Inlägg från: Mammas Kalle |Visa alla inlägg
  • Mammas Kalle

Hej tjejer!
    Jag har en fundering som ja hoppas ni kan hjälpa mig med.
    I juli fick jag ett nytt chassi till camen eftersom vårt blev förstört på en flygresa. Fick det nya, popnitat(?) jättenöjd med det ända tills igår.

På promenad med sonen, (10 månader, 9,5 kg)
    Och en mindre matkasse under vagnen så lyfter jag upp vagnen på trottoarkanten med stora hjulen först, vs hände jo handtaget glider!!!
    Är det verkligen möjligt? Ska vagnen inte klara mer? Liten bäbis o 2 liter mjök.

Va gör jag nu? Fickingen garanti på chassit eftersom vår vagn var från 2007 och de utgick från det.

Ska jag kontakta Köpbarnvagn där vi fått chassit från eller maila till bugaboo direkt?

Tillverkningsdatumet på chassit är oktober 2008

Är hemskt tacksam för era svar!

• Mammas Kalle

Satt o läste lite i tråden o
    Såg att paradlaxdrinkens vita spänne satt löst, menar du att det inte går att låsa handtaget ordemtligrt ? Hände mig för ngr veckor sedan, var en liten metallbricka som åkt ur det vita fästet, ren tur att jag fann den på marken, verkar som en skyddsplast som hållet fast brickan försvunnit eller rent av inte funnits på bägge sidor....

• Mammas Kalle

Babbels:
    Va med om samma sak i princip för ngr veckor sen. Det som hände med mitt var att det trillade ur en liten metallbricka 0,5 cm x2 cm ur själva vita låsningen, ren tur att jag fann den i gruset.. Dock kändes det inte som popniten gick i sönder..
    Är det detta felet på ditt chassi så kan du själv fixa till det, vet en annan tjej i tråden som lagatsin vagn på detta sätt, kika tillbaka ngr sidor så förklarar hon riktigt bra hur
    Man ska gå tillväga.

• Mammas Kalle

Babbels:

Härligt!!!! Va gött att det ordna sig î?
    Jag blev också fundersam varför det blev så på min vagn, jämförde med den "hela" sidan o ser nästan ut som om det ligger nån typ av skyddstejp/ plast i vägen för metallbrickan.

Men visst är det underligt när det bara hux flux är fel från ingenstans...

• Mammas Kalle

Såg att de har ett bra erbjudande på den grå basen på Köpbarnvagn, har bara bra erfarenhet av denbutiken, väldigt hjälpsamma, så kan inte tro att det skulle vara nå konstigheter med erbjudandet î?
    Skulle helt klart ha slagit till!

• Mammas Kalle

Kikat på donkeyn, har en liten knodd så d är inte aktuellt att byta ut camen men jisses va ja skulle vilja ha apans däck till camen!
    Ni experts i tråden, tror ni att d kommer att komma stora svängbara hjul i lösvikt?

• Mammas Kalle

Sweat: det finns chans att de är kvar i nästa vecka? Ska t Stockholm då, gubben ska gå på båtmässa o eftersom jag är sååååå snäll o följer med så borde ja ju kunna shoppa lite vårigt t buggan

• Mammas Kalle

Låter bra sweat

Bohus: d förstår jag, inte är det mässan som drar inte men shoppa krya på sig till barnen!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21