Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Bugaboo-tråd nr 21

ÄrtaMärta skrev 2011-07-10 17:51:06 följande:
    Hej alla =)!
    En fråga.... vilken ståbräda passar bäst till en bugga cam?
    Vi ska ha syskon i oktober och tror att vi måste satsa på en bräda, sonen kommer då vara 2,5år.
    Jag har en ståbräda till min Bugga Cam oanvänd som jag tänkt sälja då jag inte har nån användning för den.
    Gravid v.24+6 BF 23/10 Bara 105 dagar dit
  • telgebo

Upptäckte nu när jag skulle gå in i bildtråden att den är låst för medlemmar. Kan man få medlemskap där tro? Jag är en Cameleon ägare och skulle gärna vilja se era fina vagnar.

Gravid v.30+5 BF 23/10 Bara 65 dagar dit
  • telgebo
    Asereht skrev 2011-08-19 16:33:32 följande:
    Då får du klicka på ansök.
    Ok ska se om jag lyckas ha ha.

Ang vagnen ovan kosters så har jag aldrig gillat den, tycker den är apful ha ha.
    Gravid v.30+5 BF 23/10 Bara 65 dagar dit
  • telgebo

Vad ska man ha för inställningen på hjulen på Cam för en nyfödd bebis? Har totalt glömt.

Sedan undrar jag, ska man ställa om hjulen alltså belastningen om man lastar på matkassar eller kan man köra på samma? Hur ställer man in hjulen?

Gravid v.31+5 BF 23/10 Bara 58 dagar dit
  • telgebo

Ställer om min fråga

Vad ska man ha för inställningen på hjulen på Cam för en nyfödd bebis? Har totalt glömt.

Sedan undrar jag, ska man ställa om hjulen alltså belastningen om man lastar på matkassar eller kan man köra på samma? Hur ställer man in hjulen?

Gravid v.31+6 BF 23/10 Bara 57 dagar dit
  • telgebo
    Joddan skrev 2011-08-27 19:25:48 följande:
    Telgebo

Har på 5-kilos jacket vid nyfödd osv osv... 5 kilo per jack. Till min 8 kilos tjej har jag nu andra jacket...
    Tack för svar. Hur ställer man in det?
    Ska jag ändra om jag har tunga matkassar i varukorgen?
    Gravid v.31+6 BF 23/10 Bara 57 dagar dit
  • telgebo

Hur skulle ni bädda vagnen för en nyfödd bebis i slutet av oktober? Blir det för varmt med både åkpåse och overall? Blir det för kallt med vanliga kläder och åkpåse?

Jag har en Bugaboo Cameleon.

Gravid v.32+0 BF 23/10 Bara 56 dagar dit
  • telgebo
    Annan84 skrev 2011-08-28 19:34:51 följande:
    Telgebo: Undrar detsamma. Jag håller på o beställa en CAM från england. Får barn i mitten av nov. Har köpt en fleeceoverall, alltså inte jättetjock o säkert inte vindtät. Men jag tänker att barnet ligger skyddat för vind i en Åkpåse o under liggdelslocket. Men vad säger ni? Tror ni att det räcker med en tunnare overall o buggans egna åkpåse? Sedan undrar jag om någon kan hjälpa mig. Beställer från pramworld.uk och de ska ringa upp mig imorn. De har på sin hemsida två olika åkpåsar! På bilderna tycker jag att de ser lika ut men skiljer i pris. Vilken ska man ha?!?! Vilken är den nya? Vilken är varmast? För o nackdelar med de två olika? Kan någon hjälpa mig så jag vet vilken jag ska ha när de ringer!
    De på dragsko på ska tydligen vara de nya vad jag kunnat läsa mig till i tråden.

Jag har BB gamla åkpåse som inte känns så tjock men tänker att det kanske blir för varmt för bebis speciellt med overall då jag har POP manchesteroverall. Men är samtidigt rädd att det kansle blir för kallt med bara vanliga kläder och åkpåse och locket på i liggdelen.

Funderar på att kanske ta på overall och lägga på en filt i fleece och så locket.

Jag har tänkt använda lammfällen i botten och så en kudde för de ska väl ha kudde i vagnen i liggdelen.

Vad säger ni erfarna mammor?
  • telgebo
    spigg skrev 2011-08-28 19:52:38 följande:
    Jag tror att fleeceoverall + åkpåse blir jättebra! Blir det typ - 20 kanske det inte räcker men då ska man öht inte gå ut med små nyfödingar om man inte måste, och måste man rullar man in dem i en stor fleecefilt också.

Har inte haft kudde i liggdelen när de är små, men ett örngott så man bara kan ta bort det om det kommer kräks.
    Tack för svar. Har tyvärr ingen fleece overall utan manchester overall från PoP den bruna.

-20 grader så vill jag nog inte gå ut ha ha jag är riktig frysfia fast inte nu som gravid då jag är varm som en bastu för jämnan och aldrig fryser.

Okej så örngott ska man ha, tack !
  • telgebo
    Annan84 skrev 2011-08-28 20:03:32 följande:
    Tack för svar!! Jag kan inte citera, skriver från mobilen. Jag har läst förut att snodden skiljer dem åt. Men kolla den här länken. Har inte båda snodd? Hur ska jag veta att jag tar rätt!! www.pramworld.co.uk/index.html?action=search&... Lååååång länk :) tack snälla bugga-proffs!! Ja en lammskinnfäll kanske man ska ha med ja....
    Min åkpåse har ingen snodd och den är köpt 2008.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21