Inlägg från: Ms Kanga |Visa alla inlägg
  • Ms Kanga

Bugaboo-tråd nr 21

Joddan skrev 2010-04-18 15:24:09 följande:
    Har kollat på den med, men tycker att Baby Joggern är snyggare . Och i länken jag hänvisade till ovan så verkar hon nöjd med den iaf. Har inte sett någon bild med Britaxen med liggkorg och sittdel samtidigt? Kanske inte går på den?
    Jag har provkört båda i affär.
    City selecten funkar inte för att när min 2 åring sitter i vagnen orkar jag inte tippa den uppåt (som man gör när man går över trottoarkanter) och leta efter ramper eller bara köra på plan mark går inte när det är som promenadvagn jag behöver syskonvagnen. 

B-dual går bort för när man har bebisliften i övre sittdelen vänd mot mig med Junior i den nedre sitsen får han den övre sittdelen i huvudet (sen är det en maxvikt på 15 kg per sittdel och han väger redan 13 kg) så den går också bort.

Jag lutar nu åt en UJ men jag vill provköra 2010 modellen innan jag bestämmer mig.

Vad har ni haft för syskonvagnar?
    ♥Junior 071017♥ ♥Lillebror BF 100808♥
  • Ms Kanga
    han skrev 2010-04-21 11:04:22 följande:
    hej alla experter :) ni som INTE använder bb´s egna regnskydd- vad skulle ni rekomendera istället? helst ett som passar både ligg o sittvagn o tar liten plats :)
    Jag har ett tullsa - det funkar både till ligg och sittdel
  • Ms Kanga
    Delira skrev 2010-04-25 14:24:12 följande:
    Någon som vet om bee + går att köpa billigare utomlands, via nätet? Var inne på babytrader, men där verkade de inte säljas ännu iallafall.
    Har du kollat www.pramworld.co.uk? De brukar ha bra priser särskilt nu när pundet står lågt.
  • Ms Kanga
    Kavat skrev 2010-04-27 15:14:58 följande:
    Jag såg en uppgift på 1600 för basen och 1700 för skyddet.. Vet inte om det stämmer för jag litade på siffrorna.
    Då skulle inte jag tveka på att beställa från www.pramworld.co.uk och komma undan med drygt hälften för samma, dessutom har de paketpris på Bugga + maxi cosi om det är så att du behöver en ny vagn också
  • Ms Kanga
    MGn skrev 2010-10-12 17:38:07 följande:
    Hjälp! Handlar visserligen inte så mycket om bugaboo, men ni har så vettiga värderingar. vi tänkte sats på en bugaboo o en urban när vårt tredje barn kommer i maj. mellansonen blir då 2 år o 11månader...ska man ha syskonvagn? och vilken, är det värt att lägga ner pegar o impotera en urban?
    O visst är inte buga ett onödigt köpt? om man kör urban i trädgården o uppfarten (småsten) o buga om man ska iväg eller till stan....

Efter 54 vagnar så tänker jag inte köpa så många fler...ganska nöjd i övrigt ;)
    Vi har ungefär samma åldersskillnad på våra små som ni kommer att få - Om vi ska till köpcentrum så kör vi bugga med ståbräda - om vi ska på långpromenad, dagsutflykt typ kolmårdens djurpark har vi en Phil&Teds sport. Jag har valt bort en riktig dubbelvagn UJ pga en sån är så klumpig och tung så jag skulle inte använda den ändå. Kortare sträckor (ett par km) när vi inte har någon tid att passa och i lågtrafikerad miljö går storebror utan problem
    Mina ljuvliga pojkar Junior 071017 & Lillebror 100726
  • Ms Kanga

Jag har Lodger Bunker och den är riktigt varm - har aldrig behövt använda innerfodret - och den sitter bra i Buggan. Jag har också originalpåsen och den sitter förstås som en smäck

• Ms Kanga

Det tillbehör jag inte skulle vilja vara utan är babyskyddsadaptern - helt suveränt att slippa lyfta ur bebin ur barnstolen när man bara sa ta en snabb vända i affären. Åkpåse är också ett måste - jag har både Lodger Bunker och Bugaboo original.

