Inlägg från: eternalstar |Visa alla inlägg
  • eternalstar

Bugaboo-tråd nr 21

Xst skrev 2010-07-06 11:24:50 följande:
    Jag har Både tote och clutch. Love them! Sitter super på vagnen med :)

Appropå Petuniaväskorna. Finns det någon webbshop som säljer dom? Den var supersnygg! Tror ni dom sitter lika bra på en Bee?
    Thea 2008.01.06 Majken 2009.10.03
  • eternalstar
    AnPa skrev 2010-07-07 12:24:15 följande:
    Kolla priset på den här:

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_07_...

Det är inte min annons btw. Men jäklar vilket fynd! Frågan är bara vad:
     "Vagnen har några små defekter som den händige säkert lätt kan fixa, men den är fullt körduglig som den är!" innebär?
    Den var borta snabbt! Vad låg priset på?? Nyfiken
  • eternalstar
    Infinite Joy skrev 2010-07-09 13:09:49 följande:
    Har haft en cam och en bee tidigare. Been var den bästa vagnen jag haft, men camen fick däremot en massa skäll. Nu är jag ändå sugen på en cam igen.... skumt! Tidigare kunde man beställa endast sittvagn från babytrader, men tydligen inte längre. Ni som har koll, finns det ngn annan som säljer camen utan ligg? Och var hittar man till bäst pris? Har nu en cosmo som jag älskar... fast en liten på 5 mån kan ju inte sitta i sittdelen

kika in på www.fruugo.se! Jag beställde nyss en Bee plus och några tillbehör för 5900:-!! Billigt! tyckte dom hade camen billigt oxå om jag inte minns helt fel!
  • eternalstar
    modestyclara skrev 2010-07-11 22:06:05 följande:
    aldrig hört om...så jag vågar inte säga varken bu eller bä...
    Jag väntar som en tok på min Bee som jag beställde därifrån (fruugo.se) i måndags. Hoppas den dyker upp imorgon (som säljaren trodde) och att det funkar felfritt! Jag återkommer!!
  • eternalstar
    Honey1982 skrev 2010-07-14 16:42:35 följande:
    Jag står inför vagnköp och hoppas hitta en vagn inom de närmaste veckorna eftersom det närmar sig bf. Jag har dock fortfarande inte bestämt mig för om det blir en ny eller en begagnad vagn.

Hoppas nån kan svara på mina frågor:

*Är Fruugo bra att beställa ifrån? Hur funkar det med eventuella reklamationer, garantier därifrån?
    *Är det något speciellt man bör akta sig för om man köper en begagnad vagn? (om det blir begagnad blir det max från 2009).

