Inlägg från: OsynligtSmåkryp |Visa alla inlägg
  • OsynligtSmåkryp

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2010-09-29 12:56:50 följande:
    Grattis till vagn och bebis!

I princip alla åkpåsar passar i Bugaboos ligg- och sittdel men de skålformade passar såklart extra bra. Allra bäst passar Bugaboos egen då den går att fästa undertill så att den inte går att rubba ur fläcken även om man vänder vagnen uppochner (har provat ). Den nyare versionen av åkpåse har en kanal upptill med en dragsko så att den går att dra åt, det har enligt min mening vart dess svaghet tidigare. Och som ett tips; släng gärna ett öga mot Lodger Bunker för de är urmysiga till de små
    Jag har köpt en Elodie details åkpåse, men inte prövat ännu då bebis anländer i januari. Men den passar fint i båda delarna.
  • OsynligtSmåkryp

Har ett problem med min cam.
    Vagnen är helt ny och endast använd på tre kortare promenader då dottern bara är 10 dagar.
    Nyss när vi skulle gå ut så hakar ena sidan på handtaget ur nedtill så att den sidan hänger. Det går dock att putta upp den sidan så att den hakar fast igen, men två sekunder senare händer samma sak igen.

Någon som vet vad problemet kan vara? Vi ska iväg till barnvagnsaffären på lördag men tänkte att ni härinne kanske vet problemet innan dess.
    Är ganska så störande på en ny och såpass dyr vagn, vi vill ju kunna gå ut och gå utan att riskera att någonting händer med vagnen och bebisen där i!

Bifogar en bild på den nedre delen av chassit där det hakar ur så kanske ni får en bättre bild av det hela!
  • OsynligtSmåkryp
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-01-20 15:00:01 följande:

Har ett problem med min cam.
    Vagnen är helt ny och endast använd på tre kortare promenader då dottern bara är 10 dagar.
    Nyss när vi skulle gå ut så hakar ena sidan på handtaget ur nedtill så att den sidan hänger. Det går dock att putta upp den sidan så att den hakar fast igen, men två sekunder senare händer samma sak igen.

Någon som vet vad problemet kan vara? Vi ska iväg till barnvagnsaffären på lördag men tänkte att ni härinne kanske vet problemet innan dess.
    Är ganska så störande på en ny och såpass dyr vagn, vi vill ju kunna gå ut och gå utan att riskera att någonting händer med vagnen och bebisen där i!

Bifogar en bild på den nedre delen av chassit där det hakar ur så kanske ni får en bättre bild av det hela!
    *puffar*
  • OsynligtSmåkryp

Igår var jag in till barnvagnsaffären med mitt chassi som ju gick sönder efter ett par ynka korta promenader.
    Det löste sig så smidigt att vi fick ett lånechassi under tiden som Bugaboo tar på sig att skicka mig ett nytt chassi. Jätteskönt att slippa lånevagn, nu kan vi ju rulla cam under tiden iallafall!

• OsynligtSmåkryp

Om BT är en medlemsgrupp, är det bara insläppta som ser bilder då eller ser alla som vanligt?
    *trög*
    Jag skulle gärna vilja bli insläppt iaf!

• OsynligtSmåkryp

Beställde en solsuflett från Babyshop den 3/6, när kan man förväntas få hem den?
    Vet ju att det varit heldagar och så, men ändå...*otålig*
    Klickar man på kollinummer så står det att det inte finns något registrerat men jag fick ett mail från Babyshop om att försändelsen var på väg...Hade ju hoppats kunna ha sufletten på vagnen när vi ska iväg på minisemester imorgon, emn nu vete sjutton... :-/

• OsynligtSmåkryp

Nu har jag hämtat ut sufletten, kom ett SMS direkt efter att jag beklagat mig här.

Men ska sufletten sitta säckigt? Eller ja, slapparen än vanliga sufletter? Får inte den rak och fin trots att jag sätter på samma vis som vanligt...

• OsynligtSmåkryp

OsynligtSmåkryp skrev 2011-06-09 12:15:03 följande:
    Nu har jag hämtat ut sufletten, kom ett SMS direkt efter att jag beklagat mig här.

Men ska sufletten sitta säckigt? Eller ja, slapparen än vanliga sufletter? Får inte den rak och fin trots att jag sätter på samma vis som vanligt...
    Puffar och bifogar bild:
  • OsynligtSmåkryp

Anpa! Tack för ditt svar! Får se om den rätar ut sig, vanliga sufflan sitter ju sååååå mycket snyggare!

• OsynligtSmåkryp

Men alltså...Jag blir galen om det är så att solsufletten ska hänga så som den gör! Det ser skitfult ut!

Jag tänker byta tillbaka till vanliga sufflan istället för det ser verkligen trist ut...Någon med än Anpa som vet om dom ska hänga i mitten när den är utspänd? Vanliga sufletten är ju liksom rak och spänd. Hittar inga bilder som jag kan jämföra med heller.

• OsynligtSmåkryp
    Sweetheartno1 skrev 2011-06-13 22:53:31 följande:
    Trodde det var till för att bära i också ! Det heter ju carry handle ?! Kanske inte så stora barn i sittdel, men en liten bebis ?

Vi bär vår "lilla" 8-kilosbebba i liggdelen varje dag. Vi bor tre halvtrappor upp, så jag bär henne både upp och ned minst en gång per dag, ställer in henne och går sedan iväög efter chassit.
  • OsynligtSmåkryp

Är det helt omöjligt att få 450:- inkl porto för en helt ny rosa sommar suflett, endast provad, tror ni?
    Har insett att jag inte vill ha den...

• OsynligtSmåkryp

Var på grönan i helgen och det var som att ramla in i Bugaboo-heaven! Fick se både Ocean och den nya gröna färgen på suffla live, skitsnygga och jag övertalade nästan sambon om att vi måste inhandla!
    Donkeyn fick jag också chansen att glo på, himlans fin och den vill jag ha om det skulle bli småsyskon nångång.

• OsynligtSmåkryp
    LHUF skrev 2011-07-06 13:31:04 följande:
    Har ni bytt till sittdel innan 6 månader?  Min son är halvförtjust i att ligga ned i vagnen när han är vaken så jag tänkte testa att byta och se om det blir skillnad om han ser lite mera.. 

dom sitter ju ergonomiskt så det kan väl inte vara någon fara för ryggen? 
    Vi bytte för någon vecka sedan, min lilltös blir 6 mån nu den 10:e.
    Hon vantrivdes absolut inte i liggdelen men ville gärna sitta upp, låg och gjorde sit-ups konstant.
    Nu får hon sitta i mellanläget och är såååå nöjd.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21