Inlägg från: cage1981 |Visa alla inlägg
  • cage1981

Bugaboo-tråd nr 21

Hej på er!

Jag är gravid i v 9 men har redan snöat in på och bestämt oss för en Cameleon.. =) Det är faktiskt främst maken som fastnat för just Camen.. =) 

Har försökt läsa ikapp men dryga 850 sidor är lite mycket.. ; ) Funderar iaf på att ganska snart (är lite otålig.. ;)köpa den från Holland via fruugo.com eftersom priset är så pass mycket lägre än i Sverige (skiljer ca 3500 kr..).. Vet ni om det är något man bör tänka lite extra på när man köper utomlands ifrån? Är det samma saker som ingår i "grundköpet" oavsett vart man handlar den??

Tack!

• cage1981

TACK för era inlägg! =)

Vi hade först tänkt köpa vagnen i USA när vi ska dit om några månader men att garantin inte är global gjorde att vi backade.

Fröken Småland - Som jag har fattat det så är det ju inte Fruugo som är återförsäljare utan de förmedlar det billigaste priset på olika varor. Den återförsäljare som vagnen kommer ifrån (Babyhuys Webshop, Nederländerna) finns iaf med på Bugaboos officiella hemsida och då borde det väl kännas mer safe? eller? Eller räknas Fruugo som leverantör ändå??

• cage1981
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-16 10:06:38 följande:
    Cage, Europa vagnar ser likadana ut, förutom IN vagnar som har en extra spärr. Usa vagnar är de skillnad i selen så från USA skulle jag inte köpa men samma sak ingår vart du än köper den. Grattis till bebis och välkommen hit!
    Tack x 2! =)

För mig som är ny i "branschen", Flört vart sitter den extra spärren?
  • cage1981
    Fröken Småland skrev 2011-01-16 11:12:46 följande:
    Alltså jag känner inte till detaljerna men Bugaboopersonal har här i tråden sagt att något inte är som det skall avtalsmässigt mellan Bugaboo och Fruugo så jag går på det.

Men maila dem och fråga? Annars chansa och se om du får någon vagn? Eller köp från Babyhuys direkt? Så enkelt är det ju, ingen här kan ge ett 100%-igt svar
    Nej, så är det ju men jag ville gärna ha lite mer kött på benen så jag vet om vi öht vågar ta steget och beställa.. Glad Ska kontakta fruugo så får vi vad svaret blir..
  • cage1981
    lillkorpen skrev 2011-01-16 11:12:56 följande:
    Intressant, finns det källa?

2 par i min föräldragrupp har beställt via Fruugo och fått sina vagnar, detta för bara någon/några veckor sedan. Fruugo är väl ingen leverantör, de är väl ett ombud för olika leverantörer? Så förstod jag det som nämligen när vi köpte därifrån. Babyhyus är företaget som sålt vagnen till oss, via Fruugo, och de är ju officiella leverantörer. Fruugo är väl mer som en betal- och leveranstjänst i ett, med svensk kundservice?

Som sagt, det är rörigt och intressant, vore fint om det fanns någon källa så man kan bli klokare. Glad 
    Precis så som jag har fattat det också.. =) Ska kontakta fruugo så får vi se vad svaret blir. Ska lusläsa Babyhuys hemsida också och se om det är någon skillnad att beställa direkt via de ist f via fruugo.
  • cage1981
    fröken ida skrev 2011-01-16 11:42:17 följande:
    Jag köpte en Bugaboo i USA och när vagnen krånglade var det inga problem att få hjälpa av Bugaboo, även fast jag förklarade varför jag inte kunde få hjälpa av återförsäljaren
    Jaha, vad bra! Då kanske vi tar upp det spåret igen då.. =)
  • cage1981

Har en till fråga, som kanske är lite dum men det handlar iaf om logistik.. =) När man beställer Cameleon på nätet (t ex via Fruugo) och får den hemskickad, hur stor är kartongen?? (Ska ev samköpa med en kompis men då måste vi förvara deras vagn ett tag och jag vet inte om vi har plats för två kartonger.. Skrattande)

• cage1981

Halloj!
    Är det någon av er alla kloka tjejer som vet om vinterhjulen är "globala" dvs att de hjul som kan köpas i USA går att använda på en Europa-Cameleon?
    Tack!Cool

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • cage1981
    fröken ida skrev 2011-02-23 10:38:23 följande:
    Japp det går. Det är samma hjul som säljs överallt
    Tjohooo, vad bra! Skrattande De kostar ju bara ca 400 kr där så då blir det garanterat ett köp när vi är där.
    Tack för hjälpen! Solig
  • cage1981
    fröken ida skrev 2011-02-23 11:05:10 följande:
    Ja det är verkligen skillnad på priserna där och här. Min sambos släkt bor där så jag köper alla mina vagna roch tillbehör där
    Åh, vad bra! Glad Nu är det ju ännu bättre med tanke på att dollarn har gått ner också. Tar tacksamt emot tips på vart man bäst kan handla eller vad man ska tänka på.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21