Inlägg från: jobbel |Visa alla inlägg
  • jobbel
    passau skrev 2011-06-08 15:56:30 följande:
    Har samma på PT, sitter som en smäck!
    tycker min halkar ner eller sitter för nära händerna på Bee, men det kanske är en vanesak. På PT sitter den ju bra!
  • jobbel

Snälla snälla, får jag vara med i bildtråden??? Behöver tips på dynor, skinn eller annat mysigt o fint till vagnen :)

• jobbel
    Fröken Småland skrev 2011-06-09 09:30:30 följande:
    Klart du får, välkommen!
    Tack!
  • jobbel
    Fröken Småland skrev 2011-06-09 12:22:31 följande:
    Och dagens projekt. Inte så illa pinkat va?

åh så snyggt! O vilken bra idé! 
  • jobbel

måste fråga er som verkar ha koll på olika klädslar och byten mellan modeller och så... Har en Bee som jag är jättenöjd med men skulle vilja ha en bumperbar och en sån där tygbit ner mellan benen så inte sonen hoppar ur direkt. Just nu är det jättesvårt att hålla fast honom och få fast selen. Är det någon som vet om det går att fixa? Tyget borde ju vara rätt lätt, men själva bygeln? Vill ju dessutom ha honom bakåtvänd...

• jobbel

Bromsen på min Bee krånglar, den låser bara fast ena bakhjulet. Fast det varierar vilket hjul som blir låst.. Någon som vet om det är ett vanligt fel som är lätt att fixa? Vagnen är ju nyköpt, fast det är gamla modellen.

• jobbel
    Lillla My skrev 2011-06-14 11:43:17 följande:
    Ser det ut såhär nere vid bromsen? Pilen visar en modifiering av bromsen som man fick av Bugaboo.
    Man kan ibland få rucka vagnen någon cm framåt och bakåt för att få bromsen i ett av hacken på hjulet om den hamnat mittemellan.
    I vilket fall skulle jag kontakta stället du köpt den.

Tack för ditt svar! Affären skulle beställa hem en sån där på en gång. Konstigt dock att de säljer vagnen utan...
  • jobbel
    the baby skrev 2011-06-17 09:34:08 följande:
    jobbel: Vilken fin sufflett du sytt till Bee! Jag har ju sytt några till min Cam, men till Bee+ verkar det ju lite krångligare, är det svårt? 
    Tack! Det var inte alls så svårt som jag trodde, förutom att få den stram, tycker den blir lite pösig när man haft den ihopfälld. Har dock gamla Bee, inte +, så vet inte hur den är.
  • jobbel
    AnPa skrev 2011-06-17 18:21:59 följande:
    Nu ligger det en fejk-CAM ute på blocket igen *suck*
    måste fråga hur ni ser att den är fejk? Jag hade lätt gått på den...
  • jobbel
    Planon skrev 2011-06-17 19:32:45 följande:
    Ahhh... Min sambo trodde direkt den var fejk. Tecken fyll på listan 1. Plasten kring liggdelen. 2."sand" färgen för grön. 3.smalare bakdäck 4. Instruktionboken ser väl inte ut sådär??? 5.'ett annat material på tyget, mer glansigt.
    tack! Man lär sig nå nytt varje dag. Snart är jag en riktig bugabooare :)
  • jobbel
    AnPa skrev 2011-06-18 13:43:20 följande:
    Jobbel: Ståbrädan är Bugaboo's äldsta modell, pallen köper man för sig. Vet en som kanske har en helt ny till salu, inboxa mig så ska du få hennes nick
    jag har googlat lite och tycker det verkar som att den gamla ståbrädan inte passar bee. Kan det stämma? I så fall går det bort för mig.
  • jobbel
    Sians skrev 2011-07-04 15:37:10 följande:
    Ok. Men är det stor skillnad på Bee och Bee+.
    Är det ett bra eller dåligt pris på 3000 kr för en Bee inköpt 2009. Ingår extra suflett o åkpåse?
    Jag är helt ny på Bugaboon så jag kan inget om dem? :(
    Mitt tips är att kolla på båda två innan du bestämmer dig. Jag hade turen att hitta en affär som hade båda sorterna hemma så jag kunde jämföra dem sida vid sida. Jag valde "gamla" Bee för jag tyckte den var mer ombonad och passade min 9 mån mycket bättre. Testade även med treåringen i den och han får plats. Bee+ har mindre sufflett och är mycket öppnare men även större. Jag tänkte som så att om vagnen blir för liten om ett år så är det ju bra andrahandsvärden på Bugaboo och att byta vagn är ju alltid kul :)

• jobbel

Jag tycker den sitter bra på handtaget men om jag ska gå längre sträckor brukar jag sätta den på sidan av handtaget istället så man kan hålla i bättre. Jag trär dom två övre remmarna igenom plastöglorna vid locket så det skrovliga lite gummiaktiga (?) kommer runt handtaget. Svårt att förklara, men inte lättare att fota heller :)

Jag är dock besviken på att Bugaboo lanserar väskan som att den passar alla deras vagnar på flera olika sätt när det sedan står i instruktionsboken att man inte får ha den på handtaget på Bee utan bara på ryggen. Jag vill inte ha mobilen alldeles bakom sonens huvud så jag har på handtaget iallafall. Och tycker som sagt att den sitter bra där.

• jobbel
    FruK skrev 2011-07-16 06:26:22 följande:
    För er som bor i GBG så finns det billiga (REA) Bugaboo tillbehör på babyproffsen backaplan! Rätt utplockat men tex varukorg till cam för 400. Liggdel inkl madrass för 500, liggdelslock för 150 suflett till bee och bee + för 100 kr (kanske nått för bohus)  mm.
    åhh, tänk om man bodde där! Ingen som ska dit och  som vill "köpa ut" en suffla till gamla bee? :)
  • jobbel
    Fröken Småland skrev 2011-07-18 08:29:04 följande:
    Den här skylten köpte jag på loppis och skall spika upp på dubbelgaraget så att mannen vet vad som gäller

Hahaha!! Så ska jag också göra!
  • jobbel

Jag är sugen på att köpa en beg frog, men eftersom jag bor i ett Bugga-tomt område måste den skickas... är det någon som vet måtten på en ihopfälld så att jag kan räkna lite fraktpriser innan jag köper? Vikt? Tack på förhand!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21