Inlägg från: FL Lisa |Visa alla inlägg
  • FL Lisa

Bugaboo-tråd nr 21

Joddan skrev 2010-05-12 11:06:47 följande:
    På bilden med din 5-åring har du väl flyttat suflettspännena uppåt? Har en kompis vars två-åring inte kan ha huvudet under sufletten längre, så de vore konstigt om en 5-åring kan det utan ha flyttat upp suflettensfästen...???
    jag har en kille som  blir 4 år om 4 månader och han kan sitta under sufletten utan problem och jag har inte flyttat några fästen
    jag HATAR att kräkas
  • FL Lisa

och där ljög jag...han blir 3 år om 4 månader...men jag räknar med att han kommer kunna sitta under sufletten ett bra tag till

jag HATAR att kräkas
  • FL Lisa
    humilis skrev 2010-06-19 19:46:15 följande:
    Är bugaboos egna åkpåse tillräckligt varm för en riktigt kall vinter? runt 25 minus? självklart med overall under.
    Och är den tillräckligt rymlig så att en 2 åring kan sitta i den?
    jag vill så gärna ha en knallblå!
    vi bor också i Luleå och har bara kört med bugaboos egna. Tror dock inte att jag gjort det om sonen varit mindre när vi flyttade upp. Nu var han ändå nästan 1,5 när vi flyttade upp till Luleå från Solna. Då körde jag med åkpåsen och så en tjock fleecefilt i åkpåsen och såklart ordentliga kläder på sonen och det har fungerat jättebra.
    Han fyller 3 år i september och vi har använt åkpåsen hela den här vintern och våren utan problem men till hösten är han nog för stor för den (i alla fall med skor i) men då kommer han ju inte åka vagn desto mer heller så då är ju inte det något problem.

Vi väntar dock en till nu som är beräknad till november och nu klurar även jag på om jag borde köpa en tjockare åkpåse att ha till de kallaste månaderna. (Kan iof bara vara så att jag vill hitta på lite skäl för att få shoppa )
    Men jag hoppas samtidigt på att bugaboos nya ska vara lite tjockare så att jag kan köpa en sån i någon rolig färg...men så kanske det inte är?
  • FL Lisa
    FridaLee skrev 2010-11-30 17:22:37 följande:
    Men visst finns det en graco adapter till bee + också?? Kommer antingen köpa logico s eller tario (samma stol) men vill ju ha den på bee +.
    Ja det finns det.
    Jag beställde en graco adapter till vår bee + från kidzshopen för några veckor sedan och fick hem den bara någon dag efter beställning
  • FL Lisa

Här kikar jag in just för att höra om det är ngn som har handlat sin vagn från kidzshoppen och så ser jag att den shoppen just diskuterats.

Känns skönt att höra att det ändå är såpass många som har positiva erfarenheter därifrån...då kanske jag kan hoppas på att allt löser sig ändå.

Har beställt både ett bee och en bilstolsadapter från kidzshoppen vilket jag just nu ångrar grymt. Hade tänkt handla från en lokal butik här men då hon inte hade inne den färgen jag ville ha på been så beställde jag från kidzshoppen istället. Nu står jag dock här med en vagn som är obrukbar då ena hjulet gått sönder. Sjävlklart är det inte kidzshoppens fel att hjulet gått sönder men jag har snart väntat i 2 månader på att få ett nytt hjul. Och hade det bara varit för vagnen så hade jag inte brytt mig så mycket (så länge hjulet dyker upp inom en inte allt för avlägsen framtid) då vi har en cameleon som är den som främst används men det känns ju rätt värdelöst att ha spenderat pengar på en bilstolsadapter till been när vi ändå inte kan använda den utan snällt får konka runt på bilstolen.

Känner mig rätt besviken på att allt har tagit så oerhört lång tid och senast jag kontaktade butiken så fick vi höra att det var ett nytt hjul på väg till oss. Det var nog typ 2 veckor sedan och fortfarande inget hjul här. Jag började just bli rädd för att det var ett skumföretag och att jag aldrig skulle få något nytt hjul. Men nu ger ni ju mig lite hopp i alla fall om att  jag kommer kunna använda beet om inte till bilstolen så i alla fall som vagn till sommaren.

Alvin 0709 & Helge 1011 (vidvagensande.blogg.se)
  • FL Lisa
    Fröken Småland skrev 2011-04-01 18:32:16 följande:
    Nämen vilken otur!
    japp det kan man säga. Var på riktigt dåligt humör pga det hela tidigare idag men efter att ha läst lite i den här tråden om alla som bara har bra erfarenhet av den shoppen så känns det i alla fall lite mer hoppfullt
  • FL Lisa
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-01 18:49:31 följande:
    Men det tar väl tid att reklamera till Bugaboo också ?!
    men mitt största problem har varit att det har tagit sån enorm tid att få svar på mail och att få tag på rätt person i telefon. Till att börja med så skickade jag in lite chassinummer osv via mail och väntade sen över en vecka utan ett ord från dom...mailade då tillbaka och fick veta att dom behövde veta vilket hjul det gällde så skickade såklart in det på en gång och hörde sen återigen inget på rätt många dagar sen fick jag veta att det var ytterligare något nummer dom behövde. Mailade dom det och hörde sen inget på typ en vecka igen. Ringde då men den person som hade hand om ärendet jobbade såklart inte så då tog det ytterligare några dagar innan vi fick kontakt. Sen fick vi höra att bugaboo skickat dom grejerna och att dom skulle skickas vidare till oss så fort dom kom fram men fortfarande alltså inga hjul här.

Mailade dessutom igen om det hela i förrgår men inget svar på det mailet heller.
  • FL Lisa
    Stumpelottan skrev 2011-04-01 19:29:25 följande:
    Hej på er!
    Jag håller på och väljer vagn och här verkar ju experter finnas på bugaboo!
    Jag väljer mellan Bugaboo Cameleon, Teutonia Cosmo och Brio Go
    Ang Cameleon:
    Den verkar ha massor av bra egenskaper så jag är rätt sugen på den men jag har några funderingar (som jag inte hittat svar på i er FAQ-tråd så jag ställer dem här)

Hur upplever ni att det funkar man inte kan lägga barnet plant i sittdelen, alltså att barnet är i "sittställning" med benen även om man fäller ner fullt?

Hur tycker ni att varukorgen fungerar? Är det svårt att komma åt och stoppa i grejer när man har liggdelen på vagnen? I övrigt är den bra att packa i eller stör man sig på pinnen i mitten?
    jag har en cameleon som först använts till storebror hela hans vagnstid och som nu lillebror fått ärva. Båda barnen har sovit riktigt bra i sittdelen. Ingen av dom har stört sig det minsta på att ha benen lite uppåt.

Varukorgen fungerar typ inte alls till liggdelen. Jättejobbigt att få i och ur grejer om man inte lyfter av själva liggkorgen. Men å andra sidan används ju inte liggdelen så jättelänge heller.

Med sittdelen på tycker jag att varukorgen fungerar utmärkt
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21