Inlägg från: MamaPapa |Visa alla inlägg
  • MamaPapa

Bugaboo-tråd nr 21

Hej - hoppas det här är rätt tråd nu...

Jag har några frågor till er som har erfarenhet av en Bugaboo:

1. Tycker det ser ut som att barnet kommer rätt lågt ner - alltså nära marken/långt från föräldern jämfört med en del andra vagnar. Är det någon som tyckt det varit jobbigt?

2. Hur fungerar den i snö och ute på landsvägar etc

3. Hur är det med varukorg - vissa bilder ser jag en på, andra inte. Är det tillval? Och är den bra?

• MamaPapa

Hejsan - jag behöver lite smakråd Skrattande

Ska beställa en bugaboo bee plus med den klarblå suffletten. Sedan ska jag beställa en baby cocoon också till den. Men jag velar mellan blå eller svart här - blir det "för mycket" med den blå ?

Hjälp!!! 

• MamaPapa
    Asereht skrev 2011-05-28 21:11:10 följande:
    OM jag skulle övervägt en cocoon hade jag tagit en blå.
    är cocoonen inte bra?(kostar ju en del så vill ju inte gärna göra felköp). Min lilleman är bara två månader så det kändes i affären som om det blev lite mer ombonat med en sån
  • MamaPapa
    Fröken Småland skrev 2011-05-28 21:13:19 följande:
    Jag skulle också valt blå men svart är lättare att sälja. Sorry, ingen hjälp där inte
    Det var det jag tänkte också....Glad ...  men jag ska kanske gå med hjärtat o inte hjärnan....
  • MamaPapa
    AnPa skrev 2011-05-28 21:17:40 följande:
    Pasanda: köp babyproffsens mjuklift istället, den har handtag och en egen liten sufflett, flera i tråden har den i sina Been. Kostar inte lika mkt som buggans och är tydligen bättre
    Bra tips - är det deras egna märke? Problemet är att jag bor i England så om det är deras egna så kan jag nog inte få tag i den här. Men jag ska genast googla lite o se om det finns något motsvarande här.
  • MamaPapa
    Sjukhus Mamman skrev 2011-05-28 22:01:52 följande:
    jag med

men jag gillar inte cocoonen! jag hade kört på nåt annat! Phil n teds funkar och det finns flera andra i England finns de ju så många andra roliga märken så mitt tips är att åka till ett ställe med många vagnar och testa.
    ska man ha mjuklift ska man ha med handtag tycker jag!
    vart i eng bor du? 
    Jag får kolla vidare på mjukliften och så beställer jag vagnen under tiden. Finns ju mycket begagnat på ebay också så ska kolla där med. Jag bor i nordvästra England, söder om Manchester.
  • MamaPapa

Hej alla experter  - jag fick så bra med svar på min förra fråga så här kommer en till Glad:

Jag tittade på transportbagen för Bugaboo Bee Plus (eller jag tror den är universal för alla bugaboos?). Men tycker den är hiskeligt dyr.... Vad har ni för andra förslag för billigare väskor? Helst ser jag ju att den har lite vaddering för att skydda "skatten" ..... 

• MamaPapa

Hej och tack för alla råd (det var jag som frågade om färgråd och om transportväska). Beställde min Bee+ i lördags - blev inte en blå alls utan en gul efter att maken fått vara med och råda Glad  Och så en svart cocoon. Fick mejl igår och den kommer hem på torsdag till mig - längtar så !!

Nästa "projekt" blir att försöka övertyga maken att köpa fler färger till sufletten - men jag låter nog honom smälta detta inköp först  (tog lite tid att få honom att gå med på det eftersom vi har en vagn redan - men den är skruttig och från 2002 och så har vi en sprillans ny Maclaren men den ser man ju inte bebisen i så den tänkte jag börja använda mkt senare).

Längtar nu ..... 

• MamaPapa
    mammageno skrev 2011-05-31 10:29:05 följande:
    Pasanda: som dem fresterska jag är.., finns nya på tradera.. Suffletter alltså! Jag gillar nog den gula mest iaf. Den röda jag köpte var för solblekt för att anv så nu har jag ett perfekt mönster !!!
    MEN nu BEHÖÖVER! jag en röd med !
    Och sedan kommer jag behöva footmuff när vintern kommer, och seat liner ...... ujujuj ... kommer bli tuffa "förhandlingar" tror jag framöver......Skrattande

Men är det inte lite konstigt hur män kan lägga massa pengar på teknikprylar men att de inte förstår tjusningen med en fin vagn !

Är såååå glad att få en Bee+ snart. Så slipper jag dra runt med min omoderna 2002 vagn.... 
  • MamaPapa
    annat82 skrev 2011-05-31 12:10:36 följande:
    Pasanda: nu är min sambo iofs rätt intresserad av vagnar också. Men dessutom har han fått förstå att det faktiskt är min hobby precis som han har sina hobbies lägger han pengar på sitt eller övertalar mig att köpa nån elektronikpryl jag inte tycker vi behöver (är också lite elektroniknörd iofs) så kan jag lägga pengar på barnvagnarna
    Precis ! Sedan har jag sagt att jag faktiskt använder den VARJE dag  - det är ju inte som någon brödmaskin direkt som man använder två gånger och sedan ställer i ett skåp ....  Hade samma diskussion när jag ville köpa typ den tredje skötväskan (det är alltid något som inte funkar med dem) men sedan när jag kom hem med den så erkände han faktiskt att det är den bästa väskan vi haft. Hoppas han kommer känna samma med Bee+!!

Anledningen han gick med på det till slut var att han tyckte lite synd om mig som får stanna hemma själv med bebisen i två veckor medans han, vår 7 årige son och svärfar är i Disney i Florida (vi bokade resan för ett år sedan innan jag visste jag skulle bli gravid, biljetterna går inte boka om och jag ville inte släpa med en tvåmånaders till 30 graders värme och 9 timmars flygresa). Och så vet han att han säkert kommer shoppa i Orlando - han har tex pratat om att vilja ha en iPAD.

Så min "tröste present" medans de roar sig är vagnen Skrattande. Bara två dagar kvar till leverans nu !
  • MamaPapa
    Joddan skrev 2011-05-31 19:41:39 följande:
    Pasanda
    Jag släpade med min 3 månaders till miami beach florida . Gick super!
    Men jag förstår dig också såklart. Kul med ny vagn också
    Det är klart det går - men jag valde att inte gör det. Han har haft mycket kolik och så - kanske om han varit 3-4 månader men inte som det var nu.

Men inget ont som inte har något gott med sig  - nu blir jag ju med ny vagn också !
  • MamaPapa

Hurra hurra - idag kom min fina, nya Bee+ hemlevererad. Nu står den och glänser i hallen med sin fina gula suflett. Har varit på en 5 minuters premiärtur idag - ska lufta den mer imorgon.

*myyyyyser* 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21