Inlägg från: OoSOLINoO |Visa alla inlägg
  • OoSOLINoO

Bugaboo-tråd nr 21

Hallå alla Bugaboo experter. Jag ska få barn i vår och funderar på att köpa en Bee+. Är det en bra vagn. Har lite pengar (därför inte en Cam) och behöver en enkel vagn som är lätt att köra och fälla ihop då vi reser mycket på tåg, bussar och i bil. Hänger mest i köpcentrum eller på stan eller olika kollektiva resealternativ. Det vill säga jag är inte så mycket i terräng. Kommer även mest att ha bebis i sjal så vagnen ska vara ett kompliment.
    Finns det större hjul att köpa till Bee+ ifall det blir en hemsk vinter nästa år...Känns inte som de hjulen är så bra i snö. Eller kan man köra med de större hjulen som finns til Cam.
    Är den stabil? Värd att köpa?

Vill veta allt ni vet då jag inte vet något. Hade en enorm Emmaljunga edge duo till mitt första barn och får bara ångest när jag tänker på att släpa på en sån igen.

Tacksam för svar!

• OoSOLINoO

Tack för svar! Vill helst köpa en ny då man får garanti etc. Eftersom bebis kommer i vår så kanske han/hon kan sitta i en sittvagn till vintern (har en brio race). Jag får helt enkelt väga fördelar/nackdelar med att köpa begagnat/nytt. Ny så blir det Bee+ och begagnat Cam. Men gillar Bee+...Fastnat för den. 

• OoSOLINoO

Om jag skulle bestämma mig för att köpa en Cam begagnad så undrar jag hur stor "skillnad" det är mellan de olika årsmodellerna? Någon som vet.

• OoSOLINoO
    H I L L A skrev 2010-11-26 11:44:43 följande:
    Vet ni vilka webbshoppar som kommer få in cam & Bee i denim i januari ???
    Åh ska bee komma i denim?

Vet någon annan om Bee kommer komma ut med nya färger? Tycker de som finns är lite tråkiga...
  • OoSOLINoO

Åh då ska man ha lite is i magen alltså och inte beställa vagn för tidigt. Bebis ska komma i maj så hoppas de nya färgerna kommit ut tills dess!

• OoSOLINoO

Ställer samma fråga här som jag ställde i "bee tråden". Är det någon som handlat via fruugo.com och varit nöjd/missnöjd? Gick det smidigt, snabbt etc?

• OoSOLINoO
    Robzgurl skrev 2011-02-11 09:01:12 följande:
    Har två barn, en 5 åring o en treåring. 

Jag har haft en Bugaboo Bee till min 3 åring som jag skaffad när han var 3-4 månader. Jag har älskat den!

Det har ju inte gått att köra i terräng direkt men faktiskt på tre år är det inte många gånger jag tänkt på det. vi rför oss mest på betongen ;-P.

Men som denna vintern, (bor i skåne) där vi också haft mycket snö hade det ju knappt gått... Sen hur mkt går man egentligen ut när det är såå mkt snö... 

Jag planerar tredje barnet och är sugen på en Bee +, istället för min Bee som jag nyss sålt medan jag fick pengar för den så att säga. 

Den sägs ju kunna anv'ndas från födsel..

MEN!!! Är det verkligen så skönt för bebisen att ligga fastspänd sådär direkt??  Ok, de rullar juinte runder direkt. Men med min största hade jag en STOR kombivagn med svängbara framhjul, Herqules. Och DET gör jag aldrig om haha. Tvåan fick ligga i den när han kom sen bytte ju jag til Been.

Vad säger ni? Bugaboo Cameleon, känns, ut on in i bilen.. ta av ovandelen. känns klöddigt. Plus att liggdelenbara används så kort tid...

Vad säger ni som provat båda??'

Bugaboo Cameleon eller Bugaboo Bee+??? 
    Jag har inte provat nån av dem, helt novis, men kommer, eller har precis beställt, köra på en bee+ till kulan som kommer i maj! Liggdelen används så kort tid ändå.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21