• Suri

Bugaboo-tråd nr 21

Måste bara bolla lite tankar med er... Har en son som fyllde två nu i oktober och vi har en ääälskad och väl använd cameleon. Har dock funderingar på att köpa en enklare sulky som enkelt fälls ihop på tåg, i bil osv. Som bara blir en del att bära. Har tittat lite på mac laren. Men nu undrar jag om jag kanske skall byta camen mot en bee istället? Har jag en bee behöver jag väl inte camen? Men klarar jag att göra mig av med min älskade vagn? Kommer jag att ångra mig? Ni som haft båda, berätta? Har beslutsångest som heter duga. Ska jag vänta till våren? Hur är Been i snö? Och vad är skilnaden på bee och bee+? Tänkte försöka få tag på en beg, att köpa alt göra ett byte.

• Suri

Fr småland (kan inte citera) min cameleon står parkerad i hallen hela veckorna då vi tar bilen till förskolan och på em går vi kanske ev till parken, då utan vagn. Han är ju två och vagnen används främst på helgerna. Fast jag gillar camens så och vill inte göra mig av med den egentligen, fast då kommer jag kanske aldrig att köpa en bee då? För efter 3 köper man väl knappast en ny vagn?

• Suri

Tack snälla ni för hjälp med mina funderingar. Inte för att jag bestämt mig. Kommer att ha mkt svårt att göra slag i saken och sälja buggan, så jag ska kolla lite på "paraplyvagnar" att komplettera med. Eller så blir det en bee ...

• Suri

Gråt och sorg... Nu ska buggan säljas! Men först ska jag tvätta den och det har jag faktiskt aldrig gjort under våra tre år tillsammans... *snuskfia* jag vet. Har läst instruktionen och FAQ men har ändå lite funderingar och tar gärna emot tips. Hur gör ni med sittdels-basen? Man tar bort sittdelsplattan och skumgummit, men går det att tvätta med förstärkningarna i ryggdelen kvar? Hittar tvättråd på alla delar utom den och då blev jag osäker, vill ju inte förstöra den nu. Hur gör ni med bygeln och hjulen. Några bra tips? Blir väldigt glad och tacksam för svar :)

• Suri

Vet någon om man kan köpa de vadderade axelskydden/kuddarna som sitter på selen? (någon som vet vad de heter?) Vet inte hur selarna ser ut på de nyare vagnarna, men på denna, 08, går de att ta loss. Jag har gjort det för tvätt och hittar de nu inte... Så irriterande. Måste ha dessa, går de att få tag på?

• Suri

RedTopaz: inga axelbandsskydd? Alltså kanske inte så himla vadderade, men de breda "kuddarna" som sitter i axelhöjd på selen. Hmm Min vagn är köpt i USA, kan det vara en sådan skillnad på vagnarna?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21