Jag har tänkt köpa en vagn i färgen en dark grey/black + ev någon extra klädsel.
    *Är fleece eller canvas klädsel bäst?
    Angående Fruugo.com.. Jag har beställt en bee+ som har tagit en jäkla tid att få hem, till skillnad mot leveranstiden som angavs på hemsidan..
    Dessutom var dom gula suffletterna slut på lager vilket jag inte hade en aning om:( Valde då att få den gula annulerad, annars hade jag fått vänta ytterligare någon vecka!!:(  Själva vagnen fanns inne iaf! 
    Han jag pratade med sa dom att dom hade haft mycket problem med att fått leveranser från den butiken som sålde bugaboo.. Men han jag pratade var väldigt tillmötesgående och trevlig, så jag hoppas allt löser sig! Men jag sörjer den gula sufflan:(
  • eternalstar
    Caeruleus skrev 2010-07-25 22:17:56 följande:
    Jag har precis beställt en därifrån...väntar med spänning.
    Det blev grå bas och sandfärgad toppklädsel, enkelt och stilrent men kanske inte så vågat.
    Till grå bas kan man dock sy många roliga sufletter.
    Har fått bekräftelse så nu hoppas jag att det tar mindre än 10 dagar för leverans.
    Hoppas du får din snabbare än mig! Jag beställde en bee+ den 5:e juli och den har inte landat hos mig än, trots att allt fanns i lager.. Ringde upp fruugo som sa att butiken hade haft lite svårt att få iväg beställningarnaObestämd
    Nu är vagnen iaf i malmö (tog ett dygn från holland/nederländerna?!) Så på tisdag kanske jag får den!
    Jag läängtar ju som en toook!!
  • eternalstar
    killenkott skrev 2010-07-25 22:20:24 följande:
    Imsel:hmmm är det nya been dom säljer?
    Har du handlat där?
    Isf var d bra?
    Dom har varit väldigt trevliga och hjälpsamma iaf!
    Enligt henne jag pratade med hade dom fått in en HEL DEL beställningar på buggor från Sverige..Tungan ute
  • eternalstar
    Caeruleus skrev 2010-07-25 22:37:38 följande:
    Oooh det lät ju faktiskt riktigt illa. Vore absolut inte bra om det tar så lång tid för den vagnen jag har nu funkar inte bra.
    Nä.. jag blev själv lite besviken, nästan så jag hann fundera på att ändra mig, då det var ett inpulsköpFlört
    Men nu kanske dom har fått ordning på alla beställningar el så hade jag bara otur.. ?!
  • eternalstar
    Caeruleus skrev 2010-07-25 22:17:56 följande:
    Jag har precis beställt en därifrån...väntar med spänning.
    Det blev grå bas och sandfärgad toppklädsel, enkelt och stilrent men kanske inte så vågat.
    Till grå bas kan man dock sy många roliga sufletter.
    Har fått bekräftelse så nu hoppas jag att det tar mindre än 10 dagar för leverans.
    Min bugaboo bee jag hade beställt från Fruugo.se landade hos mig imorse!  Då gick det ju väldigt snabbt när den väl hade skickats ändå!!:) Då får du nog din snabbt oxå!
    Måste ju tillägga att jag är helt sjukt nöjd med vagnen oxå!!Skrattande 
    Har lite bilder på bloggen om någon skulle vara nyfiken på att se:)
  • eternalstar

Tinkywinky: jag har haft en Nitro som jag var jättenöjd med i två år, sen började den bli så skruttig så nu är den såld! Nitron är den enda vagnen som fått stanna så länge och då är jag inne på min 16:e... Tänkte därför att ozonen skulle va kkul att prova på, men när du säger som du gör blir jag osäker!! Hade en Bugaboo cam 06:à men den var så skranlig i chassit och nu blir jag rädd att kommer att tycka en nyare cam oxå känns ranglig.. Hmm.. Jag är iaf VÄLDIGT nöjd med min Bee+ som står hemma.. Åh så jobbigt att bestämma sig!! Har inte sovit ordentligt på flera nätter... Haha

Thea -08, Majken -09 & bebis BF Juli -11
  • eternalstar

Jag måste bara få fråga er som är proffs! Hittade denna på blocket...: www.blocket.se/vi/33921466.htm Är det ett bra pris? Vad heter modellen, red nånting och när släpptes den? Kan den ha ett sk "glid-chassi"? Säljaren förstår inte vad jag menar när jag undrade om det gled.. Tacksam för svar!

• eternalstar

Planon: Men priset då? Är det ok satt? Kanske svårt att säga iofs.. Finns det någon äldre bugaboo-bildtråd man fortfarande kan kolla i här på fl förresten?

• eternalstar

Vad ska man kolla extra noggrant efter och testa när man köper en begagnad cam från -10? Cameleonerna med svarta chassin, Syns repor o liknande extra mycket?

• eternalstar

Säljs Bugaboo fortfarande på NK i Sthlm? Tror ni dom har parasoll hemma? Någon som vet vad det kan kosta isf?

Thea -08, Majken -09 & Sixten -11
  • eternalstar

Passar blått toppset till en denim (RED) bas med svart chassi? Eller nån som har förslag på någon annan färg? E på "ha-humör" men klurar lite på vad jag skulle vilja ha egentligen...

Thea -08, Majken -09 & Sixten juli -11
  • eternalstar

När släpps de nya limitedfärgerna? Och den nya ljusa "turkosa" blåaktiga(?!) som ersätter blue? Någon som vet?

• eternalstar

Vill vårpimpa min bugga (RED denim) men vettesjutton vilken färg på suffletten jag ska köpa?! Nån som har förslag på nån snygg färg som passar till denimen eller ska jag satsa på att trolla om den till en all black med ny sittdelsbas o varukorg och sen nån mera färgglad suflett till det? Ös på med tips

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21