Inlägg från: Evajejje |Visa alla inlägg
  • Evajejje

Bugaboo-tråd nr 21

Hej!

Kommer snart att byta från ligg- till sittdelen och funderar på att sy ett vindskydd eftersom sonen blir mer oskyddad i sittdelen. Känns som att det kan komma att behövas ibland om den svenska sommaren är som den brukar. Har för mig att jag sett/hört/läst att någon sytt ett sånt själv och misstänker att det kan ha varit någon här. Är inte superkompis med symaskinen så om någon har tips så är jag tacksam! Vet någon var man kan köpa roliga tyger på nätet?  
  • Evajejje

Hej! Tänkte fråga här om någon haft samma problem som jag. I somras gick vårt chassi sönder. Den silverfärgade "pluppen" som sitter i axeln på chassit, där de olika delarna sitter samman, ramlade av och hela sidan lossnade. Själva handtagsdelen lossnade alltså från resten av chassit. Vi fick hjälp på babyproffsen i Karlskrona (guld värt!) men med orden att det kan hålla två veckor eller två år. Är lite nervös varje gång jag använder vagnen nu. Har någon annan varit med om detta och vad gjorde ni i så fall? Finns "pluppen" som reservdel tro? Tacksam för svar/hjälp!

• Evajejje
    Evajejje skrev 2010-08-26 16:45:39 följande:
    Hej! Tänkte fråga här om någon haft samma problem som jag. I somras gick vårt chassi sönder. Den silverfärgade "pluppen" som sitter i axeln på chassit, där de olika delarna sitter samman, ramlade av och hela sidan lossnade. Själva handtagsdelen lossnade alltså från resten av chassit. Vi fick hjälp på babyproffsen i Karlskrona (guld värt!) men med orden att det kan hålla två veckor eller två år. Är lite nervös varje gång jag använder vagnen nu. Har någon annan varit med om detta och vad gjorde ni i så fall? Finns "pluppen" som reservdel tro? Tacksam för svar/hjälp!
    Ingen som vet?
  • Evajejje

Hej! Här en cam med det gamla chassit, med vingmuttrar, men funderar på att köpa ett nytt chassi. Passar allt från det gamla chassit det nya också? Lufthjulen tex? Skulle vara lite sur att upptäcka en sån sak försent...

• Evajejje

Suck! Älskar min cam men blir snart galen på den! Chassit har krånglat och nu har den gått sönder igen=( Denna gången är det plasten vid den runda vita knappen där man justerar sittdelen som släppt. Lite svårt att förklara men det är den svarta plasten som sitter runt den vita knappen som gått sönder. Först sitter det som en ring som sen sitter fast i mer svart plast och det är denna ring som släppt. Hoppas någon förstår hur jag menar! Är det någon som vet om detta går att göra något åt eller är det en ny ram som gäller? 

• Evajejje
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-27 16:40:21 följande:
    jag tror att den ska gå att byta ut. har du kontaktat butiken eller bugaboo?
    Har inte gjort det ännu. Köpte vagnen begagnad (ska inte göra om det misstaget igen...) så ingen garanti men man kan ju alltid pröva att maila bugaboo. Tack!
  • Evajejje
    Senap skrev 2010-09-27 18:45:09 följande:
    Det är inte bara skruven som gängat ur då?
    Jag fattar faktiskt inte vad det är som gått sönder egentligen men nåt är det. Något ska ha ramlat ur, var inte med själv när det hände, men de fick fast det igen på något sätt. Jag begriper dock inte vad som kan ha lossnat. Provade att skruva av hela delen men det syns inget och delen ser likadan ut som på den hela sidan förutom att det liksom glipar en halv cm när ramen sitter på chassit. Jaja jag får fortsätta skruva lite och klia mig i huvudet och se om jag blir något klokare. Tack för era svar! 
  • Evajejje
    Hannah74 skrev 2010-10-10 21:38:00 följande:
    Nu har jag en fråga om mina runda knappar som jag frågat om förrut då de krånglat. (De man fäller sittdelen i de 3 lägena med)
    De har nu båda fastnat i inneläga, går inte att ploppa ut dem alls, alltså är ju sittdelen helt lös.

Har smörkt pinnarna på chassit som man sätter dem på, men det fungerar ju inte eftersom jag inte vet hur jag ska få ut plopparna (runda vita) som ju fastnat!

Någon som vet skulle jag vara jättetacksam.

Lillan vill iinte åka alls nu då hon sitter nästan framåtlutad och sittdelen stöter i hjulplopparna...
    Försök att skruva av hela delen och dela på den för att se om du kan se om eller vad det är som är sönder. Om du vänder på hela sittdelen så sitter det en skruv på vardera sida som gör att du kan ta loss bara den delen där den runda knappen sitter. Kanske har fjädern bara hoppat ur sitt läge? Hade också problem men mina när den ena delen gick sönder. Går de inte att fixa finns de som reservdelar så en återförsäljare kan ta hem till dig. Lycka till! 
  • Evajejje
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-13 13:51:52 följande:
    pramaholic.org.uk/catalog/abugsline-bumper-ba...
    Jag har beställt därifrån! Funkade snabbt och smidigt. Lillkillen gillar den skarpt, tycker den är jätterolig när det blåser, och den livar ju upp hela vagnen lite grann. 
  • Evajejje

Hej! Är det någon som vet om de två svarta pinnarna till liggdelen finns att köpa som reservdelar någonstans? Jag kan inte hitta mina Rynkar på näsan

• Evajejje
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-13 20:29:00 följande:
    Evajejje: Jag har också en bumpaloop. Fast råååsa !
    Visst är de fina!? Tycker den livar upp hela vagnen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21