Inlägg från: hemlig007 |Visa alla inlägg
  • hemlig007

Bugaboo-tråd nr 21

Hoppar in här i tråden. Har blivit så himla sugen på att köpa en Bugaboo till andra barnet (trots att den gamla vagnen fortfarande funkar...)

Men: Vi bor två trappor upp utan hiss och vår gamla vagn har en mjuklift som var lätt att bära upp och ner med bebisen i. Har ni lite tips hur man kan lösa det med en Bugaboo? Jag har känt på Cameleons liggdel och den känns ganska tung att bära. Man kan ju i o f s bära bebisen i famnen eller bärsjal upp och ner för trappan, men det är skönt att slippa väcka den när den har somnat i vagnen. Finns det något annat alternativ än att bära med sig hela liggdelen?

• hemlig007

Tack för era snabba svar!!!  Ska nog gå till butiken och höra lite med personalen ang. mjuklift i liggdelen. Är inte så oroad över att det ska bli för trångt, då min bebis säkert inte kommer vara så stor Annars är det ju smart att bära upp hela vagnen och förvara den i lägenheten!

• hemlig007

Ni har säkert svarat på den här frågan många gånger förr, men jag kan inte hitta svaret i tråden eller FAQ:n:
    Vad ska man tänka på när man köper en begagnad bugaboo?

• hemlig007

Kom på en till fråga: Hur kan man vara säker på att den inte är stulen och att det inte är en kopia?
    Man ska väl alltid be om kvittot men finns det något mer man bör tänka på?

• hemlig007
    annat82 skrev 2011-03-16 10:13:48 följande:
    www.bigbaby.se/artikel.php?id=68

Kan vara nåt att kolla på angående kopia. Vissa kopior är riktigt bra gjorda och svåra att upptäcka tycker jag och om man kollar länken så verkar det så också.

Stulen kan vara svårt att veta. Kvitto är ju alltid nåt, men man ska se till att inte bara få se kvittot, som vissa göra, utan få med kvittot, så det följer med vagnen. Men alla som inte har kvitto har ju som sagt inte stulen. Om den sälj med både ligg- och sittdel så är väl risken lite mindre, om man själ den på gatan så får man ju bara med ena, medan vissa säljer liggdelen när de använt den färdigt och det är så lätt att köpa i efterhand.
    Vet inte hur lätt det är att kolla upp via chassinummer och den är anmäld stulen eller inte

Annars är tipset från AnPa bra, lägg en länk till annonsen här i tråden om du vill ha hjälp, brukar finnas många som gärna hjälper till
    Tack för alla era snabba svar! Just nu kollar jag på denna vagn: www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_2008_med_manga_tillbehor_32686137.htm&w=1
    Den är dock lite dyrare än vad jag är beredd att lägga på en vagn från 08 och dessutom inte chassit med vingmuttrar. Vad tycker ni?
  • hemlig007
    Mamma till Rasmus skrev 2011-03-22 21:23:20 följande:
    Den tittade jag också på, han la ut den kvällen innan till ett mycket bättre pris, kommer inte ihåg exakt men max 4.500 kr som jag nappade på och mailade honom sen när jag skulle visa gubben den dagen efter så var annonsen borta men efter ett par timmar kom den ut igen till ett högre pris...lite fult.
    Oh, vad fult! Då är det bäst att vänta och se...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21