Inlägg från: BaBBels |Visa alla inlägg
  • BaBBels

Bugaboo-tråd nr 21

Bugaboo cameleon denim? Vilket år är den vagnen ifrån? Och är det nån skillnad på vagnen beroende på ålder? Alltså förutom slitage ska köpa en bugaboo då min 3 månaders redan vuxit ur liggdelen på UJn här hemma. Har då hittat en beg denim för 4500:-. Bra pris? Åkpåse o skötväska inkl bl à.

• BaBBels
    straw2008 skrev 2010-11-10 07:57:32 följande:
    Denim har kommit i 3 olika utföranden på cameleon o ett utförande på frog. Personligen skulle jag aldrig köpa en sliten denimvagn men jag ägt två sprillans nya :0) absolut finaste färgen!!
    Den ser inte så sliten ut på bilden. Den är jäkligt snygg rent ut sagt... Den var köpt 08. Är det okej pris tycker ni som vet? 4500:-
  • BaBBels
    Armani skrev 2010-11-11 18:33:14 följande:
    Nu har snön kommit så nu är det dax att köpa terränghjul. Ni som har, vartifrån har ni beställt?
    babyshop.se
  • BaBBels

Är idag stolt ägare till en Bugaboo! Känns toppen! Nu en fråga.. hur gamla var era barn när ni satte dem i sittdelen?!

• BaBBels

Min son är 3 mån snart. Han är så pass stor (7,5 kg o 68 lång) att han knappt får plats i liggdelen till vår UJ.. Det är jättetrångt med overall o åkpåse o allt som ska i :) Får helt enkelt prova honom i Buggan imorron ;) så får vi se om det funkar att han ligger i den.. tänker mest på att benen liksom får ligga uppåt? Köpte inte en med liggdel då jag kände att det var onödigt...

• BaBBels

Åh tack för bildvisning t o m :) Min son är ungefär lika stor :-P så då borde det ju funka.. han var inte på humör för att prova när vi kom hem här ikväll...  Söt dotter du har! Och fin vagn :)

• BaBBels
    Bellbox skrev 2010-11-15 18:08:39 följande:
    jag tycker motsatsen
    Jag tycker samma som du Cool att den är snyggare med sittdel. Alla är vi olika!
  • BaBBels
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-16 16:27:27 följande:
    haha då är det bara att öva på med andra ord.
    Som sagt hoppas jag blir lika nöjd som de flesta av er brukar vara.
    Det är helt sjukt men man behandlar vagnen som ens ögonsten.
    Alla mina andra vagnar, brio och emmaljunga har alltid fått stå ute på våran inglasade altan, vi bor i hus så det är enklast att bara köra runt.
    Men buggan vill jag ha in, mannen är inte riktigt övertygad om det ännu =).

Har ni alla vagnen inne eller tror ni att den kan stå ute på inglasade =)?!
    jag upplever inte det svårt att luta sitsen.. men då har jag knappt haft ungen i ännu :)

Jag har vagnen inomhus. Just nu har jag två vagnar i lght.. på 80 kvm. Trångt haha! men vad gör man inte!
  • BaBBels

Idag har jag invigt Camen till lillebror på 3 månader :) med sittdel alltså. Han är stor och verkar trivas ypperligt! Det bästa idag var att när vi var inomhus (hos tandläkaren) så kunde jag vinkla sittdelen och sätta honom mer upprätt vilket gjorde att han såg allt som hände o slapp ligga o kolla i taket. Det tröttnar de ju snabbt på...

Ang hur stora barn som får plats.. Storebror provade vagnen häromkvällen.. han är 3 år.. 98 lång ca och väger runt 15 kg. Han fick ju plats men det ser ju lite roligt ut. Han har dock inte åkt vagn på nästan ett år... om vi inte sksa längre sträckor. Har en UJ sen innan o han ser stor ut i den också :)

En fråga.. har ni märkt av att det finns mkt fördomar och åsikter om denna vagn?? Eller är det bara jag som bor i ett litet inskrängt samhälle?! Jag får höra så mycket saker... Den går inte att köra, den är vinglig, går bara att ha i köpcentrum, är svår att fälla ihop (?!) osv osv osv. Och sen det här med snön då... Nu hör till saken att jag hade en Teutonia Mistral S till storebror och den har också små hjul där fram. Körde ändå hela vintern med den... Ingen vagn klarar snövallar liksom.. spännande att höra om ni också får kommentarer av folk!?

