Inlägg från: Minmami |Visa alla inlägg
  • Minmami

Bugaboo-tråd nr 21

Hej alla här!

Jag har en fråga då jag absolut ska ha en cam till kommande bebbe. Är sugen på den helsvarta men oroar mig för att repor syns lättare på det chassit än på ett "vanligt". Nån som har erfarenhet av det? Vore jätte taksam för svar!

Mvh Anna

• Minmami

Har en fråga som jag hoppas få hjälp med.

Har en cameleon och har köpt adapter till graco babyskydd, har deras logico, ska det verkligen vara svårt att knäppa fast den i adaptern?

Köpte den för att det skulle vara smidigt inte för att krångla som tusan med att knäppa på babyskyddet på adaptern.

• Minmami
    Duntoffla skrev 2010-10-24 19:15:16 följande:
    Jag har en adapter och en acta babyskydd. För att knäppa fast den måste du vinkla skyddet lite neråt. Inte svårt men det behövs en viss "knyck"

Jag vill inte dumförklara dig men har du satt adaptern åt rätt håll också? Jag såg inte första gången jag skulle sätta mitt att det finns ett upp och ner
    Tack för svar, tur att jag satt den rätt från början så jag slapp känna mig "dum". Men vinkla huvuddelen neråt. För fotändan klickar i men inte fram till. Vad har du för "knyck"?
  • Minmami
    Duntoffla skrev 2010-10-24 20:30:33 följande:
    Mitt "knyck" är just att vinkla framdelen på skyddet lite neråt. Annars vet jag inte. Det ska inte vara svårt. Obestämd
    "Tränade" lite och nu gick det faktiskt bra! Tack för hjälpen
  • Minmami

Måste fråga, Har en bugga inköpt-08 med cerise klädsel som jag såg var sydd-07  i canvas, ser sprillans ut. Men köpte hem off-white nu o tycker att liggdelslocket käns lite kortare, alltså den som täcker upptill under bygeln sitter inte riktigt lika som det cerisa? Kanske är det cerisa mer använt o därför mer "sladdrigt och töjt"
    Eller nån mer som upplevt att ny klädsel suttit lite annorlunda?

• Minmami
    HaltaLotta skrev 2010-10-28 16:57:29 följande:
    Hej hopp!

Har haft min beg. Bugga i några månader nu, förra ägaren hade fått ett nytt chassi i januari 2009. Jag kände mig alltså hyffsat trygg med köpet med tanke på glidande handtag och allt det där....

Men! Idag så gled även mitt På ena sidan där bromsen sitter, bara litegrann men väl så at tdet tycligt märktes och hela handtaget blev snett.
    Antar att det inte är nåt att göra, eftersom jag köpte den begagnad och inte har garantikort..... Förvisso hade väl inte det gällt ändå, iom att jag är andreköpare.

Hur som helst, kan man göra nåt själv? Typ laga?

Hur ser man när chassit är tillverkat? Där på pinnen under sittdelen står det ett serienummer, men  inget om vare sig tillverkningsår eller månad.... kollar jag på fel ställe? Funderar på om jag kanske blev lurad eller nåt, det kanske inte alls va nytt från januari 2009.... ?!
    Har också en beg bugga som jag oroar mig för. Dock har jag inte börjat använda den ännu. Lite samma historia, kvitto är från-08 men sen hade hon knäckt den i en trappa och fått ett nytt 2009, dock inget kvitto på det nya chassit. Är jätte orolig att få problem med chassit. Hon sa att det absolut inte skulle glida, hade aldrig gjort det för henne. Hittar inte heller nån märkning på pinnen under, bara serienummer, alltså inge år/månad.

Fick ett tips förut hur man kunde kolla om den gled. Tydligen kunde man dra ut handtaget på full längd och sen prova att trycka ner det. Sitter det fast så glider det inte. Nån mer som hört det?
  • Minmami

Vad tror ni om att slänga in BB "gamla" skötväska i tvättmaskin på handtvätt? Står att det går att tvätta i 30 grader. Men tänkte på torkningen sen. Locket går väl med att tvätta?

Nån som gjort det?

• Minmami

Hej tjejer! Tänkte höra vad ni skulle ge för ett komplett topset i cerise rosa canvas? Det är i nyskick, knappt använt.

• Minmami

Har inte riktigt bestämt ännu om jag vill sälja utan funderade mest på vad man kan tänka sig begära när man väl lägger ut den. Blir nog blocket i så fall sen. Tack för svar!

• Minmami

Nämen 500-600 tycker jag är rimligt då det är i nyskick. Är ju halva priset då. Knappt använt, så kan man i så fall även ev få med väsklock till gamla väskan i samma färg. Men får se, vill ju ha ett topset o byta med, har off white nu men det lär ju bli skitigt när lillan börjar röra på sig. o vet faktiskt inte vilken annan färg ännu jag skulle vilja ha. Skulle vilja sy upp en men är sämst på att sy, o den enda jag känner till som gör det snyggt, har stopp nu ju ....

• Minmami

Kommer man kunna köpa dom nya topseten löst? Just nu hittar jag bara komplett vagn med nya färgerna.

• Minmami

Joddan; jag åker också där, men har inte tänkt så långt att gallerian nån gång kan vara stängd . Hmmm vad spännande....

• Minmami

Köpte den till min äldre dotter som snart är 6 när hon föddes. Har passat i alla liggdelar o sittdelar. Är utskuret o sytt på baksidan så man kan ändra o fixa höjd på selen också. Antar att det helt enkelt är en barnvagnsfäll . Mycket användbar iaf.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21