Inlägg från: Wailea |Visa alla inlägg
  • Wailea

Bugaboo-tråd nr 21

Hej! hoppar in här till experterna Har en fem månaders som behöver en vagn då jag inte vill vända henne framåt än som är det som fungerar i vår vagn. har varit lite Bugaboo skeptiker då jag inte gillar looken på liggdelen då barnet hamnar så långt ned och jag är lång men vill ha en lätt och smidig vagn och många verkar ju nöjda så jag funderar på att försöka få tag på en begagnad att prova med. När ändrades däcken från luft till sådana där man slipper punktering? för/nackdelar? Eftersom det verkar som det mesta går att byta ut kanske det inte spelar så stor roll egentligen? är det något särskilt man bör tänka på eller titta på vid köp? Kanske blir helt frälst i denna vagn och börjar hänga här för fullt sedan

men ge några tips till en nybörjare!!! köpa beg. eller försöka importera en ny via kontakter i tex USA? 

• Wailea

Om jag väljer att köpa beg. till att börja med eftersom jag inte är på det klara med vilken vagn jag egentligen vill ha. Hur pass gammal vagn ska jag leta efter? är det värt priset att välja en lite nyare?

• Wailea
    BeautifulFlower skrev 2011-01-28 19:56:20 följande:

din tjej är ju fem månader så hon kan sitta i sittdelen direkt. Med bugaboos sittdel kan dom använda den från 3 månader har jag för mig.. Jag har en bugaboo, ny modell, och älskar den. Hade en 4 år gammal tidigare och tycker att den jag har nu känns mycket bättre.

Men en fräsh begagnad är ju lätt att få tag på med :)

Om du har någon återförsäljare av bugaboo i närheten skulle jag rekomendera att du åker dit och klämmer o känner :)

Har inget tålamod vill köpa en att klämma och känna på istället. Vill rulla vagn nu ju vad var det som kändes som skillnad på den gamla och den nya? Finns ju en hel del till salu som är ca 2 år gamla så kanske borde satsa på en sådan då...
  • Wailea
    Fröken Småland skrev 2011-01-28 21:57:17 följande:
    Det är ingen skillnad på en Cameleon från 2005 och en Cameleon från 2011. De har alltid sett exakt likadana ut, förutom chassits handtag som har funnits i två varianter.
    Vilket är toppen om man vill byta något på vagnen, klädsel, hjul eller annat

Det som jag varit emot är att bebisen är så långt ned i liggdelen, visst kommer barnet något högre upp i sittdelen? Någon som är lång men ändå gillar denna vagn? 
  • Wailea
    Haven09 skrev 2011-01-29 11:49:38 följande:
    Får man hemlevererat på en
    Helg?
    Någon som fått på en lördag från shenker?
    nix, mån till fre brukar de ha öppet...
  • Wailea
    straw2008 skrev 2011-01-31 07:37:12 följande:
    Våra kompisar har köpt sin i usa o de fick tex ett nytt chassi på posten gratis utan problem.

Två andra i vårt umgänge har köpt på fruugo.se o de fick hem sin cam efter 5 dagar (6500 kr).

Kan inte förstå att man köper på tex bonti för 11 000 när man inte behöver ?

Alla jag känner har varit sjukt nöjda med fruugo.se
    Har precis testat fruugo och kan inte vänta innan den kommer! Tog en grå/svart med ljus åkpåse men kommer att komplettera med fler klädslar längre fram. Vill ha en ljusare & mer färgglad till sommaren
  • Wailea
    John och Linas mamma skrev 2011-01-29 14:11:52 följande:
    Wailea. Jag är 177 o sambon 190 o vi gillar bugsboon mkt:)
    Jag hoppas att jag också gör det
    Joddan skrev 2011-01-29 21:21:44 följande:
    Jag betalade 2999:- för en helt ny i butik! De du!
    Hur gick det till?
  • Wailea
    OoSOLINoO skrev 2011-02-01 17:43:21 följande:
    Ställer samma fråga här som jag ställde i "bee tråden". Är det någon som handlat via fruugo.com och varit nöjd/missnöjd? Gick det smidigt, snabbt etc?
    Hittade många som var nöjda så jag har beställt nu! Väntar på leverans och lovar ge besked sedan
  • Wailea
    hjärtan81 skrev 2011-02-02 17:21:19 följande:
    Hej

Hittar inga bugaboos från fruugo.se har dem tagit slut eller söker jag fel?
    Var i dag inne i stan (Stockholm) och klämde på en Bugaboo cam och jag säger att jag måste bara få en! Den va så snygg och lätt och min 2 åring satt jätte bra i den men hade tänkt den mer till min 4,5 mån bebis. Priserna dock va ganska höga där så därför kollade från fruugo som ni har skrivit här att man kan köpa billigare men som sagt hittade inga!?
    Märkligt, undrar om jag får någon då. Bara de inte betalar tillbaks pengarna utan vagn

Men iaf kan man ju då skippa fruugo och beställa direkt från Holland, finns till samma pris då med och fruugo är ju egentligen bara en mellanhand, man kan förmodligen lika väl handla i deras butiker direkt istället... 
  • Wailea
    hjärtan81 skrev 2011-02-02 17:21:19 följande:
    Hej

Hittar inga bugaboos från fruugo.se har dem tagit slut eller söker jag fel?
    Var i dag inne i stan (Stockholm) och klämde på en Bugaboo cam och jag säger att jag måste bara få en! Den va så snygg och lätt och min 2 åring satt jätte bra i den men hade tänkt den mer till min 4,5 mån bebis. Priserna dock va ganska höga där så därför kollade från fruugo som ni har skrivit här att man kan köpa billigare men som sagt hittade inga!?
    Du kan ju maila deras kundtjänst annars, de är hyfsat snabba på att svara iaf under kontorstid!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21