• BaBBels

Jag blir tokig på alla fördomar.. men iofs var det många som hade det när jag köpte vår UJ också... den var ostabil och välte mm... Helt klart måste jag säga att Bugaboon är stabilare. Och vilken fjädring! När jag körde ner för vägkanten eller i en håla så rörde sin inte bebis däri.. med UJn och guppig väg.. ja då skumpar han runt därinne :) Och då tyckte jag att den hade bra fjädring nrä jag först fick den. Nej, det får nog bli en blocketannons på den... medan den fortfarande är hyfsat ny ;)

• BaBBels

Jag körde m buggan i kramsnö o slask häromdagen samtidigt som jag drog storebror på Bob bakom o tyckte det gick jättebra utan snöhjul o på oplogad trottoar..

Hur mkt snö ska det va för att det inte ska gp o köra?!

• BaBBels

Mitt bland alla inlägg om bilstolar :) Idag hände något med mitt chassi! Det kändes som om popniten på vänstersida liksom släppte... så nu går det inte att låsa handtaget på den sidan.. :( Det går att köra ändå men det glappar ju... Kan det vara så att den släppte...? Eller vad kan det annars vara. Inga lösa delar ramlade av vagnen men det lät som om något lossnade...

Vad gör jag? Vagnen är köpt begagnad..

• BaBBels

Pixter: Nej jag körde inte den i en trappa.. eller ja, jag hade precis gjort det för jag stod precis innanför dörren i trappuppgången... Men jag drog inte den i handtaget utan höll tag nedanför de vita spärrarna när jag drog.

Jag hittade ingen bricka eller något men det lät som att något föll.. jag får väl leta lite.. kanske har den trillat i varukorgen eller studsade den iväg en bit... Ska kolla detta genast.. tack för tipset!

• BaBBels
    Mammas Kalle skrev 2010-11-30 21:44:13 följande:
    Babbels:
    Va med om samma sak i princip för ngr veckor sen. Det som hände med mitt var att det trillade ur en liten metallbricka 0,5 cm x2 cm ur själva vita låsningen, ren tur att jag fann den i gruset.. Dock kändes det inte som popniten gick i sönder..
    Är det detta felet på ditt chassi så kan du själv fixa till det, vet en annan tjej i tråden som lagatsin vagn på detta sätt, kika tillbaka ngr sidor så förklarar hon riktigt bra hur
    Man ska gå tillväga.
    Åh jag hittade den!!!!! Lite lättare när man vet vad man letar efter... :) Tack så hemskt mycket för hjälpen. Nu är det fixat.! MEN vad beror det på att den lilla grejen trillade ur?? Vill ju inte att det händer igen liksom??
  • BaBBels
    Mammas Kalle skrev 2010-12-01 21:06:07 följande:
    Babbels:

Härligt!!!! Va gött att det ordna sig 
    Jag blev också fundersam varför det blev så på min vagn, jämförde med den "hela" sidan o ser nästan ut som om det ligger nån typ av skyddstejp/ plast i vägen för metallbrickan.

Men visst är det underligt när det bara hux flux är fel från ingenstans...
    Hmm... okej men då kanske man kan fixa det på något sätt. Så att det sitter menar jag. Tur att jag inte tappade den i snön :-O Är såååå glad och lättad att det är fixat i alla fall! Nu slipper jag irritera mig på det imorgon vid promenaden till dagis.

Tack igen!
  • BaBBels

ByUs: jag har en från Lascal som jag köpte till UJ o den funkar super!

• BaBBels
    Sjukhus Mamman skrev 2010-12-10 20:49:29 följande:
    Jag har förövrigt aldrig dragit nån vagn i en trappa! Tar en annan väg om jag stöter på trappa och ingen hiss.

Bra jobbat ! Att undvika trappor alltså.. jag har sex trappsteg till lägenhetsdörren... där blir det upp och ner minst två gånger per dag :) Givetvis håller jag under clipsen, men jag skulle inte komma ut om jag inte kunde gå i trappor.

• BaBBels

Svarar på inläggen om chassin som inte länge går att låsa fast Det hände mig! Fick tips här i tråden om att det finns en liten metallbricka 1x2cm som hade ramlat ur.. Hittade min i trappuppgången så jag kunde fixa det! Annars, kolla på andra sidan o försök m någon annan typ av metallbricka...?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21