Inlägg från: Polarnochpyret |Visa alla inlägg
  • Polarnochpyret

Bugaboo-tråd nr 21

måste medge att jag har varit emot buggan men efter att ha lärt känna min lilla tös så inser jag att vi måste nog ha en ny vagn när hon inte kan ligga i liggdelen längre och hon är lite för ung för att vändas framåt. Har funderat och kommit fram till att buggan är nog ändå en vagn som skulle passa oss och dess ändamål ;)

Men min fråga är vad på ett ungefär är ett bra pris på en begagnad bugga och är det något som man bör tänka på???
    Väldigt tacksam för svar
  • Polarnochpyret
    Fröken Småland skrev 2010-03-16 15:52:54 följande:
    När det gäller pris är det svårt att råda då skicket är så avgörande. Jag skulle *duckar för ruttna ägg* avråda dig från att köpa en begagnad vagn med det nyare chassit då det endast är första ägaren som har garanti ifall det skulle vara så oturligt att just det chassit är ett av de glidande chassina som det talats så mycket om på sistone. Personligen (men jag är smålänning) tycker inte jag att en Cameleon från 06-07 skall kosta mer än 4.500 eller absolut max 5.000. Då skall den vara i fint använt skick.
    Jätteskönt att få lite tips iaf. även om det inte är lätt att råda såhär.. men vågar man överhuvudtaget att köpa en begangnad bugga från ex. blocket?
  • Polarnochpyret
    Fröken Småland skrev 2010-03-17 07:04:17 följande:
    Absolut! Kolla bara så den verkar välskött och fin och be säljaren visa att alla fällfunktioner funkar problemfritt.
    Då kanske det är bäst att köpa av någon i samma stad med andra ord. 
    Suttit och tittat lite på de olika modellerna, vilken är att föredra cameleon eller Bee??
    Anledningen till att jag funderar på en Bugga är för att jag vet så många som varit nöjda med sina och sedan det faktum att du kan ha barnet vänt mot dig i sittdelen. En grejj som jag tycker väger tungt  (vilket jag inte riktigt tänkte på när vi köpte vår vagn klantigt värre!) 
  • Polarnochpyret
    Fröken Småland skrev 2010-03-17 12:07:12 följande:
    Haha, när jag väntade mitt första barn insåg jag inte att det faktiskt skulle komma ut ett barn, jag var så fokuserad på graviditet och förlossning. Så man kan inte förväntas vara fullutbildad redan innan man fått barn, tror det är många som gjort det misstaget att de bara har en framåtvänd vagn som inte alls känns bra sen när lille bebisen vuxit ur liggkorgen. Bee är en sulky, ingen barnvagn. Jag skulle absolut kollat på Cameleon eller en Frog om du kan tänka dig fast handtag. Finns inte att köpa nya i Sverige men i USA om du har kontakter där. De begagnade har antagligen ganska många år på nacken men kan vara jättefina ändå. Min är t ex från 2004 och den är i perfekt skick
    Sambon tycker att vi inte behöver någon ny vagn utan att vi klarar oss på vår, men jag anser att vi inte gör det ;) Dels för att vi har märkt av att vår tös är känslig gällande intryck. Då sa han att vi skulle sälja våran nuvarande vagn och köpa en bugga, men det vill jag ju inte heller.
    Älskar vår vagn vi har idag men det stora minuset är att man kan bara åka framvänt när man har sittdel. 
    Så mitt argument till sambon var att köper vi en bugga så är vi hel kittade sen gällande vagnar :D 
    Jag gillar ju idén om att kunna flippa styret över vagnen så då är det väl en cameleon vi får kika på. 
  • Polarnochpyret

Hej

Efter lite diskussioner så är jag och sambon på jakt efter en Bee, och jag tänkte höra med er experter vad det är man ska tänka på om man kikar på blocket? (Om det nu är något man ska tänka på)

Men först och främst är Bee en smidig lite nättare vagn??

tacksam för svar 

• Polarnochpyret
    AnPa skrev 2010-12-22 19:11:35 följande:
    @ polarnochpyret: grattis! Bee är undebar, liten, nätt, smidig och söt! Ska ni köpa en bee eller bee+. Begagnad eller ny? *nyfiken*
    Jag tror nog att vi kommer försöka att hitta någon begagnad sen om det är en bee + eller den gamla bee spelar nog inte så stor roll för vår del, men är det stor skillnad på dem? Vi ska även åka och kika på dem i butik först tänkte vi mest bara för att känna lite på den. 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21