Inlägg från: Kaerlighet |Visa alla inlägg
  • Kaerlighet

Bugaboo-tråd nr 21

Åh typistk! Postade precis en tråd med en fråga om Bugaboo så hittade jag hit. Här skulle jag säkert fått svar så otroligt mycket snabbare, så jag chansar här med!
    Tänkte höra om någon vet något om varukorgen på bugaboo cameleon.

Jag hade vagnen till min äldsta och den (vagnen alltså) var av modellen från 2006. Allt var perfekt, förutom att jag vart missnöjd med varukorgen efter ett tag som satt fast med kardborreband som slets ut rätt fort.
    Jobbigt när den började lossna helt omotiverat där under vagnen!

Nu kikar vi lite på de nya modellerna av samma vagn, då vår förra är såld (Ocead Edt är ju så sjukligt snygg) och jag tänkte höra om varukorgen på något sätt uppgraderats eller är det fortfarande kardborreband?
    Kanske bättre kardborreband isådanafall?

Tacksam för svar!
    :) 

• Kaerlighet

Tackar tackar, har faktiskt varit inne här fler gånger under årens lopp och fått svar på frågor jag haft om min vagn :)

Men skönt att höra att ingen annan haft problem, men ni kanske inte tar av varukorgen så ofta som jag har varit tvungen att göra. :)

• Kaerlighet

Jag har rest väldigt mycket, tex så spenderade jag mycket av mitt första år som mammaledig i LA och flög inrikes i USA, och för att få plats i resväskan så måste man ta av varukorgen. (Vilket på ett sätt är bra för man kan lasta lite mer i själva korgen då, när den inte ska hänga)
    Sedan har den oftast varit packad om vi ska åka någonstans med bil och behövt fälla ihop vagnen, så det optimala har inte varit att låta den hänga kvar på chassit vid de tillfällena heller. 

Tyckte bara att kardborret blev så slitet alldeles för fort, för i början var det ju snudd på omöjligt att ens få loss det! Skrattande 

Nu har jag iallafall siktet inställt på ocean edition, jag väntar en flicka, men är personligen rätt galen i färgkombon svart/petrol.
    Annars skulle jag kunna leva med Off White-edition, fast... vet inte hur länge den håller sig vit! ;D 

• Kaerlighet

Nu lutar det åt att jag bokar en Bugaboo Ocean Special Edition. :)
    Men en liten fråga om det svarta chassit om någon har ett svart (finns ju även på all black och offwhite edt)

Är det ett metallfärgat som färgats svart eller är det svart material? 
    Repas det lättare än det metallfärgade? 

• Kaerlighet

Weeeo!
    idag ringde de från affären där jag beställt min bugaboo ocean! :) Levereas 29de november!

Så himla glad, nu är jag snart redo att ta emot dotter nummer två!  

• Kaerlighet
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-22 17:03:15 följande:
    Glöm inte köpa till vinterhjul!
    Vagnen rör sig inte ur fläcken med blötsnö om man har de små hjulen :D!
    Jag hade en bugaboo cameleon till min äldsta dotter så jag har koll på julen.
    Dock så ingår vinterhjul till ocean.
    Åkpåse också! :)

• Kaerlighet

Ååh, nu har vår fina bugaboo cam Ocean landat hemma hos oss... tyvärr är sambon för trött för att börja bygga ihop den och det är ju cirka 4 veckor kvar tills vår andra dotter kommer... men... jag vill ju NU! :)

• Kaerlighet
    thj skrev 2010-12-05 20:34:18 följande:
    Ohhh den är ju så fin varför har jag ingen bebbis..
    Bilder skulle uppskattas

Kram
    Den är fantastiskt fin!
    Jag övertygade sambon om att bygga ihop den med mig... Fick lura med lite glögg och handrullat marsipangodis, men ooh, nu står den här och är redo!
    Lägger upp en bild i morgon så jag har lite bättre ljus och färgerna syns ordentligt. Så himla nöjd! 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21