HaltaLotta skrev 2010-10-28 16:57:29 följande:
Hej hopp!
Har haft min beg. Bugga i några månader nu, förra ägaren hade fått ett nytt chassi i januari 2009. Jag kände mig alltså hyffsat trygg med köpet med tanke på glidande handtag och allt det där....
Men! Idag så gled även mitt

På ena sidan där bromsen sitter, bara litegrann men väl så at tdet tycligt märktes och hela handtaget blev snett.
Antar att det inte är nåt att göra, eftersom jag köpte den begagnad och inte har garantikort..... Förvisso hade väl inte det gällt ändå, iom att jag är andreköpare.
Hur som helst, kan man göra nåt själv? Typ laga?
Hur ser man när chassit är tillverkat? Där på pinnen under sittdelen står det ett serienummer, men inget om vare sig tillverkningsår eller månad.... kollar jag på fel ställe? Funderar på om jag kanske blev lurad eller nåt, det kanske inte alls va nytt från januari 2009.... ?!
Har också en beg bugga som jag oroar mig för. Dock har jag inte börjat använda den ännu. Lite samma historia, kvitto är från-08 men sen hade hon knäckt den i en trappa och fått ett nytt 2009, dock inget kvitto på det nya chassit. Är jätte orolig att få problem med chassit. Hon sa att det absolut inte skulle glida, hade aldrig gjort det för henne. Hittar inte heller nån märkning på pinnen under, bara serienummer, alltså inge år/månad.
Fick ett tips förut hur man kunde kolla om den gled. Tydligen kunde man dra ut handtaget på full längd och sen prova att trycka ner det. Sitter det fast så glider det inte. Nån mer som hört det?