Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Bugaboo-tråd nr 21

Halloj!

Aaah vad fin Bugaboo Donkey ser ut!! Synd att vi kommer att ha 4 ar mellan barnen, behovs ingen syskonvagn...

Men, tankte fraga en annan sak: vi kan inte falla ihop var Cameleon langre, vi har en 06:a, gamla modellen, och i den drar man i tva vita puppar/spakar for att lossa chassit, men den ena vill inte lossna. Har ni tips? Eller vet ni om det lonar sig att laga? Ska vi satsa pa ett nytt chassi? Mycket tacksam for input, eftersom garantin har gatt ut for lange sen... TACK! 

• Swenglish

Tack for svar Miniigirl!

Var satt kilen, kan du beskriva tror du? Sa kan vi se om vi ocksa kan fixa det! Nagon annan som haft samma problem? (vi kan inte falla ihop chassit langre, ena "spaken" vill inte lossna) 

• Swenglish

På vår Cam från 2006 har ihopfällningsanordningen gått sönder och jag har fått bra förklaring från Miniigirl om hur man lagar - dock för komplicerat för oss Därför undrar jag: var kan man laga sin Bugaboo? Cykelverkstad? Någon som har erfarenhet, i Stockholmsområdet? Vi väntar syskon i sommar och det vore fantastiskt att slippa köpa ett nytt chassi! :) Dessutom har det svarta skumfodralet över handtaget gått sönder, det är kört att byta gissar jag? Tusen tack för input!

• Swenglish

Tack Goldenticket!! Ska kolla upp båda tipsen! Vet du var man kan köpa dedär överdragen med dragljedjor?

• Swenglish

Bonti hade överdrag till handtaget inne och jag har bokat tid med deras reparatör för att kolla om vagnen går att laga. Ringde även Cykelstaden och de tar 595 kr för att laga chassit. Tjejen på Bonti (som kände igen mig från tråden, hej hej! :) ) sa att det kan vara vanskligt att låta "vem som helst" laga chassit, så jag kollar med deras reparatör och ser vad han har att säga. Det är ju ingen brådska direkt, sonen åker knappt vagn mer och nya bebisen kommer inte förrän i juli! :)

Tack för all hjälp! :)

• Swenglish

Vad bra Bonti och Bugaboo är! Vårt skumgummihandtag hade gått sönder och vi köpte nya på Bonti, men ett gick sönder när vi skulle sätta fast det. Ringde till Bonti och trevlig tjejen reklamerade till Bugaboo, som skickade nya hem till mig direkt!:) Love it! Nu ska vagnen bara servas och lagas (går inte att fälla ihop), redo för nya bebisen i juli! Någon som sett de nya färgerna för Cameleon? Skulle de inte släppas typ nu? Länk please om det finns! :)

• Swenglish

Straw2008. ja, det kostar ca 250-300 och är två skumgummibitar som man sätter på med dragkedja. Bor su i STockholm kan du ringa Bonti och kolla om de har, annars kan Kidzshop beställa!

• Swenglish

Straw2008 och andra: alltså man klipper bort det gamla skummet (vårt hade spruckit) och sedan trär man på två nya bitar med dragkedja, som sedan sitter under handtaget. Det ser riktigt bra ut! Det känns faktiskt bättre än gamla skummet, mer glatt och mindre poröst om ni förstår. 

Ingen som vet något om de nya färgerna?

• Swenglish

Beccan85- vi köpte vår från USA och sparade en bra slant! Det enda jag tror är annorlunda är att säkerhetsbältet sitter annorlunda (vilket jag tror innebär att man inte kan köpa nytt sittdelstyg i Sverige) plus att varningstexten på säkerhetsbandet är längre, men det gör ju verkligen ingenting. Kör på att köpa där tycker jag!

• Swenglish

Just det, vissa vill ju ha en butik att gå till om något krånglar, men vi har helt enkelt mejlat Bugaboo direkt och fått mycket bra service (de skickade en extradel som behövdes per post trots att garantin hade gått ut tex)

• Swenglish

Oj, vad många som tycker att barnen växt ut Cameleon! Sonen fyller fyra i mars och är väl ca en meter lång, och han åker bekvämt Cam varje dag till dagis (vi har lååång promenad till dagis...). Tycker inte det ser konstigt ut, men jag kanske har vant mig?

• Swenglish
    Tant Pruselius skrev 2011-02-05 14:41:14 följande:
    kan du inte visa bild?
    Jag tror att mkt är en vane sak...
    Asså hans huvud buktade också ut i somras när han fortfarande sov i vagnen, nu sover han inte (och åker i prinicp bara fram och tillbaka till dagis) men sufletten skulle vi inte kunna använda längre. Jag älskar ju buggan just för att vi inte behövt nån annan vagn på hela fyra år (jo en miniresesulky men det räknas inte ). 

• Swenglish

Fröken Småland - hoppas det var jag! :) Ska in och kolla efter grå/sandkombo! Har grå/blå fleece nu, men till nya bebisen vill jag ha nytt! 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21