Inlägg från: lillkorpen |Visa alla inlägg
  • lillkorpen

Bugaboo-tråd nr 21

Hej alla! Följt den här tråden ett tag och nu är det äntligen min tur att skriva något, buggan kom på posten idag!

Har en fråga då, givetvis, har ni skötväska hängandes på vagnen, och i så fall hur fäster ni den? Om ni fäster den. Jag har en Cameleon och en skötväska av den äldre modellen, tänkte jag skulle hänga den på styret men då läste jag i manualen att "All belastning på styret har en negativ inverkan på barnvagnens stabilitet.", vågar man hänga den där ändå?

Är så kär i vagnen att jag nästan är orolig för att använda den.  

• lillkorpen

Tack för svar alla! Jag ska rådgöra med min man och se vad han tycker (även om jag alltid har sista ordet Tungan ute) för det där med krokar låter ju rätt bra. Ska försöka att inte packa den för tungt då, jag har annars en dålig ovana att plocka med mig saker som "kanske kan behövas" men som i 99.99% aldrig kommer till användning...

• lillkorpen
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-17 11:05:49 följande:
    haha då är vi lika nya bugaboo användare =)
    Var beställde du din vagn?
    Fruugo, och jag måste säga att jag blev helt chockad vad gäller leveranstid. Det står att det tar mellan 10-14 dagar för internationella leveranser, men det tog bara två dagar. Snabbaste jag varit med om. Glad
  • lillkorpen
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-17 12:30:58 följande:
    Jag beställde från babytrader och gjorde min beställning i fredags, vagnen kom hemkört igår =).
    Jag blev oxå riktigt imponerad av den snabba leveransen =)!
    Min kille sover som en prins i sin nya vagn =)! Den är såååå snygg oxå =)!
    Hur gammal är ditt barn?
    Min son är 1,5 och jag ångrar djupt att jag inte köpt en tidigare!
    Jag är lite tidigt ute, bebisen landar inte förrän i början på februari. Tänkte jag skulle sitta och gulla med min nya bebis(vagn) tills dess.
  • lillkorpen
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-17 13:21:04 följande:
    haha ja men det är bra att vara tidigt ute =)!
    Det "enda" negativa med att köpa så tidigt är att garantitiden löper i onödan eftersom det gäller fr.o.m köpdatumet och två år.
    Ja precis, fast ett par månader hit eller dit kan vi leva med. Tycker det är väldigt generöst med 2 års garanti, det är ju ändå en produkt som får vara med om en del "törnar".
  • lillkorpen
    zasata skrev 2010-11-17 21:32:28 följande:
    Hur är frugoo egentligen? om man tittar på hjul
    www.fruugo.com/se/sv/sek/product/803404/bugab... men 375kr i frakt? :O
    Jag köpte hela vagnen + babyskydd + bas + annat där och de har en enhetsfrakt. Dvs hur mycket du än beställer så är det bara den summan. Sjukt tråkigt om man bara ska ha något litet, men jättebra om man ska ha massor med saker.

De säljer ju en massa annat också, du kanske kan beställa ihop med någon kompis och dela på frakten? Så slipper du ta den smällen själv. 
  • lillkorpen
    Emmelinan skrev 2010-11-17 15:04:11 följande:
    Lillkorpen: vi är oxå ute supertidigt! Tidigare än er, vår lilla kommer inte förrän april!! :) men vi beställde en frog vilket ska utgå i slutet av året och de har bara begränsat antal kvar så vi ville inte riskera bli utan! ;)
    Ja då är det ju bäst och passa på! Så får du gott om tid att köpa på dig tillbehör och pimpa den om du skulle vilja det också.
  • lillkorpen
    lissats skrev 2010-11-19 13:09:13 följande:
    Ska man ändra någonting (vet ej vad) i vagnen allt eftersom barnet växer och blir tyngre? Tänkte mest på dom små hjulen. 
    Det skulle väl kanske vara fjädringen? Läste att man flyttar ett snäpp per 5 kilo, inklusive packning i varukorgen. Har jag för mig iaf.
  • lillkorpen
    zasata skrev 2010-11-19 21:47:06 följande:
    Jag gillar orginalregnskyddet, men inte barnen...
    bumberbarskydd är ett måste och sittdyna.
    Jag tycker orginalåkpåsen är varm så det räcker. men bor kanske på var man bor, jag bor i Göteborg.
    Vad är det för något? Är det skydd på bågen man lyfter i? Kan man köpa sådant färdigt eller är det något du knåpat ihop själv? Vill ha alla former av bra skydd till vagnen så älsklingen håller sig fin så länge som möjligt.
  • lillkorpen
    Joddan skrev 2010-11-20 19:14:57 följande:
    Har det funnits ett guld toppset till cameleon??? Såg en idag som absolut inte var sand eller offwhite. Inte kan det vara en solblekt brun? Den var verkligen fräsh i övrigt och HELA topsetet var GULD!
    Coolt! Kan inte uttala mig om det släppts något officiellt, men jag vet att det finns kunniga/händiga människor som syr upp egna set. Jag är väldigt sugen på att få ett uppsytt, men min man börjar få spader på mig och vagnen nu så det får vänta.
  • lillkorpen
    MissR skrev 2010-11-28 22:02:34 följande:
    Vet att det säkert står längre bak i trden, men ni som beställt från www.fruugo.se hur lång blev leveranstiden?
    Jag fick ett mail om att sakerna var skickade, 3 dagar senare hade jag vagnen hemma! Jag blev lite förvånad, för det står att det ska ta 10-14 dagar med internationell leverans, men det tog 2 dagar till postcentralen och sedan 1 dag för mig att få avin.
  • lillkorpen

