Inlägg från: Pandamamma |Visa alla inlägg
  • Pandamamma

Bugaboo-tråd nr 21

Hej alla.

Vi väntar bebis i början på september och har nu bestämt oss för att vi vill ha en Bugaboo.
    Jag har några frågor som jag hoppas att jag kan få svar på. Har läst igenom tidigare trådar men risken är förstås att frågorna ställts tidigare, hoppas ändå att någon kan hjälpa mig.

Vi ska köpa en ny vagn och vad jag förstår så ingår endast regnskydd och myggnät. Vad mer behöver man? Bugaboo´s åkpåse är om jag förstår det rätt anpassad för både ligg och sittdel med hål för selen? Ingår bärhandtaget i en ny vagn? Ingår sele till sittdelen?
    Vad inkluderas ett nytt topp-set? Suflett och liggdelslock bara, eller även varukorg? Eller är varukorgen en del av basen?
    Måste man ha särskilda fästanordningar på handtaget för att man ska kunna hänga skötväskan där?

Tack på förhand!

• Pandamamma

Tack så hjärtligt,  AnPa för svar!
    Man är ju en novis på området

• Pandamamma

Tack Fröken Småland för att du också tog dig tid att svara!
    Jag är rätt vagnfixerad sedan tidigare (detta är mitt tredje barn) så nu har jag ju alla förutsättningar att grotta ner mig riktigt. Verkar vara i gott sällskap här!

• Pandamamma

Sara E: Den rosa är jättejättefin!! Jag ville så hemskt gärna ha den men min man säger bestämt nej bara för att det är en pojke i magen Skrikandes

• Pandamamma

Nu har jag beställt vagn! :)
    Det blev grå bas och röd topp till slut, en kompromiss mellan att jag ville ha svart topp och mannen orange...
    Beställde från en sida som hade kampanj med 1000 kr i presentkort vid köp av vagn så vi resonerade så att då får vi vinterhjul "på köpet".

3-6 veckors leveranstid får jag dock räkna med och det känns ju som en evighet när man vill ha sin ny leksak på en gång... ;)

• Pandamamma

Hej alla bugga-proffs!

Vår vagn har kommit och överlag gick det smidigt att montera ihop den. Men jag är lite konfunderad över varukorgen...den sitter ju enbart fast i kardborreband - hur kan den bära något då? Vilken är maxtyngden som ni vågar ha i korgen? 
    Jag vet, eftersom jag läst igenom tråden, att varukorgen är svårtillgänglig så länge man har liggdel, men på vår vagn ser den även "ihopknölad" ut på bredden, som att den inte får riktigt plats. Jag tycker att det stör rent estetiskt, men kan inte se nåt annat sätt att placera den på.

Nu blev bilden uppochner (jag är lite oteknisk...), hoppas den visar vad jag menar ändå.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21