Inlägg från: linalotta |Visa alla inlägg
  • linalotta

Bugaboo-tråd nr 21

Hejsan alla!

Jag är ju toksugen på att få köpa mig en kärra. Jag har sneglat på nåt ställe som säljer buggorna i USA och undrar om ni vet om det är något jag måste tänka på OM jag köper en bugaboo camelon från USA?

Jag läste i Er jättebraiga FAQ tråd om tyget och remmarna och klädseln att det kunde bli problem med selen om man vill byta tyg.

Är det ngt annat som jag me borde veta innan?

Vet ni hur det är med barnstol om bilstolen också finns som passar till i USA . Håller den samma krav och fungerar för oss i sverige också?

Är det någon som har koll på detta vore jag jättetacksam!  :)

tack tack tack tack tack tack

• linalotta

Fröken ida: Tack så mycket för svar..då ska jag kolla upp vagnen...men om jag förstod dig rätt så är alltså adaptrarna desamma som i sverige så jag kan köpa vagn med adapetr och sedan bilstolen i sverige och de kommer att passa i hop som vanligt?  :)

Är det någon som vet om det är samma sak om man köper från England? Eller har dom remmerna fästa i ramen så att de liknar de svenska varianterna? Hur är det med deras bilstolar? Är dom E märkta och godkända för Sverige? Eller är det samma sak där tro att man kan köpa kärran och adapter och sedan kanske lungt och tryggt köpa till en svensk stol istället?

Jättetacksam för svar för jag vill jättegärna ha en kärra jag med!!  Tungan ute

• linalotta

Åh tack snälla ni för svar om mina englandsbilstolsfunderingar och vagnsgrubblerier! Det var en maxi cosi jag tänkte på som fanns i paketpriset om det var "lungt" att beställa ett sådant liksom och det verkar det ju vara. Känns nästan säkrare och beställa från england istället för usa och då även kunna ha möjlgheten att byta "färg" om man vill det sedan...bara köpa bilstolen maxi cosi med basenhet i sverige kostade ju skjortan på affären. Jösses!

tack för tipset om paketerbjudandet med fotsäck och hela kittet också! Det hade jag inte sett. Eller jag hade sett det men inte fattat riktigt att man fick med allt!! Glad

Nee hem och undersöka en gång till!

Föressten hur länge ungefär tror ni man kan ha en bugga cam vagn? Upp till vilken ålder tänkte jag? När har ni kännt att barnet börjar bli för stort liksom?? 

• linalotta

sara 1981...åhh skönt att höra...för på store bror hamnade jag i vagnsbytarträsket för allt bara blev fel och stort..så nu ska jag försöka göra smart på en gång hade jag hoppats på! :)

rosenkind...nee ja såg ju det att det var lurigt att köpa från usa fast jag hade sån tur att min gubbe hade kontakter i usa som hade kunnat fixa med lite tur...fast jag känner ju att det är värt en hel del att kunna köpa stol o hela kittet på en gång å ändå billigare än sverige...å att remmar å allt sitter på "rätt" ställe föratt k unna byta kläder om man vill det liksom! :)

• linalotta

Hej hej...har ni något tips om vart man kan köpa smidigt och till "bra pris" om man vill köpa en skojjig färg till sufletten och "toplocket" eller vad man kallar det!  :)

Sedan finns det ju så många som syr sååååå himla fina sittdynor och grejjer...själv är jag helt värdelös när det gäller sy och skulle gärna köpa en färdig. Har ni tips på någon som syr själv som man kan köpa från?

tack tack tack tack tack så länge...

• linalotta

hej hej alla...en liten dubbelkoll bara. OM det finns en sittdyna som sägs vara gjord för UJ SWIFT modell. Är det månne så att även den passar till Cam??

Någon som vet att den gör det?

Ni brukar vara så snabba att svara här inne!

:)

Tackar och fin påskdag på er!

• linalotta

flåt flåt flåt...jag vet att jag har läst det här förut men jag hittar inte inlägget....

Hur var det med regnskydd på en cam???

Vilket regnskydd var det som passade bäst att använda??

Flåt om jag upprepar men jag hittade inte åt något!  :)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21