Bugaboo-tråd nr 21
ELLER så köper jag en begagnad vagn. Mycket i valet och kvalet just nu... Har i alla fall bestämt mig för att jag vill ha en fin bugga jag med!
) MEN - jag tror att varken han eller jag blev sådär sålda som jag hade tänkt mig. 
Åh, stort tack för svar!! Jag misstänkte att de här frågorna behandlats i tråden tidigare, men googlade väl dåligt. :)
Då ska jag luska mer noggrant på hemsidan och reka på Blocket, tror jag.
Ska nu iväg och kolla på en frog imorgon, är det något särskilt jag ska titta närmare på och fråga om? Vet inte vilken årsmodell det är, men av bilderna att döma på blocket ser den fräsch och fin ut. Fast jag är ju som sagt var nybörjare på det här med bugaboos. 
Ska kolla vilka hjul det är, har jag förstått.
Men nåt mer?
Finns det kopior på Frog också...?
Jag är med groda! Mycket nöjd. Vi provade den direkt på promenad, oavsiktligt i ganska tuff terräng. Funkade bra och sonen somnade gott. Är så nöjd, sa jag det...? :D
Jag betalade nog också för mycket för min Frog häromveckan... Gav 3000, då ingick sittdel+liggdel, sufflett, regnskydd, adapters för Maxicosi och en fin egensydd sufflett. Vet inte vilken årsmodell det är. Solblekt är den, men inget som stör mig. Jag är helt enkelt sämst på att pruta, men är nöjd ändå! :) Har ju en finfin och bra vagn.
Nu ska jag sy egen sittdyna och sufflett.
Idisen - min man är visserligen "bara" 180 men han kör gladeligen vår groda och har aldrig klagat på handtaget. Tror det är en vanesak.
Har tänkt på det, har nämligen flertalet kompisar som pratat om att de var tvungna att byta till nästa stol så fort det bara gick. Men för oss känns det inte som att det är dags ännu - min lillkille är snart 8 mån och ca 8,5 kg och typ 75 cm skulle jag tippa. Och har gott om plats både på längd och bredd fortfarande.
Då får vi väl köpa nytt snart ändå då. Har ärligt talat inte börjat kolla upp det där ännu, men nu förstår jag att det är hög tid alltså...
Angående att flyga med vagnen, har aldrig gjort det förut men om ett par veckor är det dags. Vi ska på stadssemester en vecka (Paris) och det känns inte aktuellt att köpa en framåtvänd sulky, vill ha kontakt med sonen - särskilt i en stad sådär...
Alternativet är att köpa en Quinny zapp xtra som verkar bra och påfallande lik buggan. :) Men jag vet inte, det är dåligt med begagnade såna och jag har ingen större lust att lägga 3000 på en sulky just nu.
Alltså funderar jag på att ta med Frogen. Verkar dock som att det är väääldigt vanligt att vagnar går sönder under flygresan, och DET har jag ju såklart ingen lust med.
Är det någon som har använt transportväskan och vagnen gått sönder? Undrar hur mkt säkrare den är?
Hur skulle ni göra? :)
Har också en fråga om serienr. Köpte min Frog begagnad och blev nu nyfiken på hur gammal den är. Vad jag förstått ska det gå att utläsa av serienr? Jag har ett sjusiffrigt serienr samt en Item Code på åtta siffror på mitt chassi. Ingen tredje sifferkombination vad jag kan se. Hur ser jag tillverkningsår?