Inlägg från: Anemia |Visa alla inlägg
  • Anemia

Bugaboo-tråd nr 21

Jag hoppar på den här tråden som nybliven Bugga-ägare!
    Köpte en mkt fin begagnad Gecko igår och är så nöjd! Efter genomtvätt av alla delar och lite putsning på chassi ser den som ny ut!
    Däremot funderar jag lite på hjulen...
    Jag stod nämligen väldigt länge och pillade ut hår (människohår från huvudet!) från hjulen, jag vet inte hur 17 det har hamnat där... någon som har stött på det tidigare?? Vet inte om Geckon har bott hos en frisör som inte städar men lite mysko är det ju...
    Nu är det borta, hjulen är smörjda och hujj vad det går!!

• Anemia

Jepp, Silikon här med, det är verkligen toppen!

Har skummat igenom tråden lite, men visst är det så att sufletten till Camen är lite för stor för Geckon?

• Anemia
    Lindadjo skrev 2011-02-28 20:05:22 följande:
    Anemia skrev 2011-02-28 19:58:20 följande:
    Jepp, Silikon här med, det är verkligen toppen!

Har skummat igenom tråden lite, men visst är det så att sufletten till Camen är lite för stor för Geckon?
    Ja, för att kunna ha camsuflett på en gecko så behöver du köpa nya fästen och bågar till den sufletten.
    Tack för snabbt svar! Tål att tänkas på om jag inte får ett estetiskt ryck och syr...
  • Anemia

Härligt med lite en samling gurus. (eller hur nu guru blir i plural...)
    Kanske ska snoka reda på ett par bågar då? Borde ju finnas att beställa som reservdel?

Har ni något annat värdefullt tips att dela med er om?

Jag har inga snöhjul, men vände idag så jag hade de stora hjulen fram och det funkade fint det med!
    Är van att plöja fram med min dubbel Urban så jag var lite skeptisk först men det funkade ju fint!

• Anemia

majsmorotsfläckar är hemska, fick de på en vit tröja.. men jag förbehandlade med vanligt diskmedel, yes, och fick bort dem!

• Anemia

jag har en fråga, men gecko är ju ganska så gammal.. med endbart orginalhjul. de funkar dint, men jag har sett på nyare buggor att framhjulen ser anolunda ut. Passar de nya ändå?

• Anemia

För att vara den första du sytt ser det bra ut, men jag håller med om att det såg lite"pösigt" ut. Hur du ska lösa det vet jag inte..
    Tycker det var ett coolt tyg! Får mig att längta till sommaren! Och jag blev inspirerad att faktiskt montera ut tummen ur rumpan och leta tyg och försöka sy nåt nytt själv!

• Anemia

I dag har jag fått nya "framfötter" till min Gecko! Oj vad det går nu! De gamla framhjulen var ju från 06 eller nåt och såg helt annolunda ut med med fjädrningen. Dessutom var fjädringen på dem helt slut!

Funderar på att leta nytt tyg och börja sy snart eftersom jag blir så inspirierad av er alla i tråden! Då vågar jag kanske mig på att lägga upp en bild på "Geckis" med.

Idag var det total härdsmälta när vi skulle hem från dagis. Storasyster är nämligen jätteavundsjuk på lillebrors vagn... så det blev storasyster i vagnen och min man fick bära lillen.  Nu är det så att stora tjejen hellre åker i buggan än i sin Brio sulky hon har älskat förut, antagligen för att hon sitter så mycket bättre i buggan!

• Anemia

Nu får ni hjälpa en virrig tant! Jag har läst FAQ, men blir inte smarate för det...

Jag har en Geco, men en cam klädsel till den (står i FAQ) att den kan bli säckig- stämmer det? Kan man sy om den på något sätt?
    Skulle vilja få till en annan färg på vagnen, iof är min sittdel riktigt fin, så om jag byter varukorg och suffletten kanske det räcker?

• Anemia
    Anemia skrev 2011-03-30 14:45:34 följande:
    Nu får ni hjälpa en virrig tant! Jag har läst FAQ, men blir inte smarate för det...

Jag har en Geco, men en cam klädsel till den (står i FAQ) att den kan bli säckig- stämmer det? Kan man sy om den på något sätt?
    Skulle vilja få till en annan färg på vagnen, iof är min sittdel riktigt fin, så om jag byter varukorg och suffletten kanske det räcker?
    Puffar lite och hoppas få svar från någon insatt
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21