Inlägg från: StinaSM85 |Visa alla inlägg
  • StinaSM85

Bugaboo-tråd nr 21

Jag måste bara fråga någon av er som har koll på läget! ; )  Jag har en Frog och vill byta min liggdel till annan färg, men kan tycka att de beg. Frog liggdelarna kan vara lite dyra med tanke på att de har några år på nacken medan jag kan betala samma summa för en nyare Cam.del. Fungerar Cameleons liggdel på Frogen eller blir den jätte stor? Enligt en säljare på blocket skulle hennes Frog liggdelar fungera på Cameleon, därför blev jag lite fundersam om båda modellerna fungerar på båda bågarna. Någon som vet? Tacksam för svar!

• StinaSM85

Måste fråga er som är kunniga! Jag har bytt mitt Frog Chassi till ett Cameleon men har kvar Frog ramen, nu lutar ramen galet mycket framåt i färdriktningen då jag har barnet mot mig (ligger med huvudet nästan lägre än fötterna känns det som), det syns med blotta ögat att den lutar. Vad kan det bero på? När jag hade frog chassit och hade dottern sittandes framåtvänd i liggläge lutade ramen även då vid huvudendan. Någon som vet orsaken eller varit med om liknande!? Lockar till att beställa ny ram från kidzshop men är rädd att den ska göra likadant om det beror på chassit :S (måste tillägga att cam chassit är beg. utan garanti). Tacksam för svar!

• StinaSM85
    Coca cola light skrev 2010-10-10 21:33:52 följande:

Är det någon här som har köpt symönster av hon som säljer på Tradera? JAg blir lite skeptisk då jag inte ens förstår texten i objektbeskrivningen plus en del negativa omdömen. Jag skulle så gärna vilja sy en suflett, men det mönstret jag försökte göra själv blev inte något bra.

Jag budade hem ett sånt mönster för 12 kr i sommras, rekomenderar inte att köpa det och absolut inte för 99 kr. Mönster beskrivningen var väldigt invecklad och "very homemade", inte ens min mor som sytt MYCKET kunde få i hop beskrivningen på ett vettigt sätt. Jag vet inte hur folk brukar göra när dom syr egna sufletter men med detta mönster skulle mitten delen av sufletten bli i tre lager tyg och resten i två lager, väldigt klumpigt och omständigt kändes det. En parentes bara,  stort minus var också att jag fick påminna säljaren om att skicka i väg paketet 2 veckor efter inbetalning och att jag betala 5 kr för emballage och det var inslaget i beg. presentpapper som gått upp på vägen (tur inget försvann).

• StinaSM85

Finns det någon butik på nätet som säljer enbart liggdelslocken?

• StinaSM85
    Griffelfot skrev 2011-01-05 16:40:05 följande:
    Hjälpfråga:
    Vårat chassi har glidit på sidan ett tag men inte mycket utan bara när man verkligen ryckt. Nu har nåt mer hänt för nu funkar inte spännet alls. Det håller inte stängt och håller inte fast handtaget

Nån som vet om det går att beställa nån reservdel och vad det kostar?? Eller om det är nytt chassi som gäller...
    Precis samma sak har hänt mig, vill också gärna ha svar på den frågan! Jag har köpt mitt chassi beg. på blocket så alltså ingen garanti och nytt chassi känns mindre kul :(
  • StinaSM85
    Tant Pruselius skrev 2011-01-05 19:28:09 följande:
    StinaSM85 skrev 2011-01-05 19:27:15 följande:
    Precis samma sak har hänt mig, vill också gärna ha svar på den frågan! Jag har köpt mitt chassi beg. på blocket så alltså ingen garanti och nytt chassi känns mindre kul :(
    har ni båda köpt den nyare chassit eller är det någon av er som har med vingmuttrar?
    Mitt chassi är från -08 med popnitar. Jag har inte "humpat" den i trappor men, felet upptäcktes då jag klev av bussen (utan trappor endast med ett lågt steg ut på marken), vagnen var inte heller tungt lastad, kan tillägga att jag åker sällan buss så jag kan inte förstå varför detta ändå händer.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21