Inlägg från: John och Linas mamma |Visa alla inlägg
  • John och Linas mamma

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2011-01-13 16:10:34 följande:
    Ibland kan det vara så enkelt som att man behöver byta plats på hjulen för att få bättre balans i vagnen, när de är så lätta och lättstyrda är de ju också väldigt känsliga för minsta lilla skevhet. Men det kan ju vara bra mycket värre än så förstås och då tror jag det är nytt chassi som gäller.
    Känner igen det där jag med
    Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503 Länk i pres
  • John och Linas mamma
    Tosstess skrev 2011-01-15 13:36:06 följande:
    hej!
    Tankte hora med er bugaboo proffs harGlad
     Har haft min bugaboo cameleon i 2 och ett halft ar, dottern anvander den knappt langre men nu vantar vi andra barnet och jag har insett att sittdelen/liggdelen ramen inte gar att flytta  langre, de vita knapparna fastnar i intryckt lage. Sen sitter den som den sitter, man far anvanda vald och sta och skaka och rycka i den for att fa dom att "ploppa ut" igen. Bara for att det sedan ska fastna i ute laget och inte gar att trycka in igen.
     Jag har kollat i underhalsssetet och hittade silikon spray och petrolium fett.  Ar det nagot jag kan anvanda, och i sa fall hur smorjer jag in den? garantin ar ute  sen ett halvar tillbaka och det star inget om det i underhalls guiden.

Hoppas nagon vet vad man kan gora, man har ju lagt  ganska mkt pengar pa vagnen och vill att den ska fungera :S
    Jag hade samma prblem, skruvade loss dem och gjorde rent och smörjde men det fungerade inte. Så köpte nya för 200 hos återförsäljaren, nu funkar den utmärkt!
  • John och Linas mamma

Hej i tråden. En snabb fråga- jag hÅller på att fixa min cameleon inför försäljning:( men undrar om det spelar nån roll vilken sida framhjulen sitter på? Har tagit av dem för tvätt och trodde de var lika men nu ser de lite olika ut.

• John och Linas mamma

Hur gjorde du då? Med vilken färg? Har en blekt lila. Sorry för ot

• John och Linas mamma

Ja, jag köpte de vita runda knapparna som reservdel och vagnen blev som ny!
    Bara 200, och värt varenda öre.

• John och Linas mamma

Fick ett superbra tips här en gång om att du ska ta på dej skorna, sätta fötterna under ramen när den står på högkant och sedan trycka till, när jag sålde min så bytte jag på 20 sekunder.

stinamaria skrev 2011-01-25 13:30:38 följande:
    Jaaa det har jag! Jag väger dessutom nästan 80 kilo så man kan ju tycka att den borde ge vika... Sen har bebisen mage att bli ledsen mitt i *muttrar*
  • John och Linas mamma

Oj fy, jag är sån att den som hör av sig först och vill ha den (och har en vettig) tidpunkt att komma och kolla (närmaste dagarna) SJÄLVKLART har första tjing

• John och Linas mamma
    Honey1982 skrev 2011-01-31 08:23:08 följande:
    Ni som har sittdel - vilken färg är bäst på sittdyna, om man tänker på smuts, värme (inför sommaren) osv? Funderar på svart, men den kanske blir jättevarm om det är soligt och 25+ grader.

Är det nån som vet ifall symönstrena för sittdel som finns på Tradera är bra?
    Tyckte grått passade jättebra (vi hade tom svart fleece i oxå, blev inte varmt påsommaren
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21