Inlägg från: stierna21 |Visa alla inlägg
  • stierna21

Bugaboo-tråd nr 21

Köpte idag en ny sufflett i beige (sand) canvas till vår Bugaboo Cameleon. När vi kom hem såg jag att tillverkningsdatumet var oktober 2007, är det någon skillnad på den i färgnyans el på annat sätt jämfört med en som är tillverkad 2011? Borde jag gå tillbaka & be om en nyare, den här måste ju ha legat pá ngt lager i 4 år el ännu värre använts som ett visningsex?

• stierna21

Har en undran ang. ståbrädan, är hjulen ändrade i sitt utseende från "helteckande" vitt på insidan till endast en vit "ram" på hjulets insida? När gjordes den ändringen i så fall? Tyckte inte det var längesen som Bugaboo ändrade från helsvarta hjul till vit insida, har de ändrat en gång till?

• stierna21

Ok! Blev lite orolig, då jag fått den mellersta versionen när jag köpte våran i våras, var rädd att vi köpt ett gammalt ex. Vilket hade varithelt ok bara de upplyst om det! Tillverkas den mellersta versionen fortfarande el säljer återförsäljarna bara ut de sista?

• stierna21

Ang. diskussionen om fejkvagnar undrar jag om ngn vet om det även finns kopior på Cameleon all black?

• stierna21

Finns det ngn som köpt en Bugaboo Cameleon All black från Babytrader? Enligt deras specifikation på vad man får med står det "Attention! This set includes a sun canopy and bassinet apron, so no fabric for the seat!", får man alltså inte med ngt sittdelatyg? Gäller det alla "all black" eller enbart dem från Babytrader, låter märkligt, ngn som vet???

• stierna21

Tack för era svar! Det konstiga är att på vissa butiker i Sverige, tex Barnbutiken så står det att man får med sittdelstyg, därför blev jag fundersam.. Följer allt annat med när man köper en ldt som en "vanlig" cameleon?

• stierna21

Ok, vad bra, jag har nämligen beställt en från Babytrader & blev lite orolig att jag missuppfattat & att den inte skulle vara lika komplett som en "vanlig" cameleon!

• stierna21

Menar såklart inte att det var bra att inget sittdelstyg ingick, men att det var bra att det inte enbart var Babytrader som snålade in på det, i så fall hade jag hellre köpt den någon annanstans! Är chassit känsligare än det traditionella chassit?

• stierna21

Det var just det jag menade om det var känsligare för att bli repigt. Tycker vårat chassi vi har nu (det traditionella) har varit väldigt tåligt, dvs inte alls fått mkt repor, hoppas på att det svarta är lika tåligt

• stierna21

Finns det ngn som beställt från Babytrader? Hur fick ni veta när vagnen skulle levereras hem till er, ringde transportföretaget, mailade dom el dök dom bara upp?

• stierna21

Ni som nyligen köpt en cameleon all black, fick ni med dvd: n eller har dom slutat ge ut den? Undrar också om Bugaboo tagit bort de små gummibandsflärparna man kan fästa liggdelslocket med upptill, vid sufflettfästet, om ni förstår vad jag menar? Undrar även hur era svarta chassin blivit efter ett tags använding, ffa om de har blivit repor & fult där man höjer & sänker handtaget?

• stierna21

Har de slutat med båda dvd:n & "flärparna" på alla nya cameleon el bara på special edition, ngn som vet?

• stierna21

Hopesoon: kan vem som helst få ta del av rabatten på 25% hos Babyshop? Var skriver man in koden? Vet du om det även gäller om man köper en vagn?

• stierna21

Vad synd... Gällde det på allt? Även på vagnar? I så fall var det ju ett riktigt bra erbjudande!!!

• stierna21

Kan ngn tipsa om ngn butik som säljer separata suffletter till cameleon & som har dem för omgående leverans! Har letat genom hela Blocket & Tradera efter en i offwhite canvas, de butiker jag varit i kontakt med har dem som beställningsvara & jag vill ha den NU

• stierna21
    RocketQueen skrev 2012-05-14 14:44:41 följande:
    Var bor du? Eller är det bara nätbutiker som gäller?
    theawesomelifeofanordinaryrockstar.blogspot.s...

Har nu beställt en, det var bara 4 veckors leverans & så länge kan jag stå ut, var orolig för att det skulle vara mellan 6-10 veckor & så länge hade jag inte klarat av att vänta
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21