Inlägg från: strössel81 |Visa alla inlägg
  • strössel81

Bugaboo-tråd nr 21

Vi har precis köpt en Ocean till vår lilla skrutt som är beräknad till maj, den står här hemma nu och är så himla fin! Håller med er som säger att den är snyggare i verkligheten än på bilderna. En stor del av det som gjorde att vi slog till var det svarta chassit

Tänkte fråga er som haft era vagnar lite längre. Ska man förbereda vagnen på något sätt innan man börjar använda den? Har läst om silikonspray och liknande, är det något man ska fixa med innan eller är det mer underhåll? Vill att vagnen ska hålla så länge som möjligt

• strössel81

Har en fråga angående toppsett. Skillnad mellan Canvas och Fleece? Jag förstår ju att materialet är olika såklart men är fleece svalare/varmare, är det något annat som gör att det finns två varianter. Tänkte köpa något nytt toppsett men vet inte som jag ska satsa på Canvas eller Fleece. Bebben kommer i maj.

• strössel81

Vad menar ni när ni säger att ett chassi glider? Är det något man märker på en gång eller först efter ett tags användande?

• strössel81
    Fröken Småland skrev 2011-04-01 14:30:12 följande:
    Det märks först efter användning om det kommer nytt från fabrik.
    ok, men vad är det som glider? Handtaget?
  • strössel81
    AnPa skrev 2011-04-01 16:09:39 följande:
    Strössel81: det är själv handtaget som har glidit hos vissa. Någon gunmigrej som fanns inuti gick av när man belastade det fel och sen gled handtaget.
    Ok, tack för info! Då får jag hålla lite koll på det nu när jag snart ska börja använda min.
  • strössel81

Är det någon som testat solskyddet från Zunblock på en Cameleon? Såg det från Sunshine kids på en Bee i bildtråden men tror kanske att det från Zunblock skyddar mer på sidorna...

Tack!

• strössel81

Ja sparris-Agnes är väldigt söt! Vi ska väga och mäta igen nästa vecka och jag misstänker att vår lilla sparris får uppgraderas till en squash eller liknande för han har blivit lite knubbig

Linda - Hur trivs du med nya selen? Funderar på att köpa en likadan men väntar recension från dig först!

Idag har vi börjat smörja Trulles skorv med Borago-kräm. Hoppas det funkar för nu har han väldigt mycket skorv och jag tycker till och med att det luktar!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21