Inlägg från: magicadespell |Visa alla inlägg
  • magicadespell

Bugaboo-tråd nr 21

Har en brio happy 2010 nu, men söker efter en nättare vagn till min 10 månaders lagom till sommaren. Han är rätt biffig nästan 11 kg...tror ni att jag ska satsa på en bugaboo frog/cameleon? Han är 72 cm lång. Tänkte väl iallafall få ut ett års användning av vagnen? 

• magicadespell

Wiii hämtade ut min begagnade frog idag....ååå vilken fröjd! Sonen fnittrade när vi swirvlade runt i vardagsrummet.

Jag har för mig att den här frågan redan är besvarad, ber om ursäkt för det: men handtaget är lite glappigt - är det del av fjädringen?

Om man byter vissa reservdelar till cam - måste man byta allt då eller är de relativt kompatibla?

• magicadespell

Min frogga är frambromsad, och jag vill byta ut framhjulen. Men det verkar bara gå få tag på obromsade framhjul...då har jag ju ingen broms? Hur lösa detta smidigt?

• magicadespell
    passau skrev 2011-06-09 13:14:22 följande:
    jag köpte en liknande men hittade ingen lösning så jag lämnade tillbaka den då säljaren "missat" att tala om avsaknaden av fotbroms...
    men jag frågade på ett par cykelaffärer och i en barnaffär men dom hade ingen lösning...
    så jag tror att man antingen får vara extremt kreativ eller köpa nytt chassi
    mm i det här fallet stod det tydligt i annonsen, det slog mig en kort sekund innan köpet att det kanske är något med det haha...sen förträngde jag det eller nåt. Jaja, det är ok...hjulen är inte helt körda ännu...och jag ska ha den som extra vagn (iofs är jag så förälskad efter endast en tur i vardagsrummet att jag nog kommer använda den till 100%...) eller så byter jag chassi helt enkelt...för om jag förstått det rätt kan jag bara flytta över alla frogdelar till ett nytt cam-chassi?

Då får jag bakbroms på köpet eller? 
    precis som ovan...när behöver man nya framhjul? *jag = bugaboo-noob* 
  • magicadespell

Å tack Joddan, såklart smidigast med frog-chassi...var köper man sånt förutom begagnat marknaden? Kidzshop? Finns det fler ställen?

• magicadespell

Jag har en sittdelsklädsel i marinblått till bugaboo frog. Något sliten på suffletten men annars i väldigt fint skick.
    sittdel + varukorg + sufflett - vad ska man ta för den? Någon som vill köpa? =) 

• magicadespell

Fråga: kan man ha frog-suflettfästen (de nyare) på en cam?

Har en beg frog som jag fått till en fin suflett till...planen är att skaffa en cam till nästa barn, men jag orkar inte göra om mönstret i onödan och tänkte att man kanske bara kan flytta över frogfästena om jag vill använda de sufletterna till nästa vagn?

de ser ju likadana ut? 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21