Inlägg från: rivkale |Visa alla inlägg
  • rivkale

Bugaboo-tråd nr 21

Hej alla Bugga-experter!

Jag vill köpa nya donkeyn som syskonvagn och tänkte försöka göra det via utlandet. Är det ngn här som vet hur lång den blir om man gör den så kort som möjligt så att säga.. Vi har nämligen en väldigt kort hiss, men det vore så fantastiskt att kunna ta med sig vagnen upp.

Tack...

väntar på Ester! BF 110530.. =D
  • rivkale

Ojojoj jag ÄLSKAR Donkeyn!!!! Måste bara ha den till min tvåa som föds om en månad. Man kan ha svart eller creme-färgad botten, så utbudet är inte lika stort som till Cam. Och man kan inte använda samma som ngn ovan sade. Jag har sett den live, och jag tycker inte att det finns någon syskonvagn som kan mäta sig med denna på ngt sätt!

Är det okej att man joinar eran tråd förresten?

• rivkale
    AnPa skrev 2011-05-01 13:13:49 följande:
    Rivkale: Välkommen hit! Oj då har du bråttom att få hem en från utlandet alltså? Spännande :) Jag vill se den live!! Kan tänka mig att om jag skulle se en på stan så skulle jag stirra sådär pinsamt jobbigt, tappa hakan och råka gå in i en lyktstolpe typ. Haha!
    Tack!

Ja, jag kommer att beställa från England, så fort de öppnar affärerna igen (på tisdag tror jag att det är). Jag såg en tjej med den i Fältan i fredags och gav mig på henne direkt med frågor... Det var då jag bara visste att jag måste ha den!
  • rivkale
    Silvera skrev 2011-05-01 13:40:32 följande:
    Flickor... jag och min man ska åka till USA i juni, jag kommer då att vara i v 22. Min amerikanska väninna har kollat runt åt  mig, och har hittat en Bugaboo Cameleon för 800$. Det känns ju ganska prisvärt... Drömmer Hon letar online åt mig också, ifall hon hittar den billigare, så att hon beställer hem den till sig så att den är där när vi kommer dit.

Men, har ni någon aning om hur det fungerar sedan i tullen i Sverige?
    Tror ni att vi kommer att behöva betala tull? Även om vi behöver göra det, så hoppas jag den blir billigare än att köpa i Sverige.  Vi kommer troligen att åka via ett EU-land, och inte direkt från USA.

Kanske att någon i tråden har erfarenhet av att handla i USA? Har läst att det ska finnas någon slags "åkpåse" för vagnen, vad kan en sådan kosta? Alltså ett slags vagnskydd för flygresan...inte en åkpåse till babyn Glad

Vikten oroar mig inte så mycket, då vi får ha 23kg var, 10kg handbagage, samt att min man får ha ytterligare 23kg, totalt 89kg... det borde ju räcka till barnvagn och lite babyshopping... Eller ganska mycket Flört

Vilka tillbehör behöver vi? Mugghållare, extra madrass, olika färger på toppklädseln... Tipsa gärna!

Någon som har en bugaboo skötväska? Är dem bra? Jag tycker inte att den är så snygg dock...

Många frågor blev det... Tungan ute
    Jag har en skiphop skötväska, som jag tycker är mycket bättre då du slipper gå och få skötväskan emot benen, vilket jag uppfattar det som händer med buggans egen.

Jag har en buggaboo-åkpåse och är inte alls nöjd med den. Den är nämligen inte varm alls och inte vindtät. Den är tydligen inte gjord för att ha på vinter heller. Men jag tycker att även en höståkpåse borde vara vindtät. Jag har köpt en 7Am (el vad heter den nu igen?) Igloo ngt. Den är ett av mina bästa köp! Jag köpte den på ngn form av utförsäljningssajt "campadre.com", kanske den kommer där igen. Sen har jag köpt ett annat regnskydd än det som kommer till buggan. Ett brio som man kan ha i en liten liten påse hängande på sidan- Buggans eget tar ju hur stor plats som helst i korgen där nere. Ngt du verkligen behöver däremot är vinterhjul!! Det kan du ju passa på att köpa i USA.

