hela förra vintern. Kanske någon extra filt de kallaste dagarna. Sonen sover alltid ute i vagn på dagarna (undantaget de allra allra kallaste dagarna) och det var aldrig några problem, han var aldrig kall.
  • Majomajo

Vår son har just fyllt 2 och sover varje dag ca 2,5 timme i sin Cam, så i det avseendet funkar den alldeles utmärkt!

• Majomajo

Nu har vi genomfört ett vagnbyte här hemma. 2-åringen fick byta Buggan mot Baby Jogger City Mini och Buggan blev liggvagn till 5-dagars bebisen :) Och så återstår att testa nya Phil

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21