• liar

Bugaboo-tråd nr 21

Hej,

Har en Cameleon idag till vår son på snart 2 år. Han får ett syskon till vintern och jag kikar på lite olika lösningar för en syskonvagn.

Nån som vet om ståbräda med sittdel (bild nedan) funkar när man använder liggdelen?

Nåns som har erfarenhet av ståbräda och sittdel vintertid? Körde Buggan utan snöhjul i vintras och det gör jag inte om. Hur är lättkörd är ståbrädan i massor av snö?

• liar

Det var från familjetorget.se som jag hämtade bilden. Det står att den endast passar Buggans ståbräda och att det är 07-09 modell. Borde väll vara den nya?

Tack, nu vet jag att det funkar med liggdelen på!

• liar

Chassit gick sönder!
    Jag skulle gå på pendeltåget och tryckte ner styret för att ställa vagnen på bakhjulen för att komma över från perrong till tåg och chassit knäcktes i leden! Jag hade de större hjulen fram och de mindre hjulen bak eftersom det är vinterväglag i Stockholm. Jag fastnade mellan tåg och perrong och fick hjälp av medpassagerare att lyfta på vagnen med min tvååriga son i (är dessutom höggravid). Blev superrädd eftersom vi kunde ha fastnat när dörrarna gick igen och tåget började köra.

Har de hänt någon av er?

Sonen väger bara 14,5 kg och vagnen har ju en seat capacity of 40 lbs så jag hade inte direkt överbelastat vagnen.
  • liar
    Sjukhus Mamman skrev 2010-12-09 10:44:00 följande:
    Finns nån mer som vart med om liknande. Men där handlade det om fel användning. Kontakta bugaboo eller din ÅF! Tåg åker inte iväg om nåt är ivägen för dörrarna, det är en säkerhets mekanism så det behöver du inte känna oro över
    Jag är redan i kontakt med Bugaboo. Vad menar du när du säger felanvändning?
  • liar
    Miss Lau skrev 2010-12-09 14:26:19 följande:
    Oj, tur att det ändå gick bra!

Men jag förstår inte riktigt hur du menar. Förra vintern körde jag också med de större hjulen fram rätt mycket men då gick det inte alls att trycka ner styret för de små hjulen fjädrade ju. Menar du att du tryckte ner fjädringen helt och sen försökte få upp framhjulen (dvs. de stora hjulen som eg. är bakhjul)?
    Ja, jag tryckte ner fjädringen för att sedan försöka få upp den på bakhjulen. Man har ju friheten att ha hjulen åt vilket håll man vill och jag brukar i princip alltid ha de mindre hjulen fram, men nu har det varit så moddigt och svårmanövrerat. Blev bara så chockad att chassit knäcktes. Är nöjd med vagnen annars.
  • liar

LillaFrugan: Återförsäljaren finns inte kvar så jag har kontaktat Bugaboo direkt. Vagnen är en -08.

• liar

Nu har vi fått det nya chassit då vårt gamla knäcktes. Helt kostnadsfritt, trots att garantin gått ut. Plus att Bugaboo står för frakten tillbaka till Holland för det trasiga chassit. Det kallar jag service!! Så nu har vi kompletterat med ett par snöhjul också, för säkerhets skull.

• liar

Al Zahra: vårt chassi sprack, inte styret utan ena leden som hjulet sitter på. Vi fick ett nytt chassi av Bugaboo trots att garantin hade gått ut.

• liar

Vilken är den "bästa" ståbrädan till Camen? En som man kan fälla upp utan egna konstruktioner.

• liar
    mollan nu skrev 2011-01-10 17:10:26 följande:
    camens egna, nya modellen. Men gummisnodden man får med är rätt klen så man får ta bort hjulet och lägga i varukorgen om man inte gillar att sparka på det när man går.

TACK!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21