Inlägg från: Melvinsmamma |Visa alla inlägg
  • Melvinsmamma

Bugaboo-tråd nr 21

Hej!

Har en liten fråga ang gecko, skulle en cameleon ram passa på geckon? Hur tycker ni en gecko är jämfört med cam? Har nämligen nyss sålt min cam för förmån åt en bee men börjar ångra att jag gjorde mig av med camen o funderar på eventuellt en beg gecko..

Tacksam för svar, e smått förvirrad..

• Melvinsmamma

Och kan man ha en cam ram på en frog?

• Melvinsmamma
    Dunderklumpen skrev 2011-06-20 14:55:14 följande:
    Som jag förstått det passar inte Cam ram på Geckon.

Jag har aldrig ägt en Cam men är stolt ägare till en Gecko och jag älskar den! Maken och jag är nästan lika långa så att handtaget inte går att justera gör oss ingenting. Dottern har en ovana av att lägga fötterna uppe på bumperbaren så att den saknas är ingen sorg heller :)

Geckon är dessutom något kilo lättare än Camen.
    Oki, jaha handtaget går ej att ändra? det visste jag inte..vi är väldigt långa, jag 175cm o fästmannen 183cm, blir handtaget för lågt då?

Sonen är ett år, rätt så lång för sin ålder, hur länge tror du han kommer kunna ha en gecko? Är det någon "årsmodell" man ska passa sig för?

Det är ju bra att den är lättare =) Inte för att en cam är "tung" ;)
  • Melvinsmamma
    imaj skrev 2011-06-20 14:54:10 följande:
    Melvinsmamma skrev 2011-06-20 14:49:51 följande:
    Och kan man ha en cam ram på en frog?
    Nej cameleonramen passar inte på gecko men den passar på en frog. I övrigt har jag ingen erfarenhet om hur den är men personligen skulle jag hellre satsa på en beggad frog än en gecko.
    Ok tack för svar! Är mest beg geckos ut nu vad jag märkt iaf, endast en beg frog som jag mailat på idag, får se om den finns kvar..
  • Melvinsmamma
    imaj skrev 2011-06-20 15:32:02 följande:
    Melvinsmamma skrev 2011-06-20 15:15:38 följande:
    Ok tack för svar! Är mest beg geckos ut nu vad jag märkt iaf, endast en beg frog som jag mailat på idag, får se om den finns kvar..
    Okej, tycker dock det är bättre ändå att vänta på en Frog just för att du senare kan byta till en camram om du vill ha lite större sittdel . Handtaget är ju inte justerbart på Frog heller utan fast. Det är bara Cameleon och Bee som har höj- sänkbart handtag.
    Ok tack för ditt svar. Ska definitivt överväga de båda vagnarna men som du säger så låter ju frog snäpet bättre än gecko..Hmm får se vaddet blir för något =)
  • Melvinsmamma
    Dunderklumpen skrev 2011-06-20 15:55:19 följande:
    Jag är 175 cm och maken är 178 cm och för oss funkar det fint

Här är Julia i Geckon (väldigt upptagen med spännet :) )

Hon är 74 cm och 10 månader

Vilken sötnos =) tack för bilden så man får se hur den ser ut med ett barn i, har bestämt mig för att åka och titta på en gecko nästa vecka i nyskick, grön, jättefin faktiskt, ska bli spännande =) ok men då lär ju längden bli bra för oss oxå =) kan man ha cameleon suflett på geckon om man har cam fästen och cam bågar? Ngt du vet om?
  • Melvinsmamma

Geckofråga igen : Kan man ha cams sittdelsöverdrag på gecko och kan man ha en frog eller cam varukorg på geckon? Har förstått att man kan ha cams suflett på om man byter till cams bågar och fästen men att den inte sitter så tajt på...

Ingen som har en bild på en gecko med cameleon suflett?

Många frågor som bubblar och hoppas någon kan svaren =)

• Melvinsmamma
    Dunderklumpen skrev 2011-06-20 21:59:32 följande:
    Melvinsmamma: Camens sittöverdrag funkar inte då Gecko chassit är kortare, beträffande varukorgen så har jag faktiskt ingen aning

Ang suffletten så har jag för mig att det räcker med att byta bågarna.
    Oki då vet jag det iaf, tack!
  • Melvinsmamma

Är det någon som vet om cameleons varukorg passar geckon?

• Melvinsmamma

Tredje gången gillt på min fråga då =)

Passar cameleons varukorg på en gecko?

• Melvinsmamma
    Asereht skrev 2011-06-23 00:18:45 följande:
    Har ingen gecko men den funkar utmärkt på min Frog så jag tror nog att den funkar på Gecko med. Cammens varukorg är lite större men det har inte stört mig. Jag har bilder i mitt galleri.
    Men din profil e bara för inbjudna...eller gör jag något galet?
  • Melvinsmamma
    Asereht skrev 2011-06-23 18:13:14 följande:
    Du borde kunna gå in på mina öppna sidor så som pres, galleri osv.
    De gick nu men inte tidigare, konstigt...man tänker ju inte alls på att varukorgen är större! =)
  • Melvinsmamma

Hej!

En fråga fungerar en frog klädsel på en gecko? Sittdel- och varukorg? För att sufletten ska fungera, måste man byta då till frogfästen?

Tacksam för svar!

• Melvinsmamma
    Dunderklumpen skrev 2011-07-04 15:33:37 följande:
    Hej, Vad jag förstår är klädseln för Frogen längre än Geckos då Frogens ram är längre. Sittdelsskyddet funkar fint tycker jag iaf, korgen vågar jag inte svara för.

För att suffletten ska sitta bra måste du byta ut bågarna, fästena tror jag är de samma
    Jaha oki, har hört att geckons och frogens chassin är lika stora...oki tack för svar!

Någon annan som vet om klädsel från frog till gecko? Hur mycket större är fog-chassit jämfört med gecko? I centmeter, bredd och längd?

Någon som haft frogklädsel eller har på en gecko så man kan få se en bild eller få höra vad ni anser om hur det fungerar?
  • Melvinsmamma
    Melvinsmamma skrev 2011-07-04 15:54:51 följande:
    Jaha oki, har hört att geckons och frogens chassin är lika stora...oki tack för svar!

Någon annan som vet om klädsel från frog till gecko? Hur mycket större är fog-chassit jämfört med gecko? I centmeter, bredd och längd?

Någon som haft frogklädsel eller har på en gecko så man kan få se en bild eller få höra vad ni anser om hur det fungerar?
    Någon?

Precis gått från en cam till en gecko som väntas hem i veckan så lite nyfiken på vad man kan göra ;)

Tacksam för svar på mina många frågor!! *ler*
  • Melvinsmamma
    jean1 skrev 2010-09-26 19:47:08 följande:
    Om man ska köpa ett "vanligt" regnskydd till sin Cam, är det någon spec variant/märke man ska satsa på då? Har hört flera som pratar om Tullsa (?), är det bra?
    Jag har elodie details regnskydd och det fungerar utmärkt o sen är det ju väldigt snyggt också ;)
  • Melvinsmamma

Hej! Undrar om någon vet om man fortfarande kan köpa bugaboo by bas koster någonstans? Eller om någon har några tips om sidor där man kan kolla andra hand? Tack!

• Melvinsmamma

En fråga! Här precis köpt ett svart chassi av en person på blocket o väntar hem det till helgen..hur ser man på ett chassi om det är äkta eller ej? Går det att kolla upp serienumret på chassit? Tacksam för svar om ni kan inboxa de till mig!!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21