Reseväskan för buggan har jag använt en gång, lånat av en kompis, den var verkligen jättebra! Kostar ung 1000 kr i Sverige tror jag. Reser du mkt? Då kan det ju kanske vara värt det. DFen är vadderad så att risken att vagnen skadas minimeras.
  • rivkale
    Asereht skrev 2011-05-01 14:37:09 följande:
    Har du den gamla eller nya åkpåsen? Jag har förstått det så att den nya är tjockare och mer vintervänlig än den gamla som är rätt tunn. Vi har använt den gamla modellen som jag faktiskt gillar skarpt som vår/höstpåse och haft varmare på vintern. Beroende på klädsel då.
    Du hár rätt, jag har den gamla. Och jag har  faktiskt reflerkterat över att jag tyckt att andras bugga-åkpåsar ser rrejälare ut. Men jag tycker ändå bättre om min 7am. Kanake jag tycker annorlunda nu när jag ska få en ny bebis. Då kan man ju bli rädd att bebisen ska bli överhettad..

Tant Pruselius: Vi ska ha svart botten, Sand-färgen tror jag blir smutsig. I övrigt gillar jag rött eller blått på canopen, eller vad det heter. Har en helröd cameleon som jag är grymt nöjd med. Svart solbleks så lätt tycker jag. På den här sidan kan du se utbudet på färger: www.buggaboo.com/compare?
  • rivkale
    straw2008 skrev 2011-05-01 15:20:47 följande:
    Jag är helt klart fan av bb, har gått i hemsydda kläder precis hela livet o har svårt att se någon som helst charm med hemsytt. Men fan av original bb helt klart annars hade jag inte köpt bb vagnar o tillbehör för runt 20000 kr.
    Jag är nyfiken på vad du haft för syskonvagn (om du haft ngn)? ( För det var väl du som tyckte att den var så ful donkeyn?) Jag säger som de säger i affärerna, "man måste vara beredd att kompromissa när det gäller syskonvagn!"
  • rivkale
    HA82 skrev 2011-05-01 19:35:38 följande:
    ingen som känner nån i gbg som fått tag på en donkey som har lust att låta en desperat blivande tvåbarnsmamma titta lite? Vi såå gärna ha vagnen och kan få hem den från england men sambon vägrar köpa vagnen osedd, vilket jag kan förstå. Så nu blir det en Mountain buggy duo tills vidare, känns jättejobbigt då vi ännu inte vänt blivande storasyster som fyller två strax efter att bebisen kommit, vill kunna se mina gosingar!!
    I Sthlm ska minst en av de stora barnbutikerna ha visning av den i butik i maj. Jag ringde och registrerade mig på att vara med igår. Barnbutiken var det, den kanske finns i gbg med?
  • rivkale
    bohusbebis skrev 2011-05-04 20:14:48 följande:
    kan www.bugababy.com ha? de brukar ha mkt reservdelar
    det ska vara .se
  • rivkale

En fråga!

Har ngn testat buggans egen solskärm "Breezy"? Jag har varit igenom ett antal olika solskärmar av olika slag och aldrig hittat ngt bra. Nu blev jag jättesugen på denna då den verkar vara bra på flera sätt.

Om den nu är bra, var kan man köpa den? Vet ngn en sajt utomlands. Jag har ju köpt Donmkeyn precis och vill därför isf köpa den tillhörande solskärmen, så jag måste leta på utländska sajter. Jag har förstått att köper man vagn ifrån USA så måste man betala en massa tull. Hur är det med ngt billigare såsom denna? Finns det en gräns när man måste börja tulla?

• rivkale

Tack för alla tips om moms och tull ifrån usa. Låter som att det kan bli billigare att köpa ifrån UK.

Är det ngn som har testat solskärmen Breezy? Är det ngn som vet bra ställe där man kan köpa den?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21