Ni som har bumperbar-skydd, var har ni köpt det? Eller är ni så händiga och gör själv? Förvånad

• lillkorpen
    Kavat skrev 2010-12-08 08:34:08 följande:
    Asereht har gjort de med blommor! Solig Superduperfina!
    Jättefint! Jag är grymt impad av alla som kan (och orkar) göra sådant där själv. Glad
  • lillkorpen
    Bellbox skrev 2010-12-30 14:07:02 följande:
    Vill bara säga hur glad jag är
    Har ju nyss sålt min kära Bugga (ja det skär lite i i-lands-problem-hjärtat fortfarande)
    men sen har jag ju även haft min fina suflett med bumperbarskydd från Mamma på vift liggande på fin-hyllan i garderoben Solig
    Fick mod till mig igår (kan ju inte ha kvar den bara för att den är fin) så lade ut den på Tradera och lade då även ett "köp-direkt"-pris
    Så nyss hade jag fått ett jätte trevligt mail från denna person som köpte den direkt!
    Tänk vad ett trevligt mail kan lätta upp dagen Drömmer & sen är det ju himla roligt att sufletten och bumperbarskyddet kommer användas vidare (& i min hemstad dessutom)  Skål
    Hehe, det var jag som köpte. Blev halvt hysterisk av glädje när jag såg den på Tradera och fick ringa min man och skrika att jag måste ha den, sedan kom jag på att han inte har med det att göra så jag slog till direkt! Oskyldig Vad roligt att mailet lättade upp din dag, jag känner att din auktion har gjort hela min vecka, och lite till, så jag är så glad så. Skål
  • lillkorpen
    Fröken Småland skrev 2011-01-16 10:39:00 följande:
    Jag tror absolut att Fruugo är seriösa, flera i tråden har beställt snorbilligt därifrån och fått sina vagnar utan bekymmer. Problemet nu är att Bugaboo inte godkänt dem som officiell leverantör vilket innebär att de för tillfället har säljstopp av Bugaboo. Skulle tro att det säljstoppet blir permanent (åtminstone till vrakpris) så hoppas inte för mycket. Men skicka dem ett mail och fråga hur det ligger till? Berätta gärna här i tråden vad du får för svar
    Intressant, finns det källa?

2 par i min föräldragrupp har beställt via Fruugo och fått sina vagnar, detta för bara någon/några veckor sedan. Fruugo är väl ingen leverantör, de är väl ett ombud för olika leverantörer? Så förstod jag det som nämligen när vi köpte därifrån. Babyhyus är företaget som sålt vagnen till oss, via Fruugo, och de är ju officiella leverantörer. Fruugo är väl mer som en betal- och leveranstjänst i ett, med svensk kundservice?

Som sagt, det är rörigt och intressant, vore fint om det fanns någon källa så man kan bli klokare. Glad 
  • lillkorpen

Haha vad snabba ni är, bortse från mitt inlägg så återgår jag till att läsa vad ni skriver istället. Flört

• lillkorpen
    solouniko skrev 2011-02-18 12:11:02 följande:
    Fina de nya färgerna på topseten var Liiila gillade jag nog mest, och limegrön! Smaskens!
    Med risk för att bli bannlyst (hehe) så tyckte jag bara att den lila var något att ha. Kaaanske den limegröna också, men den såg lite blek ut. De andra kändes som att man sett dem förut. :(
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21