Inlägg från: Leiben |Visa alla inlägg
  • Leiben

Bugaboo-tråd nr 21

hej experter!

vi ska köpa en bugaboo är det tänkt. vår bebis är beräknat i början av nov. min fråga är hur man bäddar och klär lillen för höst/ vinter i en phil&ted-mjuklift. Med åkpåsen blir det ju astrångt...eller?

har ni erfarenhet av det?

• Leiben

tack för tipsen om hur man bäddar och klär! ska börja shoppa lite.

• Leiben

hej hej!

har en liten fråga så här på valkvällen. tänk att man jämt tänker på knytet i maggen!

iaf undrar jag hur ni som har phil & teds mjuklift bäddar? har nu blivit rekomenderad att trycka i en åkpåse från mountin buggy som tydligen ryms. Åkpåse känns så klart smidigt men tänkte att mjuklift blir trångt nog. ska ha barn i november. vad tänker ni om bäddning?

• Leiben
    Majomajo skrev 2010-09-19 19:25:18 följande:
    Leiben - ska du ha P&T mjuklift OCH en åkpåse i? Låter väldigt trångt tycker jag. Om du har mjukliften funkar väl den lite som en åkpåse, eller?
    ja det var vad jag först trodde men hon i affären började snacka om den där åkpåsen och gjorde storreklam för den. Men jag tycker det verkar trångt och varmt. Mjuklift behöver vi för att kunna bära in barnet lätt (vi har extremt trångt). Men hur bäddar man i mjukliften annars under vintern?
  • Leiben
    mollan nu skrev 2010-09-19 21:38:46 följande:
    Jag bäddade med tunn filt i början, sen när det vart 10-15 minut hade jag pläd i botten och tjockare filt över. På sonen hade jag fleeceoverall. Runt hals och bröst la jag en extra tunn filt då det blev kallt där när det var riktigt kallt ute.
    Jag tog bort madrassen i liggdelen och la liggunderlag i botten, då får man plats med liften en filt över liften (bra om det är riktigt kallt) och sen på med liggdelslocket.

När det var snökaos i vintras var regnskyddet skitbra att ha på, det gjorde även att värmen stannade kvar runt ansiktet på sonen.
    tack för svaret. tycker att det är sååååå abstrat att tänka på att bädda i en vagn åt en bebis som inte" finns" här än, under en årstid som inte kommit än.

men ni tycker att åkpåse och lift låter för mycket och för trångt va?
  • Leiben

hej alla buggisar!

har en liten bebbe och vi båda två älskar vår bugaboo cameleon förutom när vi ska handla mat. Var tusen placerar man varorna? ¨på ungen eller?

undrar om jag måste sy mig någonsorts påse/bag som man kan hänga på samma sätt som en skötväska.

hur gör ni?

• Leiben
    Bellbox skrev 2010-12-10 15:48:07 följande:
    Det blir 1000ggr bättre så snart du har sittdelen på!! Då är det världens bästa varukorg Sväljer ALLT vilket man inte tror när man först ser den...
    (men det löser ju inte ditt nuvarande problem)
    men som någon ovan sa; man kör den ju med 1 hand vagnen (hur många vagnar kan man köra & styra med 1 pekfinger typ?!)
    -men bra när man har liggdelen på; det är den inte *tummen ner*
    men vadå? varje vara ni tar inne i affären böjer ni er och lägger under vagnen? har aldrig sett nån lasta varor från under vagnen upp på bandet. snacka om jojoande.

eller...även om ni kör vagnen med en hand, plockar ni och håller varorna i den andra. så avancerad kommer jag aldrig att bli ;)
  • Leiben
    Bellbox skrev 2010-12-10 17:57:18 följande:
    jag trodde du menade NÄR du handlat & fyllt i påse såklart!!
    JAG har aldrig haft en vagn där jag fyller matvaror i vagnen (!) innan jag betalat!
    Nä då drar jag en korg med hjul efter mig
    :)

såna finns på ica men inte på VI tyvärr
  • Leiben
    danosani skrev 2010-12-10 18:18:38 följande:
    Eller så är man så otroligt hitech att man kör med självscanning ;) Då är det bara att hiva ner under vagnen.
    konsum!
  • Leiben

Hej experter!

Behöver köpa en ny bygel, sufflett och ståbräda till min Cameleon som är ca 5 år gammal. Hur gör man det billigast? Butik eller beställa?

Hittar bara kombinationer sufflett och lock.

Tack på förhand!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21