Inlägg från: Pepisson |Visa alla inlägg
  • Pepisson

Bugaboo-tråd nr 21

Jag har kommit över en Bugaboo Red, nu är min fråga till er Buggaexperter, vad ska jag ha för färg på åkpåsen?? Är åkpåse något nödvändigt eller kan jag vänta till nästa vinter?

Tips på hur jag ska bädda i den, vad bör jag köpa, bebben kommer i slutet av feb och jag bor i Malmö. När det är som kallast brukar det vara -5 cirka har jag för mig.

Tittade på Donkeyn, smart konstruktion men längtar till jag får se den IRL. 

• Pepisson
    bohusbebis skrev 2010-09-19 16:20:32 följande:
    Apropå åkpåsar, såg på ebay att det fanns Bugaboo Fårskinns-footmuff:ar i england!!!??? Dock inte möjliga att köpa från sverige... nån som vet mer?
    Låter jättesnyggt...är det orginal från Bugaboo då?
  • Pepisson

En fråga, ni som har hyrt airshell till era buggor (camen) vilket airshell har ni valt, det som går att vika ihop verkar praktiskt men passar det?? Finns ju sittvagn/kombivagn och ett som är för barnvagn.

• Pepisson
    Katjan skrev 2011-05-15 10:31:57 följande:
    Man blir verkligen äcklad när man ser folk som lägger upp Cameleon kopior. Hur lågt kan man sjunka för att tjäna lite pengar?! Tänk om vagnen brakar ihop på en olämpligt ställe o barnet får men för livet. Just nu ligger det en all black kopia i Hässleholm på blocket.
    Hur fasen vet att det är en kopia då? Jag har en bugaboo red, inköpt i en barnbutik i Lund, så jag vet att den är äkta. Blir dock misstänksam, den ser ju likadan ut som min, förutom bromsens färg.Det enda jag kan se är att tyget ser lite väl blankt ut. 
  • Pepisson

Herregud, hade jag sett vagnen IRL utan plasten, kanske jag hade reagerat på tyget men inte i övrigt. LÄSKIGT!! Såg att bakhjulet skiljer sig, ser mindre ut. Chassit är glansigt svart, mitt är mer matt svart.

• Pepisson
    Aahh, blir galen. Har en Bugaboo Cameleon och jag har en liten 3 mån bebis som inte gillar solen i ögonen. Har testat en vanlig filt över, funkar toppen men luften står still och det blir varmt. Har testat Cloudy, den stänger inte ute solljuset så den ligger på Blocket nu..

Vad har ni för solskydd till era buggor? 
  • Pepisson
    Peak skrev 2011-06-14 18:06:05 följande:
    Hej på er, nån som har en bild på en Bugga cam med maxi cosi på, googlar ihjäl mig efter bilder men hittar inga bra! Är det lätt att fästa bilstol på chassit?

Har haft en Quinny med Maxi cosi cabrio på och den var lätt att fästa på chassit.
    Det är superlätt. De två adaptrarna är lätta att sätta på. Sen klickar man bara på stolen! Av är superlätt oxå. 
    Tyvärr har jag ingen bild... Snyggt som tusan blir det och har fått många kommentarer om hur smidigt det ser ut (vilket det är!!) 
  • Pepisson

Lägger upp en bild imorgon på en Maxi Cosi med adaptrar på ett svart bugga chassiCool På allmän begäran.

Ibland kör jag babyskydden och så har jag regnskyddet på, då har lokala fyllon där jag bott sagt att det ser ut som ett rymdskepp ha ha 

• Pepisson

I vanliga fall har jag en Be Quick till min vagn numera. Varukorgen är bra då jag har reservkläder där:D

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21