Inlägg från: mammatill2härligavildar |Visa alla inlägg
  • mammatill2härligavildar

Bugaboo-tråd nr 21

ami skrev 2010-09-23 00:28:21 följande:

Hoppas få svar av nån härinne, gissar att någon har Acta Graco Logico-S babyskydd. Går det att förlänga bältena? De är ju galet korta! Tack snälla om nån vet..

Jag har det babyskyddet och upplever inte att det är så kort. Min son satt i det tills han var 10 månader (bara då och då på slutet) och fick plats i bältena bra. Vi köpte vårt babyskydd 08, om ditt är köpt annat år kansk det är annorlunda. Hoppas annars att nån vet hur man förlänger.  Men jag skulle nog inte våga göra det eftersom det är en säkerhetsgrej, så man inte gör fel liksom.

Men kom på att har du sett knappen längst ner i "fotändan" på skyddet. Den man trycker in så man kan dra i remmarna som går över armarna och dra ut dem så de blir större??? Tänkte att om din bebis är alldeles ny kanske du missat det:)

killenkott skrev 2010-10-27 12:54:36 följande:
    NästanTungan ute.Fast med dragkedja på facket,så att inget syns lixom...
    Börjar tvivla på min egen syn nuObestämd.
    Åh det låter bra. Sån vill jag oxå ha=)

Imsa: Vi har en Be All och det funkar bra på buggan, med  Be Connected funkar d bäst. Nu har vi liggdelen på för lillasyster och då blir det lite bökigt. För att inte väskan ska hänga mot liggdelen och komma för nära benen när vi går så ställer jag liksom den lite på liggdelen nertill, fast den hänger som vanligt hm undrar om man fattar vad jag menar). Med sittdelen blir det superbra tycker jag, å så tycker jag väskan är bra i övrigt oxå=)

Är lat o orkar inte stöka i förrådet för att få fram instruktionsboken till buggan. Vid vilken vikt ska man ändra i fjädringen på cameleon??? Är d 5, 10, o 15??? Å är d så att upp till 5kg har man lägsta, 5-10kg mellersta o sen 15 o upp högsta??? *Hjärnsläpp*

Är lat o orkar inte leta i tråden. Vilken ståbräda, förutom deras egna, funkar bäst på en Cameleon? Har för mig att jag läst easy rider förut men är osäker. Tror vi ska våga oss på att prova ståbräda lite till storebror så vi får använda buggan igen:) E less på syskonvagn.

Provar igen o hoppas nån har tid att svara. Ståbräda till cameleon, vilken passar bäst förutom deras egna??? Har läst i FAQ  o hittar inte svar om d där, orkar inte leta bakåt i tråden *lat*:)

galojj skrev 2011-03-23 13:21:57 följande:
    vi har en easy rider tror jag den heter...
    har för mig att det finns 2 olika, en med små krokar och en med stora...och man måste ha den med stora krokar isåfall...men somsagt, jag är inte säker:-P
    Ok, tack för snabbt svar:) Hade för mig att jag läst förut att just den passar.
    bohusbebis skrev 2011-03-23 13:51:49 följande:
    Buggy Board från Lascal, har "armar" på sidorna så det tror jag funkar på de flesta vagnar (på bee+ iaf)
    Tack snälla=)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21