Inlägg från: HannaS83 |Visa alla inlägg
  • HannaS83

Bugaboo-tråd nr 21

Hej alla bugaboo expertes. Jag har haft min cameleon nu 2 år och är lite besviken faktiskt.... Känns som att den håller på att ramla ihopp, och nu har ju garantin gått. Bromsen har gått sönder, "stålsnöret" bara gick av, e det någon som vet var man kan fixa det. Där vi köpte vagnen sa hon att bugaboos kundtjänst är ohjälpsamma och att det skulle bli jättedyrt att fixa.. Sen har ocksa sitt/ligg funktionen blivit väldigt trög och hjulen gnisslar. Ska man olja då eller vad? Nån som kan hjälpa mig? Vagnen är alltså 2008 model.

• HannaS83

Jo buggan är nog rätt sur på mig med.... Silikonspray alltså, då ska jag köpa det. Vad fettar man den med, olja? Jag har faktiskt aldrig ens tänkt på att smörja den tills nu när den började tröga... Cyckelaffär! Det skulle ju vara väldigt bra om dom kan fixa den! Ska gå och fråga på måndag.

• HannaS83

Hej jag har en cam som jag nu använder till min son som är 2 1/2 år. Han ska få en lillasyster i september så jag tänkte köpa ståbrädan att sätta fast på liggvagnen, har dock hört mycket kritik mot det. Att man måste gå vid sidan av vagnen för att det äldre barnet ska få plats.... Tänkte höra vad ni som har provat ståbrädan haft för erfarenheter av den? Hade tänkt köpa buggaboos egna men det kanske finns andra som är bättre? Är det nån som har en bra internet sajt man kan beställa assesoarer från? Gärna internationell då jag inte bor i sverige. Vi använder inte vagn så mycket med sonen men om han t.ex. Skulle behöva sova en stund i liggdelen funkar det? Finns det en Max vikt?

• HannaS83
    Surkatt skrev 2011-08-20 00:20:44 följande:
    Maxvikt på liggdelen är väl nio kilo om jag inte minns fel...? Jag har beställt från pramworld när jag köpt vagnar utomlands ifrån och de har funkat jättebra till sverige...  Angående ståbröda så har jag gamla modellen av bugaboos egna och den tycker jag är lite ivägen, men jag gillar inte ståbräda överhuvudtaget. Har en 2,5 åring som du, men en ganska tung sådan ocg jag tycker vagnen blir jäkligt svårrullad med henne på... Så hon får finna sig i att använda sina ben...  
    Aha ja 9kg bara... da kan nog inte sonen sitta i liggvagnen om det skulle behövas...
     Det kanske inte är nan ide att köpa stabräda da.... Har faktiskt inte hört nagon som är nöjd?  dom är ju rätt dyra med. Men den nya modellen kanske är bättre?

Finns det ingen som testat den? Eller nan annan model som passar pa buggan?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21