Mugghållare och parasoll - bra att ha sen kan man fylla på med hur mycket som helst med solsufflor och filtar men riktigt nödvändigt är det nog inte om man är helt ärlig

• Ms Kanga
    JuniMamma28 skrev 2010-11-24 20:47:23 följande:
    Fråga:

Är det någon som vet var man kan köpa till vagnen en filt som man kan hänga på suffletten som skydd så det inte blåder in/solen skiner in. De bruka ha spec fästen lika som finns till mobiler.

Förstår ni vad jag menar?
    Köp länkringar i plast - det finns t ex på ToysRUs för 50 kr för 18 st. De är kanon att fästa leksaker och filtar på suffletten så behöver du inte köpa någon specialfilt
  • Ms Kanga

Jag har Babytravel mjuklift med sufflett(som jag inte har på) som passar bra. Jag kände aldrig att jag behövde någon mjuklift till Junior men eftersom vi har PT Sport som syskonvagn för långpromenader/dagsutflykter skaffade jag en mjuklift som jag använder till Buggan också, den är lite lättare att lyfta med sig in som när jag lämnar storebro på förskolan

• Ms Kanga
    MissR skrev 2010-12-02 15:58:26 följande:
    Åhhh så besviken.....beställde en cam på www.fruugo.com i söndas. pengarna drogs direkt och idag fick jag ett mail om att varan är slut=(
    Det dröjer innan dom får in den igen och då skickas den i tur och ordning till alla kunder som beställt.....bläää!

Någon annan bra sida att beställa på?
    Vilken sida var det man fick ett extra top-set i fleece?
    Jag köpte min Cam från www.Babytrader.eu  och min PT Sport  och nya Buggaståbrädan  från http://www.prams-pushchairs.co.uk/index.php. Jag fick båda leveranserna på cirka en vecka efter beställning. Jag har reklamerat till Babytrader utan problem. PT har jag inte haft några problem med så jag kan inte säga hur Snowflakes är på reklamationer men de var väldigt snabba på att svara på mail när jag kontaktade dem med frågor.
  • Ms Kanga
    Liten Mjau skrev 2010-12-02 20:23:10 följande:
    Har en fundering på en bugga jag sett.

En kompis till mig har en bugga med nya chassit och foamhjul så jag gissar på att den är max 2-3år gammal. Sen har hon grå bas och Khakifärgad suffla. Men har aldrig sett khaki färgat topset innan eller efter. Hon har en orginal kartong.
    Har det funnits khaki? och när iaf?
    Sandfärgade / beige har väl funnits i alla tider eller är det en mörkare hon har?
  • Ms Kanga
    Steph skrev 2011-01-13 11:58:15 följande:
    Tänkte höra med er...

Min dotter är 6månader ligger kanon fortfarande i liggdelen, men funderar om jag ska byta till sittdelen nu.
    Som det ser ut nu ska vi ha ett syskon till om 6månader och då kan jag inte ha kvar min älskade bugga.... Snyft...
    Vill så gärna köra sittdel också lite.

Är dte något att rekomunderasr??
    Grattis - då kan du köpa nya donkey - buggans syskonvagn som kommer snart
  • Ms Kanga
    Dofsing skrev 2011-06-21 10:09:13 följande:
    Hej!
    Jag behöver ett snabbt svar.
    Har hittat en begagnad Bugaboo på nätet men chassit är en 08 och de har problem med att det glappar.
    Kan jag om jag köper den begagnad reklamera detta till Bugaboo nu eller är det för sent. Någon som vet?
    Tacksam för snabba svar!
    Det är bara första ägaren som har reklamationsrätt och den gäller i 2 år
    Mina ljuvliga pojkar Junior 071017 & Turbo 100726
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21