Inlägg från: redfox |Visa alla inlägg
  • redfox

Bugaboo-tråd nr 21

Nu blir jag tokig. Har köpt ett par vinterhjul, men förstår inte hur jag ska få av de andra små swirvel hjulen. Känner mig helt IQ befriad. HJÄLP MIG!!!!!

• redfox

Att buggorna inte går för lika mycket (högt pris) beror väll också på att de finns så pass många begagnade vagnar att välja på så andrahandsvärdet blir inte lika högt. Köpte min beggad, 1 år gammal med åkpåse och bilstolsadapter för 7500. Detta var för nästan 2 år sedan. Idag hade jag inte lagt många kronor för en beggad Cam. Detta kan ju också bero på att hantaget började glida och försäkringen inte gällde längre. Känns lite meningslöst att sälja iväg vagnen nu, för vem vill köpa en vagn med ett glidande handtag?

• redfox
    Bellbox skrev 2010-11-12 08:12:44 följande:
    Det är jättetråkigt att du haft otur, förstår att man blir jättebesviken då!
    Men jag har svårt att tro att det är så vanligt att råka ut för problem som du försöker få det att låta... Jag har haft min Bugga ett bra tag, kört den året runt (förutom de värsta snödagarna) och det enda problemet jag haft är att ett sufflettfäste krånglat
    Framförallt har jag MÅNGA vänner och bekanta som kört med Buggor många fler år än mig som är supernöjda, och jag tror att de som hängt i denna tråd länge också kan säga att de varit nöjda har jag på känn ? (väl?)
    Sen håller jag inte med om Blocket att det "kryllar" av begagnadae Buggor; inte i Göteborg i alla fall när jag kollade för någon dag sen (då var det några företag, ett par privatpersoner, någon utan ens en riktig bild på sin som påstår sig ha någon "special edition" och sen något enstaka tillbehör, så det är nog olika var man bor
    Så jag håller inte med om att det t.ex är en massa "barnsjukdomar" på den; talade senast igår med den person jag känner som är återföräljare av diverse barnvagnar och därmed sköter måååånga garantiärenden och klagomål, och han sa att Bugaboo är det oerhört lite problem med jämfört med t.ex Emmaljunga och andra.
    Visst var det struligt för vissa då det första av de nya chassina hade skruv och inte popnit som nu; men Bugaboo har en väldigt generös garanti så många fick hjälp, även om tyvärr säkert en del fick problem fölrst efetr dessa 2 år som garantin täcker det måste varit jättejobbigt!!
    Men som sagt; många med oss nu har de nya chassina med popnitar och har inte haft de minsta besvär
    GRATTIS! I min bekantskapskrets är vi 3 lyckliga ägare till Buggor och alla har vi fått måndagsexemplar. 2, varav jag 1 har glidande handtag och en har en trasig broms.
  • redfox

Här har ni en med popnit som har ett glidande handtag. Personligen skulle jag ALDRIG igen köpa en beggad Cam, så vida det inte var det gamla chassit med skruvar. Men det är ju också jag.

• redfox

Annars kan man ju alltid "steloperera" chassit genom att poppnita handtaget på önskad höjd.

• redfox
    stjernan skrev 2010-12-19 20:04:33 följande:
    Har ni nånstans sett nya vinterhjul säljas för 750 kr?
    En snubbe som var intresserad av mina vinterhjul som är till salu påstod det och det låter ju som ett dåligt påhitt i försök att pruta...
    Då tycker jag att du ska rekomendera honom att köpa dessa. Det lyser ju dålig prutningsteknik om det hela.
  • redfox

Måste dock höjja ett varnandes finger då min vagn med poppnitar glider, så att säga att dessa vagnar är problemfria är att tumma på sanningen en aning.

• redfox
    Rödtott skrev 2010-12-29 08:31:19 följande:
    Tack för tipsen! Jag gillar egentligen inte heller att åka rulltrappa med vagn, men eftersom att hissarna används som toaletter så känns det ofta som ett sjysst alternativ. Helst vill jag att man är 2 en på var sida om vagnen. Bra tips om hur man ska hålla styret. 

Hur tycker ni att vagnen funkar på skogspromenader? (alltså på ordentliga motionsslingor i skogen) Gör ni som på instruktionsfilmen att ni vänder på styret och kör med de stora hjulen fram? 
    Att köra med de stora hjulen framåt är nog en vanesak, men jag har aldrig lyckats komma överens med den kombinationen. Vagnen är enligt mitt tycke en stadsvagn, en mycket bra sådan, men ska man ut i terräng finns det andra vagnar som fungerar bättre.
  • redfox
    miljarden skrev 2011-01-03 14:53:32 följande:
    Ok, jag talade med cykelstaden som sa att de kunde laga det för 400. Men bugaboo sa att det inte gick att laga. Börjar nog ändå med att försöka...
    Låter mycket intressant. Mitt handtag glider också och är 2:a köparen och därför helt utan garanti.
  • redfox

Någon som har ståbrädan Bumprider på sin bugga? Har hört att den ska vara så bra, men måste göra lite efterforskning mellan Bumprider vs buggans egen ståbräda. Pleas feed me with information.

• redfox
    modestyclara skrev 2011-03-23 21:56:24 följande:
    vad ska du ha ståbrädan till? *nyfiken i en strut*
    För Love att stå på. Vi ska få en ny skrutt i slutet av juli.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21