Inlägg från: apanssonsmamma |Visa alla inlägg
  • apanssonsmamma

Bugaboo-tråd nr 21

Hallu!
    Köpt en bugaboo begagnat men hon som haft den innan verkar ha krympt sittdelen :/
    Får verkligen inte i ringen där den ska vara, omöjligt, fattas säkert 2 cm eller mer, sen ser den för liten ut jämfört mot ramen.
    Ska det va så? :/ 

• apanssonsmamma
    apanssonsmamma skrev 2011-04-27 09:16:41 följande:
    Hallu!
    Köpt en bugaboo begagnat men hon som haft den innan verkar ha krympt sittdelen :/
    Får verkligen inte i ringen där den ska vara, omöjligt, fattas säkert 2 cm eller mer, sen ser den för liten ut jämfört mot ramen.
    Ska det va så? :/ 
    Nån som vet?
    Den känns inte som den fyller ut ramen vid fotfästet 
  • apanssonsmamma
    Fröken Småland skrev 2011-04-27 09:51:33 följande:
    Sittdelarna är så. Du får lägga ramen på högkant med den långa sidan ned i golvet och sedan sätta ett knä i midjan på ramen och trycka till så att den niger. Då får du dit ringen på piggen. Visa musklerna helt enkelt!
    Okej men den ser ändå för liten ut mot ramen, fyller liksom inte ut till kanterna.
    Men ska försöka ta i lite o hoppas att det funkar ;) 
  • apanssonsmamma
    Duntoffla skrev 2011-04-27 09:55:07 följande:
    Apanssonsmamma sittdelarna är jobbiga att få på. Kolla så att tyget sitter bra på ramen upptill och ställ sedan ramen på kant och använd knät för att pressa ihop ramen lite medan du spänner över tyget över piffen. Jag höll på att få Psykbryt första gången jag bytte del. Lycka till!
    Nu har jag fan SATT MIG på ramen men det fattas då ca 3 cm ändå..
    Är säker på att hon krympt den.
    Ska lägga in ett kort så får ni se om det ser "normalstort ut" glappet.
    Känns som jag kommer dra sönder remmen om jag drar mer..

• apanssonsmamma

Det är ju liksom glapp nere vid "fotdelen" mot ramen med även om jag skulle få fast remhelvetet :)

• apanssonsmamma

Hahhahaha en aning va :D
    Känns bara trist när man köper en begagnad som ändå var ganska pricy för o va beggad.. o sen går sittjäveldelen inte ens o sätta dit :) 

• apanssonsmamma

Dragit men är övertygad om att hon råkat tvätta den i 40 eller mer så den krympt lite men tillräckligt för att inte få på plats.

Den räcker inte ens ner med remmarna till där "pluttarna" är  hur mycket jag än dragit på tyget upptill.

Får ringa henne idag o se om jag kan få lämna tlllbaka den.. :(
    Känns skittrist för i övrigt va vagnen i fint skick.

Det går inte o köpa lösa sittdelar vad jag förstått det, eller? 

• apanssonsmamma
    mammageno skrev 2011-04-27 10:44:58 följande:
    Jo då! Finns massor!9
    Var då? :)
    Kollat blocket, hittar 2 som inte är där jag bor. 
  • apanssonsmamma
    Fröken Småland skrev 2011-04-27 10:51:16 följande:
    Jag avråder dig från att ringa och reklamera, jag tror att du tar fel.
    Så här långt är det o då är den HELSPÄND o går inte o rubba mer än nån halv cm trots att jag lagt den ner o satt ena knät o pressat o dragit.

Den fyller ju liksom inte ut ramen där nere o det ser det ut som alla andra buggor på nätet gör.

• apanssonsmamma

O en sak till :) 
    Ena spännet är trasigt, som är till själva bältet i vagnen, kan man köpa såna löst nånstans? 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21