Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

Bugaboo-tråd nr 21

Hej
    jag har inhandlat en Buggis cameleon idag.

Har en del frågor:

.Cameleon handtaget skall vara rörligt eller?
    .När man tar bort sitt delen, ska man klicka någonstans för att fälla ihop den, för att den är så himla lätt att fälla ihop? Är det sitt delen som håller ihop så att den inte fälls ihop automatiskt???
    .Hur tar man bort bakdäcken och framdäcken, fick aldrig med instruktions böckerna grrrrrr

Kram på er

• sofie och laura
    Billabong skrev 2010-12-30 23:23:56 följande:
    Gick det inte hos din cykelhandlare såsom jag föreslog tidigare idag? De bör väl iaf kunna beställa hem rätt strl? Eller din lokala Bugaboo-återförsäljare?
    missade ditt inlägg ska dit imorgon
  • sofie och laura
    miljarden skrev 2011-01-03 14:53:32 följande:
    Ok, jag talade med cykelstaden som sa att de kunde laga det för 400. Men bugaboo sa att det inte gick att laga. Börjar nog ändå med att försöka...
    Gick det att laga???
    Hur säkert är det!
    Jag märkte detta när jag skulle dra upp vagnen för 2 trappor och tog i en ANING då gled handtaget en bit SYYYND
    Skruiv till mig om det gick
  • sofie och laura

Jag köpte ju min Bugaboo i andra hand och märker att handtaget glider en aning!!!

Vart kan man laga detta och hur mycket för!
    Ser en massa prat på cyckelverkstan i sthlm är det ngt att Lita på eller ska jag direkt till bonti??
    Känner mig verkligen arg efter att jag kastat 7500 På en sitt del cameleon och att handtget börjar glida
    det var inte uppskattande!!!

• sofie och laura
    Bellbox skrev 2011-01-23 12:13:37 följande:
    Du har den med lufthjul då förstod jag från dina andra inlägg?
    Är det då det chassit med skruv? (min nya med popnit hade skumfyllda däck)
    7500 låter dyrt & vad ledsen man blir om det blir problem med glidning då förstår jag
    Jag är helt ny med att förstå sig på en bugaboo=)
    Men jag har såna här vita spännen på chassit som man öppnar på sidorna och sedan drar upp handtaget???
    Ser ut om vingar?
  • sofie och laura

Ja och det är lufthjul  suck ?
    Ska jag inhandla ett nytt chassi och slänga mer pengar på vagnen som jag fan inte vikll använda känner mig så osäker Handtaget vickar ju en aning och sittdelen med vickar lite

• sofie och laura
    Bellbox skrev 2011-01-23 12:21:09 följande:
    Ja även de första "nya" chassina har dessa vingar... men det är (nu har jag ju sålt min vagn så kan inte se den framför mig) men tror det är på insidan av dessa spännen på ramen/handtaget som du kan se om det är en liten skruv?
    (rätta mig gärna någon om jag skriver fel)
    sofie och laura skrev 2011-01-23 12:17:21 följande:
    Ja och det är lufthjul  suck ?
    Ska jag inhandla ett nytt chassi och slänga mer pengar på vagnen som jag fan inte vikll använda känner mig så osäker Handtaget vickar ju en aning och sittdelen med vickar lite
    Att handtaget vickar lite är så det ska vara (om det inte är extremt) för någon lärde mig här att det är del av fjädringen.
    *hoppas jag säger rätt*
    ja det är en liten skruv på insidan!!
    Nya eller gammla chassit?
  • sofie och laura
    Bellbox skrev 2011-01-23 22:59:01 följande:
    Ja men det hon undrade var som svar på MIN fråga; om det sitter en skruv eller en popnit på insidan av snapfästena.... (d.v.s om det är den första versionen av det nya chassit som hade skruv & som sen ersattes av popnit)
    Hon svarade skruv; så=
    Sofie och laura:  jag gissar tyvärr på att det då är det FÖRSTA av de "nya" chassina; d.v.s de som haft lite fler inrapporterade problem.
    hej pixter
    den glider om man tar i en aning om man skall upp för trappor eller ta i extra hårt
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21