Inlägg från: tvåbarnsmammavillkanske haentill |Visa alla inlägg
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill

Bugaboo-tråd nr 21

Hej alla proffs! Bromsvajern på vår Cam gick helt plötsligt av. Jag har kollat med ÅF som ska försöka reklamera, men vagnen är 2,5 år så det är ingen garanti kvar. Dock är chassit redan reklamerat (glidande) och det nya är inte två år än så det kan möjligen gå.

Är det någon som vet om man kan låta en cykelhandlare laga den? Eller byta broms? Att köpa nytt chassi för fyratusen går bort iallafall.

Vill ju har vår vagn länge till!

nybliven fru skrev 2010-10-06 19:57:30 följande:

Hej alla proffs! Bromsvajern på vår Cam gick helt plötsligt av. Jag har kollat med ÅF som ska försöka reklamera, men vagnen är 2,5 år så det är ingen garanti kvar. Dock är chassit redan reklamerat (glidande) och det nya är inte två år än så det kan möjligen gå.

Är det någon som vet om man kan låta en cykelhandlare laga den? Eller byta broms? Att köpa nytt chassi för fyratusen går bort iallafall.

Vill ju har vår vagn länge till!

Hej! Är någon som har lite input kring hur man ev kan laga en trasig bromsvajer?

Jag blir jätteglad för alla tips!

Tack för svar! Nej, chassiet byttes för 22 månader sedan så det är nog tufft. ÅF lovade försöka. Tack för tipset om Bonti - ska kolla upp det annars.

Hej!

Syskon på gång och frågan om syskonvagn är ju klurig. Vi är hängivna buggafans och Donkeyn ser ju bra ut. Storayskonet kommer vara 3 år och 2 månader när liten kommer och är nu 94 cm. Vi har 1,5 km delvis läskig väg till förskolan och jag vill inte köra bil alltid så en syskonvagn behövs när vintern kommer (vågar inte bara ha ståbräda med mycket snö). 

Här är mina funderingar - om någon har input blir jag mycket glad.

Jag har sett att några har fått hem sina Donkeys. Vad tycks så här långt? Känns den smidig att köra? Lite knöligar än Cam förstår jag, men jämfört med UJ/Babytravel tex?

Hur långt barn sitter bra? Är sittdelarna mycket kortare eller mindre än på Cam?  Vikten fattar jag som att den är ok upp till 18 kg?

Hur tror ni framhjulen funkar i snö?  Vi har använt snöhjulen på Cam mycket. Finns något sådant till Donkey eller ska de större som är klara snön?

Jag har inte hittat mått ihopfälld någonstans - hur funkar den i bilen?

Vi köper i såfall från England för att få den i tid. Vilka har varit bra att ha att göra med?

Stort tack på förhand!

rivkale skrev 2011-05-09 08:56:58 följande:
    Jag har köpt donkeyn och får den i slutet av denna vecka. Då kan jag kanske svara på alla frågor, men inte nu. Det jag vet är att sitsarna/liggdelen inte är kortare än cam, (ev tom längre) men smalare.  Framhjulen är inte likadana som camen, de är ung lika stora som vinterhjulen och av luft. Så jag tror att de klarar snö bra (hoppas det!). Jag har för mig att jag sett måtten för vagnen ihopfälld på bugaboos hemsida där de jämför donkeyn m de andra. (Man klickarf och drar den man vill jämföra)

Jag köpte från England från ngt som hette "Peppermint". De hade inte kvar spec många och inte i alla färger. MEn i slutet av förra veckan skulle ett departement store som hette James Walker el ngt sådant få löeverans. Ring dit vetja. Deras nummer finns bland återförsäljare på buggans hemsida. MEn du måste köpa via ngn fråån England. Det finns ingen som har vagnen inne som är beredd att skicka den till Sverige direkt. Leveransen i UK är gratis. Jag ar betalat 130 pund för att få den skickad från min bror hit. Paketet kom i tre delar och vägde 25 kg.

Stort tack för svar! Jag blir jätteglad om du vill recensera när du fått den! Det lät ju bra att sitsarna är långa. Jag tyckte det var som mono de hade måtten, tänkte på måtten när man fäller allt (liggdel+sittdel).

Har bestämt mig för att försöka köpa Donkey från Engand. Hur är det med sufletter, mugghållare och åkpåsar, funkar något från cam?

Hej,

vilken ståbräda ska man ha? Ska vara till både Donkey och Cam och det gör inget om den funkar till en Chicco Liteway dessutom. Bugaboos egna tänkte jag - eller finns det andra som är bättre på ngt sätt?

nybliven fru skrev 2011-08-13 20:05:53 följande:
    Hej,

vilken ståbräda ska man ha? Ska vara till både Donkey och Cam och det gör inget om den funkar till en Chicco Liteway dessutom. Bugaboos egna tänkte jag - eller finns det andra som är bättre på ngt sätt?
    Puffar ödmjukast och hoppas på ett litet svar...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21